Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #1 Skrevet 17. oktober 2014 Var på legevakta i går kveld pga halsbetennelse, fikk antibiotika. Legen kikket i halsen og jeg fortalte om symptomene. Er vant med at legekontoret mitt alltid tar crp men legevakta gjorde ikke det. Sist jeg var hos legevakta er 10 år siden og samme sykdom, tok heller ikke crp. Er det vanlig at legevakta ikke tar crp? Bare nysgjerrig Er det for å spare tid? Eller var kanskje halsen min såpass synlig infisert at de ikke trengte crp? Ser selv at mandlene er enorme og har masse puss. Anonymous poster hash: 5f5c8...f7c
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #2 Skrevet 17. oktober 2014 Jeg var også på legevakten med halsbetennelse en gang, da tittet legen ned i halsen min og sa: "Men stakkar, her er det ingen tvil om at det må antibiotika til, ingen vits å ta noen flere prøver" Så jeg tipper det samme nå var tilfelle hos deg, noen ganger er det nok helt klart en bakterieinnfeksjon selv om de ikke tar crp. Anonymous poster hash: 6fb8d...ae0
It's all about me Skrevet 17. oktober 2014 #3 Skrevet 17. oktober 2014 Har aldri tatt crp i forbindelse med halsbetennelse. Legen ser ned i halsen og er det nie tvil blur det tatt prøve med pinne.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #4 Skrevet 17. oktober 2014 Det eneste jeg kan komme på var da jeg var hos legevakten med halsbetennelse og legen sa at dette så så ille ut at vi måtte dyrke for å forsikre oss at det kun var halsbetennelse. Tror han tenkte på kyssesyken, men var bare halsbetennelse da. Anonymous poster hash: 5a8ac...de8
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #5 Skrevet 17. oktober 2014 Jeg var også på legevakten med halsbetennelse en gang, da tittet legen ned i halsen min og sa: "Men stakkar, her er det ingen tvil om at det må antibiotika til, ingen vits å ta noen flere prøver" Så jeg tipper det samme nå var tilfelle hos deg, noen ganger er det nok helt klart en bakterieinnfeksjon selv om de ikke tar crp. Anonymous poster hash: 6fb8d...ae0 Første gangen sa legen bare "streptokokker" mens han kikket i halsen min, og skrev resepten og forklarte hvordan ta medisinen. Han sa lite og jeg spurte lite fordi jeg var sjenert. I går så han (ikke samme legen) i halsen og sa at det er bakterier siden jeg er så hoven og puss, og feber på 39,4 (som jeg målte hjemme før jeg dro dit). Så var sikkert nok å se i halsen ja. Vi pratet en del om antibiotikaen og sånt men jeg tenkte ikke på crp der og da. Men var sikkert greit å spare den tiden og, siden crp tar noen minutter. De hadde en del å gjøre. HI Anonymous poster hash: 5f5c8...f7c
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #6 Skrevet 17. oktober 2014 Har aldri tatt crp i forbindelse med halsbetennelse. Legen ser ned i halsen og er det nie tvil blur det tatt prøve med pinne. Fastlegekontoret mitt tar alltid crp når det er snakk om infeksjon. Men ikke noen andre prøver. Anonymous poster hash: 5f5c8...f7c
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #7 Skrevet 17. oktober 2014 Det eneste jeg kan komme på var da jeg var hos legevakten med halsbetennelse og legen sa at dette så så ille ut at vi måtte dyrke for å forsikre oss at det kun var halsbetennelse. Tror han tenkte på kyssesyken, men var bare halsbetennelse da. Anonymous poster hash: 5a8ac...de8 Lurt å dyrke da. Fastlegen nevte kyssesyken en gang men sa at jeg fikk komme tilbake om antibiotikaen ikke fungerer innen få dager og da testes for kyssesyken. HI Anonymous poster hash: 5f5c8...f7c
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #8 Skrevet 17. oktober 2014 Har aldri tatt crp i forbindelse med halsbetennelse. Legen ser ned i halsen og er det nie tvil blur det tatt prøve med pinne. Fastlegekontoret mitt tar alltid crp når det er snakk om infeksjon. Men ikke noen andre prøver. Anonymous poster hash: 5f5c8...f7c Eller ble forresten testet for svineinfluensa når den herjet, slimprøver fra halsen og nesa. HI Anonymous poster hash: 5f5c8...f7c
Gemini77 Skrevet 17. oktober 2014 #9 Skrevet 17. oktober 2014 Jeg var også på legevakten med halsbetennelse en gang, da tittet legen ned i halsen min og sa: "Men stakkar, her er det ingen tvil om at det må antibiotika til, ingen vits å ta noen flere prøver" Så jeg tipper det samme nå var tilfelle hos deg, noen ganger er det nok helt klart en bakterieinnfeksjon selv om de ikke tar crp. Anonymous poster hash: 6fb8d...ae0 Første gangen sa legen bare "streptokokker" mens han kikket i halsen min, og skrev resepten og forklarte hvordan ta medisinen. Han sa lite og jeg spurte lite fordi jeg var sjenert. I går så han (ikke samme legen) i halsen og sa at det er bakterier siden jeg er så hoven og puss, og feber på 39,4 (som jeg målte hjemme før jeg dro dit). Så var sikkert nok å se i halsen ja. Vi pratet en del om antibiotikaen og sånt men jeg tenkte ikke på crp der og da. Men var sikkert greit å spare den tiden og, siden crp tar noen minutter. De hadde en del å gjøre. HI Anonymous poster hash: 5f5c8...f7c Det er ikke bare tid de sparer men også penger. De koster litt de kassettene som brukes og det er ingen grunn til å ta CRP hvis du helt tydelig har en bakteriell infeksjon. CRP er fin å ta når infeksjonen er andre steder i kroppen og det ikke er lett å vite om det er bakterier eller virus. Streptokokker i halsen gir et veldig gjenkjennelig utseende. God bedring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå