Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #1 Skrevet 17. oktober 2014 Vi sitter å lurer på om vi skal kjøpe oss en hytte. Bor i en blokk i Trondheim å synes vi har lite "ro". Har kommet over en hytte da som det er litt småpjusk med, men det er ei stor tomt og ligger 1,5 time med bil unna.Hvor mye bruker dere hytta? Angrer dere på det? Fortell meg ALT Anonymous poster hash: b9176...049
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #2 Skrevet 17. oktober 2014 Har hytte. Faste utgifter i året er noe sånt som 23000 sist jeg regna på det (strøm, brøyting, etc). Vi deler den hele familien og bruker den masse, enda det er fire timer unna, så det er en kjempeflott investering for vår del. Anonymous poster hash: e7df4...f5c
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #3 Skrevet 17. oktober 2014 vi har hytte på flellet og bruker den veldig mye. Bor i leilighet i Oslo og hytta er på en måte vår enebolig .-) Anonymous poster hash: e5c1a...58e
amandine Skrevet 17. oktober 2014 #4 Skrevet 17. oktober 2014 Jeg eeeelsker hytta! Vår ligger nesten fem timer unna, men det gjør ingenting. Dvs vi kjører mye og kan jo ikke dra alle helger. 1,5 time unna er jo en drøm. Det er utrolig deilig å komme seg vekk, og komme unna alt men likevel være hos seg selv. Med sin egen seng og sin egen kaffekopp. Slippe å pakke og bare dra. Vi finner en helt fantastisk ro der. Vi har investert en del siden huset sto til nedfalls, men det er verdt hver krone. Så blir det ikke syden hvert år, men hytta i lengre perioder. Alle ferier stort sett, og i år julen. Jeg gleder meg, jeg elsker hytta!
Cat.68 Skrevet 17. oktober 2014 #5 Skrevet 17. oktober 2014 Vi har hytta 1 times kjøring fra oss. Elsker den, er det beste vi noensinne lagt penger på. Vi er der så ofte vi overhodet har mulighet til. Men jeg vil anbefale deg en hytte hvor det ikke er store materielle utfordringer med. Hvis hytta kun blir et sted man jobber på, blir det nok fort slitsomt. Litt " kose" arbeid derimot er bare hærlig. Vi kjøpte hytta uten noe vi trengte å gjøre noe med, annet en å gjøre den til vår og forefallende arbeid. Så vi har masse tid til bare avslapping og kos.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #6 Skrevet 17. oktober 2014 Vi bor i Bergen og kjøpte hytte en time hjemmefra da vi bodde i blokk. Behovet for oppussing var større enn vi tenkte da vi kjøpte (det ene tok det andre). Jeg er glad for at vi kjøpte hytten, den er ikke perfekt, men den har blitt mye brukt, nettopp fordi den er så nær. Vi kan kjøre helt frem = gull verdt da vi hadde småbarn. Nå når ungene er større merker vi at mange helger blir "ødelagt" av ungene sine aktiviteter, men vi får reist på hytten likevel, siden det tar så kort tid å komme seg der. Ulempen er at vi ikke får den "langt vekke fra verden" følelsen vi ville fått hvis vi hadde hatt hytte langt vekke. Anonymous poster hash: 959ab...eeb
Rediken Skrevet 17. oktober 2014 #7 Skrevet 17. oktober 2014 Har to hytter, eller det er fortsatt foreldrene våre som eiger de. Den ene er en "luksus" tømmerhytte rett ved et stort skianlegg og den andre er en med enklere standard midt i ingenmannsland med uberørt natur. Vi bruker begge hyttene mye. (Jeg er faktisk på den ene nå ) Hytteturene er balsam for sjelen, her kobler jeg virkelig av og har kvalitetstid med mann og barn. Jeg koser meg like mye på begge så en hytte som er litt "småpjusken" er vel så bra Vi tilbringer alle ferier og mange helger på hyttene, vi har ganske lang kjøretur, men vi bruker de flittig. En ting som kanskje kan være lurt å tenke over er hva dere ønsker ut av hytten. Både jeg og mannen er glad i fisking, jakt, skikjøring og fjellturer. På den ene hytten har vi både fiskerett og jaktrett og på den andre har vi skiløyper og skianlegg. Begge hyttene har fantastiske turmuligheter,,, vi kjeder oss aldri med andre ord
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #8 Skrevet 17. oktober 2014 Vi har en gammel hytte uten vei, vann, kloak eller støm. Vi bruker omtrent 6000,- på brøyting, 2000,- på forsikkring, 3000,- i festeavgift og 1000,- i veiavgift. I tillegg kommer det jo litt vedlikehold. Det blir omtrent som på et vanlig hus. Noen år er det ingenting andre år er det 100.000,- Anonymous poster hash: 876da...833
