Gå til innhold

Gravid igjen? Baby fire måneder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har en baby på fire måneder. Fullammer og har ikke fått menstrasjon igjen etter fødsel. Har de siste dagene hatt halsbrann, noe jeg aldri har hatt uten å være gravid. Det var blant de første tegnene jeg hadde tidlig forrige gang og. Har også begynt å kjenne smerter igjen i bekkenet. Mulig at det bare er hormonelt, eller sannsynlig at jeg er gravid igjen?Noen med erfaringer?

Anonymous poster hash: fe387...1bd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan være gravid om du ikke har brukt prevensjon.

Skrevet

Kroppen er jo i ubalanse enda etter svangerskapet, så antagelig er det bare forandringer i hormonene du merker.

Men det er klart du kan være gravid også, en venninne av meg har 11 mnd og 21 dager mellom sine to barn, så umulig er det ikke.

Ville absolutt satset på prevensjon om jeg var deg, det er få som anbefaler å få barna så tett, det er litt for slitsomt.

Anonymous poster hash: 1a8af...4f9
Skrevet

Bruker dere prevensjon? Det kan komme en eggløsning før første mensen, så da kan man bli gravid før man får mensen tilbake. Amming er ikke prevensjon. Amming kan være prevensjon om man ammer akkurat hver tredje time døgnet rundt, men det vet man ikke om fungerer om man ikke tester seg for eggløsning.

Ta en test, har du gravidsymptomer så skal en test bli positiv, om du er gravid.

Anonymous poster hash: deb4f...f27

Skrevet

Jeg får forresten bekkensmerter rett før og under mensen. Fødte for ett år siden. Kanskje mensen er på vei?

Anonymous poster hash: deb4f...f27

Skrevet

Så sant du har hatt sex er det klart du kan være gravid! Før i tiden, da det ikke fantes prevensjon, kom ofte ungene med mindre enn et års mellomrom. Fullamming er ingen hindring. Jeg fullammet mine, og fikk mens FØR 6-ukers-kontrollen.

Anonymous poster hash: c0cd0...c49
Skrevet

Håper du har brukt prenevesjon???? Fullamming er ikke preventivt og trodde seriøst at folk var mer opplyste enn som så i 2014??

Anonymous poster hash: 06bb3...4eb
Skrevet

Håper du har brukt prenevesjon???? Fullamming er ikke preventivt og trodde seriøst at folk var mer opplyste enn som så i 2014??

Om du ammer hver tredje time hele døgnet er det like sikkert som minipillen!

Men problemet er jo at man sjelden ammer hver tredje time hele døgnet, plutselig går det 5 timer mellom to amminger på nattestid eller fire timer mellom to amminger på dagtid fordi ungen sov så lenge osv og da blir det som å glemme å ta en minipille, plutselig er eggløsningen der.

Skrevet

Men problemet er jo at man sjelden ammer hver tredje time hele døgnet, plutselig går det 5 timer mellom to amminger på nattestid eller fire timer mellom to amminger på dagtid fordi ungen sov så lenge osv og da blir det som å glemme å ta en minipille, plutselig er eggløsningen der.

Det er tull! 

Anonymous poster hash: 22ca2...f2c

Skrevet

Hei,

Har en baby på fire måneder. Fullammer og har ikke fått menstrasjon igjen etter fødsel. Har de siste dagene hatt halsbrann, noe jeg aldri har hatt uten å være gravid. Det var blant de første tegnene jeg hadde tidlig forrige gang og. Har også begynt å kjenne smerter igjen i bekkenet. Mulig at det bare er hormonelt, eller sannsynlig at jeg er gravid igjen?Noen med erfaringer?

JA det er mulig. Ble gravid 10 uker etter fødsel...

Anonymous poster hash: ed2c5...ae8

Skrevet

Hei,

JA det er mulig. Ble gravid 10 uker etter fødsel...

Og amming er ikke et sikkert prevensjonsmiddel, bare tøys!

Skrevet

En venninne av meg har 3 barn. Da eldstemann var 13 mnd kom nr.2, da denne var 11 mnd ble nr.3 født. Så JA, du kan absolutt være gravid!

Anonymous poster hash: c0cd0...c49

Skrevet

Det er tull! 

Anonymous poster hash: 22ca2...f2c

Da er det mange leger og jordmødre som driver vranglære i tilfelle, og mange undersøkelser som viser feil resultat...

http://www.mammanett.no/mamma/helse/fullamming

Selvfølgelig blir noen gravide, og selvfølgelig vet alle at dette ikke er 100% sikkert. Men om man ønsker flere barn og det ikke er helt krise om de skulle komme tett er det da en helt greit prevensjonsmåte å fullamme, ikke verre enn alle de som velger å hoppe av i svingen ihvertfall ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...