Gå til innhold

Hormonspiral og tampax?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet når man kan starte å bruke tampax etter å ha satt inn hormonspiral??

 

Satt den inn for ca 1,5 uke siden, men fikk ikke med meg når det var ok å begynne å bruke tamponger igjen! :(

 

Haaaaaaaaaaaaaater bind, æsj :D

 

Anonymous poster hash: 490ae...a23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blødde bare de første ukene, etter det har det ikke kommet en dråpe. Så har ikke hatt behov for ob

 

Anonymous poster hash: b4154...817

Skrevet

Jeg brukte ob med en gang jeg. Ikke første uka kanskje, men etter det. Håper jeg mister mensen helt snart jeg og :P

Skrevet

Det står i pakkningsvedlegget at man IKKE skal bruke tampong når man har spiral.



Anonymous poster hash: e3c32...560
Skrevet

Det står i pakkningsvedlegget at man IKKE skal bruke tampong når man har spiral. Anonymous poster hash: e3c32...560

Virkelig? Jeg har ikke lest det. Fikk beskjed av legen som satt den inn om å være forsiktig, men at både tampong og menskopp kan brukes.

Skrevet

Av hensyn til fare for infeksjoner bør man unngå samleie i den kraftigste fasen av menstruasjonen like etter spiralinnsetting. Av samme grunn bør tamponger i størst mulig grad unngås.

 

 

 

Det var det som sto på helsenett.no

Skrevet

Av hensyn til fare for infeksjoner bør man unngå samleie i den kraftigste fasen av menstruasjonen like etter spiralinnsetting. Av samme grunn bør tamponger i størst mulig grad unngås.

 

 

 

Det var det som sto på helsenett.no

Ser at de har forandret litt i pakningsvedlegget siden sist jeg satte inn, men dette står om det.

 

Kan jeg bruke tampong?

Bruk av bind anbefales. Hvis du bruker tampong, bør den byttes forsiktig slik at du ikke drar i innleggets tråder.

 

Anonymous poster hash: e3c32...560

Skrevet

 

Av hensyn til fare for infeksjoner bør man unngå samleie i den kraftigste fasen av menstruasjonen like etter spiralinnsetting. Av samme grunn bør tamponger i størst mulig grad unngås.

 

 

 

Det var det som sto på helsenett.no

Ser at de har forandret litt i pakningsvedlegget siden sist jeg satte inn, men dette står om det.

 

Kan jeg bruke tampong?

Bruk av bind anbefales. Hvis du bruker tampong, bør den byttes forsiktig slik at du ikke drar i innleggets tråder.

 

Anonymous poster hash: e3c32...560

 

Jeg bruker forresten menskopp og er mer fornøyd med det enn da jeg brukte ob før jeg fikk spiral.

 

Anonymous poster hash: e3c32...560

Skrevet

Takk for svar! :)

 

Jeg har tydeligvis ikke fått med meg dette med tampax og spiral, trodde det var greit å bruke det etterhvert når blødningene hadde stabilisert seg...

 

Får satse på at jeg er en av de 20%ene som er så heldige å ikke få mensen idet hele tatt da :D

 

Anonymous poster hash: 490ae...a23

Skrevet

Trodde det var 80% som mistet mensen jeg? 20% som beholdt den :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...