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #9 Skrevet 17. oktober 2014 Takk for svar! Høres litt ut som om at dere har litt sånne "luksus-hytter" og så flott at dere trives!! Denne hytta har ikke innlagt vann, men har ei elv som man kan drikke av rett utenfor. Er heller ikke strøm, så dette er virkelig skikkelig hytte-hytte med utedo. Men tenker at det er vell det vi egentlig ser etter, kvelder med stearinlys og brettspill der vi ikke har tilgang til noen moderne dippedutter Det som er av store ting som må gjøres er å legge nytt tak. Men dette har vi erfaring med fra før av så det blir ikke noe problem, hytta er på 40 kvadrat så det er jo ikke store jobben Tenker også at vi skal få installert et solcellepanel slik at vi kan ha utelys om ikke annet. Men vi får se - hytta skal nå kjøpes i første omgang HI Anonymous poster hash: b9176...049
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #10 Skrevet 17. oktober 2014 Har hytte ca. 1 time + 20 min med båt eller 1 time på ski (på vinteren) fra der vi bor. Er en hytte jeg har arvet etter farmor og farfar. Utgifter er vedlikehold og gass til komfyren. Det er ikke innlagt vann eller strøm. Ved hugger jeg selv og vann henter jeg i bekken. Hytta har fint uthus med utedo (snurredass) og badstu. Stor tomt helt nede ved et stort vann. ELSKER hytta! Den er ikke så fancy, men det er sjel og barndomsminner i hver en krok. Datteren min liker veldig godt å være der. Har bygd stor platting utenfor og murt utepeis. "Kjøleskapet" er en gamme som farmor lagde. Inne i hytta er det tørrbod i gangen. Anonymous poster hash: 11a29...110
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #11 Skrevet 17. oktober 2014 Ja, vi har hytte. En halvtime hjemmefra. Bruker den mye. Har vei, vann og strøm, vi da, inkl. oppvaskmaskin og vaskemaskin, men bare 50 m2. Har ikke angret et sekund. Koster oss mange penger pr år, men angrer? Nope. Anonymous poster hash: 805b4...ffa
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #12 Skrevet 17. oktober 2014 Vi har hytte. Bruker den sjelden, koster omtrent 0 (men må jo beises innimellom). Vi bruker en annen hytte mye (som er i familien). Det betaler vi ikke noe for. Anonymous poster hash: 1d4e1...04a
SnekkerPelle Skrevet 17. oktober 2014 #13 Skrevet 17. oktober 2014 Takk for svar! Høres litt ut som om at dere har litt sånne "luksus-hytter" og så flott at dere trives!! Denne hytta har ikke innlagt vann, men har ei elv som man kan drikke av rett utenfor. Er heller ikke strøm, så dette er virkelig skikkelig hytte-hytte med utedo. Men tenker at det er vell det vi egentlig ser etter, kvelder med stearinlys og brettspill der vi ikke har tilgang til noen moderne dippedutter Det som er av store ting som må gjøres er å legge nytt tak. Men dette har vi erfaring med fra før av så det blir ikke noe problem, hytta er på 40 kvadrat så det er jo ikke store jobben Tenker også at vi skal få installert et solcellepanel slik at vi kan ha utelys om ikke annet. Men vi får se - hytta skal nå kjøpes i første omgang HI Anonymous poster hash: b9176...049 Det kaller jeg ekte HYTTE 😊 Jeg ville også gått for noe sånt, hvis det hadde vært aktuelt.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #14 Skrevet 17. oktober 2014 Ja, den er langt unna, men samtidig er det kort vei dit. Litt lav standard. Ikke vann, ikke strøm, taket forsvinner stadig. Men ungene ELSKER den. Tror vi skal lage oss teppehyttekveldsmat i dag jeg. I dag kan vi late som om vi er i syden. Anonymous poster hash: e1dd2...84c
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #15 Skrevet 17. oktober 2014 Vi har hytte midt på Hardangervidda. Må bruke skuter for og komme inn. Er propan og bruker solcellepanel.. Har utedo og ikkje innlagt vatn. Og ikkje Internett eller telefon dekning. Veldig lite luksus men guuu kor deilig og være en sted langt inne på fjellet uten noen andre rundt seg. Anonymous poster hash: eda7e...236
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå