Gå til innhold

Fly alene med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en veldig hyper 1,5 åring som sliter med tenner for tiden. Skal snart reise en 9 timers flytur alene med ham. Det er 1 stopp og flyturen foregår om kvelden og natta. Og nei - vanskelig å legge han i flyet. Har reist mange ganger, men da var mannen min med så vi var liksom to. Jeg gruer meg!

Noen tips? Underholdning? (Ikke ipad)

Anonymous poster hash: 4ed04...dd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke ipad?

Jeg ville hadde tatt med: Rosiner, bok, smokk, flaske, en bamse, kjærlighet på pinne og en god dose tålmodighet. Jeg ville også vært veldig aktiv med barnet i timene før vi skulle fly.

Lykke til og god tur :) Det går sikkert kjempefint.

Skrevet

Hvorfor ikke ipad. Er det ikke pedagogisk nok eller? Ta med noen bøker og litt tegnesaker, en ipad kan man jo se litt på barneprogrammer, eks man trykker på eks fly og så sier en stemme FLY osv osv. 

Du klarer vel å hanskes med ditt eget barn?? Skjønner ikke problemet. Sykt mange som klager over ungene sine. Sitte stille i flere timer liker jo ingen, ikke voksne, heller ikke barn. Du forventer for mye! 

Anonymous poster hash: 7b3f3...435
Skrevet

Hvorfor ikke ipad?

Jeg ville hadde tatt med: Rosiner, bok, smokk, flaske, en bamse, kjærlighet på pinne og en god dose tålmodighet. Jeg ville også vært veldig aktiv med barnet i timene før vi skulle fly.

Lykke til og god tur :) Det går sikkert kjempefint.

Rett og slett fordi vi ikke eier en. Gidder ikke å kjøpe bare pga flyturen😃 takk for tips!

Skrevet

Hvorfor ikke ipad. Er det ikke pedagogisk nok eller? Ta med noen bøker og litt tegnesaker, en ipad kan man jo se litt på barneprogrammer, eks man trykker på eks fly og så sier en stemme FLY osv osv.

Du klarer vel å hanskes med ditt eget barn?? Skjønner ikke problemet. Sykt mange som klager over ungene sine. Sitte stille i flere timer liker jo ingen, ikke voksne, heller ikke barn. Du forventer for mye!

Fordi jeg ikke har en ipad vel! Klager over ungene sine? Du har tydeligvis aldri flydd med barn alene før.

Skrevet

Hei. Misunner deg ikke den flyturen! Sist jeg hadde en så lang flytur alene med mine to midt på natta, sovna begge to til min store fornøyelse :-)

Hadde på forhånd grua meg veldig til denne turen. Vi har heller ingen iPad eller lignende, og jg vurderte faktisk kjøpe et eller annet, men hadde jo ikke penger til det så det ble ikke noe av. Tok med bøker, bamse og så spilte vi kort.

Men overraskende sovn begge ungene tidlig på kvelden. En sov på gulvet og en sov liggende i setene. Min i overhyperaktive 3-åring er nemlig utslitt om kvelden.

Kanskje overrasket han deg også. Lykke til, det går nok bra :-)

Anonymous poster hash: 6459f...c8c

Skrevet (endret)

Jeg fløy alene da min var 1 år. Riktignok bare et par timer, men vi var på farten hele dagen (drøye tolv timer) med fly, togturer, venting og biltur. Det gikk utrolig bra :)

I forkant av turen fikk jeg følgende tips av min superrutinerte venninne som har en haug barn og som har foretatt mange lengre flyreiser alene med barna:

- Ta med små bøker, tegnesaker og leker som du pakker inn på forhånd. La ham få en pakke med jevne mellomrom.

- Ta med oppskåret frukt, bær og rosiner i små bokser - og litt godteri hvis det skulle bli helt krise ;)

- Husk ev.smokk og saltvannsspray mot tette ører, et lite teppe og koseklut/bamse. - Bruk en snor eller smokkelenke til å feste leker i slik at det ikke faller på gulvet.

- Ha med bæremeis/bæretøy e.l. - veldig greit å ha etter at du har sjekket inn vognen din.

Jeg tror også at jeg ville ha spurt noen veldig pent om å få låne er nettbrett eller mini-PC med film, høretelefoner og spill ;)

Dette kommer til å gå bra.

God tur!

