Gå til innhold

Stor mage og 12 uker gravid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er ikke magen lenger oppblåst slik den var i starten, men det har likevel poppet ut en rimelig stor mage som er tilstede hele døgnet (men forsvinner litt når jeg ligger på ryggen). Er andregangsgravid. Husker ikke helt hvordan magen var på dette stadiet sist, men innbiller meg at det tilsvarer ca slik det var rundt tidspunkt ordinær ultralyd sist. Har gått opp nesten 3 kg og er normalvektig. Har vært på privat ultralyd og så bare ett foster så vidt jeg vet.

Er det normalt å bli så mye større med nr 2? Eller er det sjanse for at det er 2 i magen og at de ikke fant den på første ultralyd?

Anonymous poster hash: a0297...baf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med førstemann holdt jeg graviditeten delvis skjult til uke 32 uten problemer. Med andremann kom magen tydelig til syne rundt uke 12, den gikk direkte fra oppblåst til gravidmage.

Med en evt tredjemann så ser jeg for meg at magen blir det første symptomet. ;-)

Anonymous poster hash: b01ee...bae

Skrevet

Det er jo velkjent at magen blir oftest fortere stor ved andre graviditet, men!
Jeg fikk tidlig mage og den var enorm i uke 12, når jeg ventet tvillinger i mitt andre svangerskap. Ta ultralyd?
De fant 2 hos meg allerede i uke 6. 

Anonymous poster hash: a9062...e06
Skrevet

Med førstemann holdt jeg graviditeten delvis skjult til uke 32 uten problemer. Med andremann kom magen tydelig til syne rundt uke 12, den gikk direkte fra oppblåst til gravidmage.

Med en evt tredjemann så ser jeg for meg at magen blir det første symptomet. ;-)

Men nå, i uke 38, så er ikke magen større enn sist. Den bare vokste raskere i starten. :-)

Skrevet

Takk for svar :-) Nr 3: jeg har vært på ultralyd og de så bare én, vet ikke hvor stor sjansen er for å kunne gå glipp av å se nr 2.

Anonymous poster hash: a0297...baf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...