Gå til innhold

Holder dere 3-åringer hjemme pga hoste og tett nese?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke feber, god allmenntilstand og aktiv, men hoster nesten hele tiden. Har mulighet til å være hjemme. Er det fare for at hun blir dårligere av å dra i bhg og være ute?

Hun vil veldig gjerne i bhg, men jeg heller litt mot at det er unødvendig å risikere både at hun blir dårligere og å smitte andre, bare pga denne ene dagen før helgen. Evt. forslag til hva jeg kan finne på for at hun skal synes det er greit å være hjemme? (Ikke fordi hun bestemmer, men vil jo helst ikke at hun skal bli altfor lei seg.)

Anonymous poster hash: 76f3a...51b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Så lenge formen er fin så får han gå. Barnehagen ringer om han blir dårlig. Hvis ungen vil dit så hadde jeg definitivt latt henne få dra.

Må legge til at jeg såklart vil være sammen med ungen min mer enn å sende i bhg, og de dagene jeg kan, så har vi kosedag hjemme. Men akkurat ved sykdom tror jeg det er bra at de drar å leker. Her har det ofte hjulpet når han er litt på kanten til å bli dårlig.

Anonymous poster hash: 8b11b...bb7
Skrevet

Hjulpet i den forstand at han ikke blir sykere, bare bedre :)

Anonymous poster hash: 8b11b...bb7
Skrevet

Jeg hadde sendt min i barnehagen om allmenntilstanden var god, slik du sier, og barnet får sove om natta på tross av hosten. På denne tiden av året tror jeg de fleste hoster i flere uker, men er i ellers god form.

Anonymous poster hash: 3d068...aa8

Skrevet

Takk for svar, da blir det heller en kort dag i bhg. :)

Anonymous poster hash: 76f3a...51b
Skrevet

Min 5 åring har vært hjemme fra barnehagen to dager denne uken pga hoste. Hun har også god allmenntilstand og hoster egentlig bare når hun blir varm og svett (baser, løper o.l.) på dagtid, men hoster ganske mye om kvelden og sovner fort et par timer senere enn hun pleier.

Siden jeg har hatt to fridager fra jobb har hun vært hjemme med meg, hun baser og herjer jo mer i barnehagen enn her hjemme og hoster derfor mer der. I tillegg er det skikkelig surt ute med vind, regn og 2-4 varmegrader, lett å bli litt frysen ute selv om de er godt kledd. Så jeg har hatt henne hjemme...

Hadde jeg måttet ta fri fra jobb hadde hun måttet gå i barnehagen, jeg tar ikke fri fra barnehagen pga litt forkjølelse og hoste, men når jeg har fri er terskelen for å ha de hjemme veldig lav.

Anonymous poster hash: 81f00...239

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...