Gå til innhold

Hva tror dere ang barnefordeling:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er gift. Barnet er 3 år og 4 mnd. Hun begynte i bhage for 2 uker siden. Jeg har vært hjemme hele tiden pga jeg er ufør. Han har aldri tatt stell eller lagt henne, ingen våkenetter etc. Vil en rett dømme 50/50? Faren hadde garantert krevd full omsorg.

For 1 år siden var jeg og barnet på krisesenter. Vi gikk i terapi i 7 mnd. Ble da sjekket ut bra bv som jo satte opp terapien.

Anonymous poster hash: 3240b...822

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og grunnen til at dere var krisesenter var pga far? Og i en rett så vil de nok ikke dømme 50/50. Har selv vært i retten og fikk full omsorg.

Skrevet

Vi var på krisesenter pga jeg var redd pga trusler om utkastelse, nedverdigende oppførsel mot meg etc. Han truet også sønnen min fra tidligere med utkastelse og var stygg mot han. Han har forandret seg veldig mot min sønn, helt slutt på de truslene. Men mot meg har det blusset opp igjen.

Om jeg får omsorg, hvor mye får han ha henne tror dere. Er så redd.... han har aldri hatt henne mer enn 5 min alene...

Hi

Skrevet

Noen....?

Skrevet

Rette dømmer aldri 50/50 på små barn, bortsett fra i tilfeller der den ordningen har allerede vært praktisert. Når dere i tillegg har vært på krisesenteret og barneverntjenesten har vært innvolvert så vil far aldri få delt omsorg. Men han vil nok bli tilkjent samvær.

Anonymous poster hash: 05481...25a
Skrevet

Sånn som jeg leser mellom linjene, gjør han alt for å lage bråk mot deg.

Han mister fort interessen for datteren deres, tror ikke du trenger å bekymre.

Anonymous poster hash: dd23b...73d
Skrevet

Sånne menn lager mer bråk enn noe, bare for å vise seg. Når det kommer til stykket gir de egentlig faen i ungene, og gidder ikke egentlig å dra det til retten osv. Om de gjør det er det kun for å være jævlige, men som regel taper de så det synger. 

Anonymous poster hash: 48866...dcb
Skrevet

Han er veldig flink til å prate for seg. Jeg hadde nok begynt å grine så tårene sprutet.

Hvor mye samvær tenker dere han ville fått?

Hi

Skrevet

Og bare så det er sagt; det er ikke det at jeg ikke vil at han skal ha henne. Men det bekymrer meg siden han aldri har vært alene med henne. Han gjør aldri noe med henne av hverken leking eller stell. Han har heller aldri vært alene med henne.

Hi

Skrevet

Han får nok vanlig samvær, annenhver helg og en dag i uka. 

Anonymous poster hash: 48866...dcb
Skrevet

Han er veldig flink til å prate for seg. Jeg hadde nok begynt å grine så tårene sprutet.

Hvor mye samvær tenker dere han ville fått?

Hi

Om det er dokumentert at du var på krisesenteret og at barnevernet har sine dokumenter i orden så er det godt mulig at far vil få samvær m/tilsyn. Da får han ikke så mye samvær. Kanskje noen timer hver 2. eller 3. uke.

Anonymous poster hash: 05481...25a

Skrevet

Huff.... annenhver helg... hun som aldri har opplevd at han legger henne.

Jada hun hadde nok overlevd det, men jeg kjenner jeg har helt angst...

Jeg elsker han ikke lengre, er sammen med han utelukkende pga barnet....

Hi

Skrevet

Så lite som han har deltatt får du stå på ditt og krev opptrapping fra noen timer osv. Enig med hun over at han kommer til å lage bråk, men står ikke i det når det kommer til stykket.. Skjønner at du er bekymret. Egentlig greit dere har vært i systemet før pga han så er det kanskje lettere at du blir trodd... Ofte blir det ord mot ord i slike saker. Tenk at du er talerøret for din datter. Du vil ikke nekte han samvær, men krev det skal skje gradvis.. Så faller han nok av etterhvert..

