Gå til innhold

ka privat personer ha et gjestenett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ruteren vår har tatt kveld så er uten tråløst nett. Fant et tråløst nett som har gjestetilgang men skjønner ikke om det er en privatperson eller en butikk. Det samme navnet har også et lukket nett. Bor for langt unna butikker til at det kan være det, tror jeg. Er ingen skoler, kontorer, andre firmaer og sånt i nærheten. Bare vanlige bolighus her. Kan privatpersoner ha et gjestenett? Det står gjest bak navnet. Kommer meg forsåvidt ikke inn på gjestenettet fordi det krever et gjestepassord når jeg går inn i nettleseren :P Men er nysgjerrig på hvem som har åpent nett i nærheten.

Joda jeg kan skrive "gjest" bak vårt nettnavn og ha det åpent, men hvorfor skulle en privatperson gjøre det?

Anonymous poster hash: 15890...818

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja flere av våre naboer har det med passord, dem vil sikkert ikke gi ut sitt eget passord til gjester og har der bare på når dem har besøk. Jeg bor i blokk med mange naboer.

Anonymous poster hash: 8e3d6...af1
Skrevet

Ja flere av våre naboer har det med passord, dem vil sikkert ikke gi ut sitt eget passord til gjester og har der bare på når dem har besøk. Jeg bor i blokk med mange naboer.

Anonymous poster hash: 8e3d6...af1

Okey. Aldri sett el hørt om det før :)

Anonymous poster hash: 15890...818

Skrevet

Vi har et gjestenett. Kjekt det.

Anonymous poster hash: 74c06...630

Skrevet

Vi har gjestenett, så når vi har folk på besøk, kamerater av barna osv, så bruker de gjestenettet vårt, og har dermed ikke tilgang til alt mulig, og de får heller ikke vårt "egentlige" passord. Gjestenettet vårt har også lavere prioritering ved mye trafikk. Veldig kjekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...