Gå til innhold

Ditt beste tips til fyll i bløtkake


Gjest Kira

Anbefalte innlegg

Jeg lager svært sjeldent bløtkake, men har fått forespørsel om å lage det til et selskap.

Trenger litt inspirasjon, og lurer derfor på hva du bruker eller liker best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har to favoritter:

Mammas, som hun fyller med krem blandet med banan og hermetisk aprikos i biter. Marsipan utenpå.

 

Samsons luganokake, med sjokoladekrem og aprikossyltetøy.

 

Ellers er bringebærkrem og sjokoladekrem godt. I samme kake altså, typ i to lag.

 

Anonymous poster hash: b2fab...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaniljekrem og jordbær er et must :)

Og god gammeldags syltetøy.

 

Ellers er banan, kiwi, blåbær, druer kanongodt i kaka :)



Anonymous poster hash: b7991...8d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her lager hele familien alltid samme fyll i bløtkaka, vi er kanskje kjedelige, men det er sååå godt. Deler bunnen i to og dunker den med melk. Bløtkake skal være bløt, ikke tørr ;). Så jordbærsyltetøy og krem inni og krem utenpå. Minst mulig sukker i kremen. Helst hjemmelaget rørt jordbærsyltetøy, for da trekker den gode jordbærsafta inn i kakebunnen og gjør den ekstra saftig og god. Nå fikk jeg lyst på kake ;)

 

Anonymous poster hash: 25c5b...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lager hele familien alltid samme fyll i bløtkaka, vi er kanskje kjedelige, men det er sååå godt. Deler bunnen i to og dunker den med melk. Bløtkake skal være bløt, ikke tørr ;). Så jordbærsyltetøy og krem inni og krem utenpå. Minst mulig sukker i kremen. Helst hjemmelaget rørt jordbærsyltetøy, for da trekker den gode jordbærsafta inn i kakebunnen og gjør den ekstra saftig og god. Nå fikk jeg lyst på kake ;)

 

Anonymous poster hash: 25c5b...9af

Dunker = dynker 😜

 

Anonymous poster hash: 25c5b...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dynke med melk har jeg aldri hørt om. Der lærte jeg noe nytt :)

Jeg har alltid brukt den sukkerlaken til sånn hermetisk fruktblanding. Så bortkastet penger når jeg kan bruke melk, fordi jeg bruker ikke noe annet enn sukkerlaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes banan i bløtkake er litt ekkelt, den blir liksom så slapp. Jeg blander bringebær i krem og har i det ene laget og har vaniljekrem i det andre. Dynker gjerne med sitronbrus eller Villa. Aller best er det med gelelokk og krem bare langs kantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerfuggel

Jeg deler kaka i tre og dynker bunnene med solo..

Pisker krem som jeg deler opp i tre boller. Den ene blander jeg med bringebærsyltetøy, den andre med vaniljekrem, og den tredje bruker jeg bare som vanlig krem på toppen. Så har jeg marsipanlokk over..

 

Kanskje ikke så oppfinnsomt, men det er det eneste jeg kan :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synker med ananasjuice. Har vaniljekrem og banan på nederste laget, og jordbærsylte i landet litt krem i øverste laget. Pyntes med bær/sjokolade og etter anledning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynke med melk har jeg aldri hørt om. Der lærte jeg noe nytt :)

Jeg har alltid brukt den sukkerlaken til sånn hermetisk fruktblanding. Så bortkastet penger når jeg kan bruke melk, fordi jeg bruker ikke noe annet enn sukkerlaken.

 

Man kan bruke eplejuice eller appelsinjuice også. Det kommer an på hva som brukes som fyll, hva som passer best synes jeg. Melk er jo ganske nøytralt i smak da, og sånn sett enkelt da. 😊👍

 

Anonymous poster hash: b2fab...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynke med melk har jeg aldri hørt om. Der lærte jeg noe nytt :)

Jeg har alltid brukt den sukkerlaken til sånn hermetisk fruktblanding. Så bortkastet penger når jeg kan bruke melk, fordi jeg bruker ikke noe annet enn sukkerlaken.

Jeg bruker ofte frosne jordbær i fyllet, da dynker jeg med saften fra bærene når de har tint.

 

Du kan også dynke med Mozell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynker med melk.

Vaniljekrem blandet med krem,hjemmelaget krokan og hakket sjokolade. Bringebær,banan og jordbær. Pisket krem med banan og revet sjokolade.

Sjokoladekrem og bringebær. Jeg kan fortsette i det uendelige ;)

Sist hadde jeg et lag med vanilje og krokan. Et med krem,banan og sjokolade og et med rørte bringebær blandet med krem og hele bær. Marsipanlokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...