Anonymous poster hash: 7cf6c...299

Skrevet

Han kommer mest sannsynlig til å flytte til hjemplassen sin som er ca 2 timer kjøring fra her vi bor.

Men kan jeg bare kreve opptrapping? Han kommer garantert til å lage skikkelig leven og også si at jeg lyver.

Tenker på annenhver helg, 3 uker om sommeren, annenhver jul... Tanken på dette ødelegger meg...

Hi

Skrevet

Ja mener du kan kreve opptrapping.. Du kan seff ikke bevise hvor lite han har tatt del... Huff jeg har en eks som laget kjempestyr etter brudd for fem år siden. Lang historie.. Så føler veldig med deg❤Jeg fikk iallefall veldig god støtte på Familievernkontoret. Ta deg en time der alene og forhør deg litt om råd. Dere må uansett dit sammen også senere.. Men dra dit alene å få råd. Og det vil ikke tale til hans fordel at han flytter lengre unna.. Tror du han tar advokat og kjører på? Det gjorde min men det varte ikke lenge.. Klemmer sendes 😊

Skrevet

Ja jeg tror han kommer til å ta advokat. Han kommer til å gjøre alt han kan for å gjøre det surt for meg.

Dette er så vanskelig at jeg ikke vet hvilket bein jeg skal stå på 😢

Takk for gode ord og klem.

Hi

Skrevet

Ja mener du kan kreve opptrapping.. Du kan seff ikke bevise hvor lite han har tatt del... Huff jeg har en eks som laget kjempestyr etter brudd for fem år siden. Lang historie.. Så føler veldig med deg❤Jeg fikk iallefall veldig god støtte på Familievernkontoret. Ta deg en time der alene og forhør deg litt om råd. Dere må uansett dit sammen også senere.. Men dra dit alene å få råd. Og det vil ikke tale til hans fordel at han flytter lengre unna.. Tror du han tar advokat og kjører på? Det gjorde min men det varte ikke lenge.. Klemmer sendes 😊

hvordan endte det hos dere?

Skrevet

Det ble slutt da hun var tre mnd. Vi snakket ikke sammen og jeg innkalte til mekling på fam vern kontoret. Møtte opp der og han var iskald og krevde samvær annenhver helg. Han flyttet 20 mil unna til sitt hjemsted. Jeg ammet også og fikk støtte på kun samvær sammen med meg.. Han løy om alt mulig og var rolig på møtene. Jeg gråt og ble sint så trodde de ville tro jeg var gal. Men de så faktisk at han manipulerte meg. De sa faktisk han hadde psykopatiske trekk( enda han var kald og rolig der). Var så godt de så det. Han nådde ikke frem der og tok advokat. Jeg gikk på timer der alene for var så fortvilet.. Endelig blitt mor etter mange runder med prøverørsmetoden.. Jeg tok også advokat og svarte med opptrapping og etter noen uker med brev frem og tilbake så trakk han seg. De sa også at han ikke gjorde det rette med å flytte langt unna. Jeg nektet aldri samvær men krevde trygghet. Litt annerledes da hun var så liten enn deres barn for dere har vært sammen nå til hun er over tre år.. Min eks ringer når han vil se henne. Jeg sier aldri nei og stiller opp. ( hun er nå 5 år). Det kan gå to måneder mellom jeg hører fra han til opptil flere gang i uken noen perioder. Han kontakte meg hver gang han ikke har noe annet å gjøre som sine ting som bil/jakt osv.. Han krever ikke å ha henne utrolig nok. Synes det er veldig uforutsigbart for henne siden jeg aldri kan svare på når hun ser han igjen, men hun er vant til at det er sånn... Jeg er singel enda og grue for den dagen jeg finner noen. Da blir det nok styr.. Ikke fr st han vil ha meg, men han vil føle seg truet av en annen mann. Han har nå forflyttet seg til samme by som oss igjen pga en dame han har møtt... Det er ikke styr når vi møtes for jeg bare jatter med og prøver å skape god stemning. Så det funker enn så lenge... Lever i angst at han vil krevd å ha henne.. Han er grei og oppmerksom mot henne når vi møtes og føler seg som en flott pappa selv. Men tror ikke han vil takle faste tider og dager og følge opp aktiviteter osv. Jeg er i full jobb så dagene går i ett, men stiller opp når han spør hver gang for at hun skal møte han og slippe styr.. Så han føler han får gjøre dom han vil.. Litt vanskelig å forklare alt her med å skrive. Men tror nok på grunnlag av det du skriver at han ikke er en type som vil takle å følge opp som en god far ville gjort.. Ring fam kontoret og få en time alene. Når det blir mekling med dere vil dere få en nøytral person. Men godt å møte de alene på en time. De har erfaring med det meste å vil råde deg på det du kan gjøre.

