Gå til innhold

Fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok din første fødsel?

Hvor gammel var du?

Fikk du smertestillende?

Anonymous poster hash: 68338...057
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den tok ca 8 timer(igangsatt fødsel)

Jeg var 32

Ingen smertestillende

Anonymous poster hash: 54878...023
Skrevet

Min første fødsel tok totalt nesten 2døgn, aktiv fødsel 11 timer. Fikk epidural for å få sovet og hentet meg inn litt da det tok så lang tid fra vannavgang til ordentlige rier. Trengte hvilen, men det gjorde samtidig at fødselen tok enda lengre tid. Var 28 år. Fikk nr to i sommer og det gikk mye fortere, reine startet 23 om kvelden og 05.39 var hun ute, tror det var 2-3 timer aktiv fødsel g bare litt lystgass som trengtes.

Anonymous poster hash: 544e1...7cd

Skrevet

22 timer fra vannet gikk til katastrofesnitt.

Anonymous poster hash: f97cc...232

Skrevet

40 min aktiv fødsel

25 år

Ingen smertelindring

Skrevet

3 timer fra første ri og til babyen var født.

34 år.

Ingen smertestillende eller smertelindring.

Ingen revner eller rifter.

Anonymous poster hash: 39cc1...bfd
Skrevet

To og en halv time aktiv fødsel

Fikk lystgass

Epidural fikk jeg et kvarter før jeg var ferdig så det var for seint, men var nok det at jeg måtte sitte oppreist mens de satt epiduralen som fikk fart på sakene

25 år

Anonymous poster hash: 86237...3d3

Skrevet

26 timer fra vannavgang til ungen var ute- dog igangsatt, så fra første pille tok det 15 timer.

29 år

Kun litt lystgass som jeg droppet på slutten

Ingen rifter, ble klippet litt for å hjelpe ungen ut, men det kjente jeg ikke noe til. Kun et lite pyntesting pga dette.

Skrevet

1 t og 45 min.

Var 26 år.

Et par super lystgass

Anonymous poster hash: afdb9...b6e

Skrevet

Fra vannavgang og smertefulle rier oftere enn hvert tiende minutt tok det litt over 18 timer. Hadde uregelmessige rier fra ett om natta til vannet gikk klokken ni om morgenen, etter det ble riene helt regelmessige og vonde. Barnet ble født halv fire neste natt.

Prøvde lystgass da jeg var rundt 7 cm åpen, men hyperventilerte bare i masken og hadde liten effekt så la det bort igjen.

Siste 5 timene fikk jeg riestimulerende drypp, og det endte med sugekopp. De satte en sprøyte med smertestillende før de klippet, de må klippe for å få festet sugekoppen.

Jeg var 27 år.

Anonymous poster hash: 28f43...c61
Skrevet

Jeg var 19 år. Hadde modningsrier i 4 døgn før det endelig satt i gang. Fra det jeg vil kalle er aktiv fødsel, tok det 9,5 time. Brukte ingen smertestillende, bortsett fra noen paracetter hjemme, for å få litt søvn mellom modningsriene. Men lå en del i badekaret både hjemme og på føden, og det hjalp enormt mye :)

Anonymous poster hash: f852e...b41
Skrevet

Fødsel nr 1) 25 år tok 4timer brukte lystgass

Fødsel nr2)26år tok 3timer brukte risputer og lystgass

Fødsel nr 3)29år tok 1time og 25 min brukte lystgass

Anonymous poster hash: e6942...b38

Skrevet

8 timer (aktiv fødsel, alt fra 4cm)

28 år

Ingen smertestillende, men brukte smertelindrene bad.

Anonymous poster hash: 43e51...500

Skrevet

Nr 1: 18 år, 5 timer fra vannet gikk til babyen var ute, aktiv fødsel ca 30 min, 5 kgs baby, ingen rifter, enkel fødsel.

Nr 2: 38 år, skal settes i gang på mandag :) SPENT!

Anonymous poster hash: 3f3db...0c3

Skrevet

33 timer fra vannavgang

. Akkutt keisersnitt

Anonymous poster hash: ccb4b...08a

Skrevet

Nr 1: jeg var 20 år, fødselen tok 34 timer. Fikk epidural etter 30 timer. Da var jeg så sliten at jm mente jeg måtte få "hvile litt". Fikk drypp etter ca to timer og da hadde jeg nesten vondere enn før eøiduralen. Men da måtte de ha han ut!

Nr 2: jeg var 26 år. Fødselen tok 1 time og 40 min. Ble satt igang da vannet gikk og ingenting mer skjedde!

Fikk foresten lystgass med begge to!

LENGE LEVE LYSTGASS 😜😜😜

Skrevet

nr 1: Vannet gikk  kl 15.50, hadde hatt litt små vonde kynnere/rier natta før, ungen var ute kl 00.30. Hadde 4 cm åpning når vi kom på sykehuset i 18-19 tiden, så alt i alt en "textbook fødsel". Ca 8,5 timer fra vannet gikk :)

Ikke smertestillende annet enn lystgass(angret som en hund på det når pressriene startet)  :fnise:

Jeg var 25 år.

Nr 2: Hadde uregelmessige rier fra kl 04.00 om morgenen, dabbet av og kom tilbake ved lunsjtider(slimproppen hadde gått), kom så med jevne mellomrom. Så gikk vannet skikkelig ved 14.30 tiden, dro inn til sykehuset og fikk påvist 3 usle cm  :huh:  i 17-18 tiden tok riene seg opp og ungen var ute 21.21 på kvelden. Fødselen virket lenger siden jeg hadde så mye uregelmessig hele dagen, men fra det som beregnes som aktiv fødsel(4 cm) tok det jo kun 4-5 timer. Eller 6 timer hvis jeg skal regne fra da vannet gikk..

Ingen smertestillende annet enn lystgass, like satans vondt under pressriene som forrige gangen(bare uten panikkfølelsen ) ;)

:P

var 28 år

Gjest Turid87
Skrevet

5 timer fra 4 cm

Epidural siste timen, badekar, lystgass

25 år

Skrevet

Nr1- 11 timer. 24 år.

Nr2- litt over 6 timer. 26 år

Ingen smertelindring med noen av dem.

Skrevet

30 timer fra første rie, 12 timer aktiv fødsel

Jeg var 31 år

Fikk epidural som sluttet å virke

Grusom opplevelse

Anonymous poster hash: 8a10f...b15
Skrevet

21 år, fem timer fra første rie til han var ute, rakk ikke smertestillende, men gikk greit uten.

Skrevet

8 timer aktiv fødsel. Mannen masserte ryggen min under riene. Det lindret.

Skrevet

60 timer fra igangsettelse til akutt keisersnitt. Kom aldri i aktiv fødsel. 37 år.

Anonymous poster hash: c24c5...1e2

Skrevet

3 timer, rakk ikke annet enn lystgass ( som forøvrig ikke hadde noen effekt )

Hadde såkalt styrtfødsel med stormrier, dvs. ikke pauser mellom riene, de gikk i ett. Fra 3 cm åpning til ungen var ute tok det 45 minutter. Heftige saker. 

Anonymous poster hash: e585d...ebd
Skrevet

60 timer fra igangsettelse til akutt keisersnitt. Kom aldri i aktiv fødsel. 37 år.

Anonymous poster hash: c24c5...1e2

Huff!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...