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Jeg har reist mye alene med mine barn, fra de var 1 år gamle. Ipad/nettbrett hjelper faktisk mye, så jeg hadde faktisk spurt rundt om noen kunne låne deg det for reisen.

Vi har vært veldig aktive før flyturen, greit å slite de litt ut. Ellers har jeg hatt med favorittlekene, tegnesaker, bok, rosiner, kjeks, pastiller og drikke. Og på flyet gå i midtgangen da dere har mulighet.

Skrevet

Hei. Misunner deg ikke den flyturen! Sist jeg hadde en så lang flytur alene med mine to midt på natta, sovna begge to til min store fornøyelse :-)

Hadde på forhånd grua meg veldig til denne turen. Vi har heller ingen iPad eller lignende, og jg vurderte faktisk kjøpe et eller annet, men hadde jo ikke penger til det så det ble ikke noe av. Tok med bøker, bamse og så spilte vi kort.

Men overraskende sovn begge ungene tidlig på kvelden. En sov på gulvet og en sov liggende i setene. Min i overhyperaktive 3-åring er nemlig utslitt om kvelden.

Kanskje overrasket han deg også. Lykke til, det går nok bra :-)Anonymous poster hash: 6459f...c8c

Samme her når jeg flyr langt med mine 2. Ene sover i setene og den andre på gulvet.:)

Skrevet

Fordi jeg ikke har en ipad vel! Klager over ungene sine? Du har tydeligvis aldri flydd med barn alene før.

Er enig med hun over her, veldig mangen klager over ungene og kan ikke gjøre noe alene. Forstår at du gruer deg, men vil tru turen går fint. Lykke til

Anonymous poster hash: 8b0b5...3a6

Skrevet

Jeg hadde gjort en stor innsats i å få barnet trøtt før turen, slik at det sov ihvertfall deler av reisen. Enten ved å vekke det tidlig dagen før, eller ved å korte ned dupp, samt ha en aktiv dag. Men det er jo virkelig ikke sikkert at det fungerer for deg, noen barn blir jo bare overtrøtte og umulige.

Er det 9 timer i ett, eller med mellomlanding/flybytte? Dersom du bytter fly ville jeg ihvertfall benyttet anledningen til at barnet får løpt fra seg på flyplassen.

Dersom du har smarttelefon ville jeg lastet ned noen barneapper som kan brukes i flymodus, til å ha i bakhånd.

Anonymous poster hash: e8026...541

Skrevet

Kanskje overrasket han deg også. Lykke til, det går nok bra :-)Anonymous poster hash: 6459f...c8c

Samme her når jeg flyr langt med mine 2. Ene sover i setene og den andre på gulvet.:)

Fikk ikke lov til å sove på golvet mitt nå. Var charter og med Thomas Cook. Hadde reservert plass helt først, for å få det litt behaglig😀😀

Skrevet

Hadde kastet meg rundt og fått lånt en ipad, og lastet ned favorittserien til barnet. Ellers hadde jeg kjøpt en. Hvis du reiser mye, får du bruk for den etterhvert også. Har flydd mye med mine to, og ipad er det eneste som fenger over lengere tid. Har flydd uten og, men det blir fryktelig slitsomt og underholde 9 timer hvis barnet ikke sovner. Stort sett har barna alltid sovnet på kvelds og nattflyvninger, og det går alltid bedre en forventet. Ene min har vært veldig aktiv, men ipad holder henne i sjakk, og faktisk gjør turen hyggelig

Anonymous poster hash: 673f0...7a8

Skrevet

På en del lengre flyvninger kan man få låne en slags seng till små barn. Verdt å sjekke ut

Skrevet

Om det ikke er livsviktig ville jeg droppet den flyturen. Med barn under 2 år har vell ikke barnet eget sete. Da har dere et sete og gulvplassen til det setet å boltre dere på. Du må ha barnet på fanget hele turen og klare å holde han/henne så rolig at det ikke plager dem som sitter ved siden av deg. Det høres uholdbart ut. Hvis du må fly så betal i det minste for eget sete til barnet slik at det er litt ekstra plass.

Anonymous poster hash: af4ae...36e
Skrevet

Jeg ville hatt med bæresjal. Da mine var på den alderen ville de stadig gjerne sitte i det og kunne også sovne i det, når de ble trøtte. Det var til stor hjelp f eks når de var slitne og ikke ville gå og ikke ville noen ting så kanskje det kan brukes på flyturen. Da blir du heller ikke så sliten i arme og rygg om du må bære mye på en tung og sliten liten gutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...