Skrevet

Det ble slutt da hun var tre mnd. Vi snakket ikke sammen og jeg innkalte til mekling på fam vern kontoret. Møtte opp der og han var iskald og krevde samvær annenhver helg. Han flyttet 20 mil unna til sitt hjemsted. Jeg ammet også og fikk støtte på kun samvær sammen med meg.. Han løy om alt mulig og var rolig på møtene. Jeg gråt og ble sint så trodde de ville tro jeg var gal. Men de så faktisk at han manipulerte meg. De sa faktisk han hadde psykopatiske trekk( enda han var kald og rolig der). Var så godt de så det. Han nådde ikke frem der og tok advokat. Jeg gikk på timer der alene for var så fortvilet.. Endelig blitt mor etter mange runder med prøverørsmetoden.. Jeg tok også advokat og svarte med opptrapping og etter noen uker med brev frem og tilbake så trakk han seg. De sa også at han ikke gjorde det rette med å flytte langt unna. Jeg nektet aldri samvær men krevde trygghet. Litt annerledes da hun var så liten enn deres barn for dere har vært sammen nå til hun er over tre år.. Min eks ringer når han vil se henne. Jeg sier aldri nei og stiller opp. ( hun er nå 5 år). Det kan gå to måneder mellom jeg hører fra han til opptil flere gang i uken noen perioder. Han kontakte meg hver gang han ikke har noe annet å gjøre som sine ting som bil/jakt osv.. Han krever ikke å ha henne utrolig nok. Synes det er veldig uforutsigbart for henne siden jeg aldri kan svare på når hun ser han igjen, men hun er vant til at det er sånn... Jeg er singel enda og grue for den dagen jeg finner noen. Da blir det nok styr.. Ikke fr st han vil ha meg, men han vil føle seg truet av en annen mann. Han har nå forflyttet seg til samme by som oss igjen pga en dame han har møtt... Det er ikke styr når vi møtes for jeg bare jatter med og prøver å skape god stemning. Så det funker enn så lenge... Lever i angst at han vil krevd å ha henne.. Han er grei og oppmerksom mot henne når vi møtes og føler seg som en flott pappa selv. Men tror ikke han vil takle faste tider og dager og følge opp aktiviteter osv. Jeg er i full jobb så dagene går i ett, men stiller opp når han spør hver gang for at hun skal møte han og slippe styr.. Så han føler han får gjøre dom han vil.. Litt vanskelig å forklare alt her med å skrive. Men tror nok på grunnlag av det du skriver at han ikke er en type som vil takle å følge opp som en god far ville gjort.. Ring fam kontoret og få en time alene. Når det blir mekling med dere vil dere få en nøytral person. Men godt å møte de alene på en time. De har erfaring med det meste å vil råde deg på det du kan gjøre.

Jeg burde gått for lenge siden. Og jeg vet jo at man ikke skal bli for barnets skyld. Og ja, jeg vet han kommer til å lage masse styr. Og han kommer til å få omsorg selvfølgelig.

hi

Skrevet

du har ingenting og frykte, sjelden far vinner,hvis ikke retten mener at mor ikke har omsorgevne,men tror ikke du har noe og frykte her

Skrevet

Han vil sikkert få endel samvær, tror dere ikke?

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...