Gå til innhold

mutters alene julaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde dere gjort om dere fikk vite at en person dere kjente satt helt alene julekvelden? Får helt vont av det:( må kjøpe en julegave å komme bort med på julaften i allefall.

Anonymous poster hash: 40075...0c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde spurt min familie om å få invitere denne personen til oss på julaften. Noe som nok hadde vært helt greit.

Anonymous poster hash: 418c5...e6f
Skrevet

Var det jeg skulle ønske å gjøre, men vi er invitert bort. Hadde vi hatt julen hos oss, hadde det vert 0 problem

Skrevet

Vi feirer jul hjemme, så jeg hadde invitert personen til oss. Hvis vi skulle bort, hadde det jo vært til noen av våre nærmeste, så da hadde jeg gitt beskjed om at jeg kom til å invitere med meg en ekstra person og forklart hvorfor.

Anonymous poster hash: 5cbf4...cd5
Skrevet

Jeg ville nok ha undersøkt litt hvorfor denne personen skulle være alene. Var det frivillig eller ikke? Dersom vedkommende faktisk ønsker å være alene må h*n jo få lov å velge det, uten at jeg skal legge meg opp i det.

Ønsket ikke vedkommende å være alene, ville jeg nok strukket meg langt for å inkludere vedkommende. Selv om det ville innebære å ta en telefon til de vi var invitert til for å spørre om det var greit at jeg tok med en person til. Deretter ville jeg spurt vedkommende om h*n ønsket å feire jul med oss og familien Xxx.

Skrevet

Jeg kjenner mange mennesker, hadde definitivt ikke invitert mange av de hjem til meg uanset anledning. Hadde det vært en venninne hadde jeg invitert

Anonymous poster hash: e2e26...e16

Skrevet

Min erfaring er at det er mange som i løpet av året kan si at de skal ta inn noen de kjenner som ellers vil sitte alene på julaften. Men når julen kommer, da glemmer de det totalt.

Anonymous poster hash: ffd3e...f60
Skrevet

Hva hadde dere gjort om dere fikk vite at en person dere kjente satt helt alene julekvelden? Får helt vont av det:( må kjøpe en julegave å komme bort med på julaften i allefall.

Jeg skal det.

Regner ikke med at noen kommer til å bry seg.

Anonymous poster hash: 87757...c98

Skrevet

Vi har flere ganger hatt ekstra gjester til jul. Jeg har rett og slett bare spurt familien min,om vi har plass til en ekstra. Noe vi alltid har. Men når man ber noen man vet er aleine er det jo og en stor.mulighet for at personen ikke vil og takker nei. Noen ønsker ikke å feire med mange fremmede. Men mine erfaringer med ekstra gjest i julen er kun positive!

Skrevet

Mine foreldre har i hele min oppvekst hatt hjerte for andre, så vi har ofte hatt ekstra gjester i julen. En selvfølge for meg å åpne hjemmet mitt for noen som trenger det :)

Anonymous poster hash: 4dbff...8f0

Skrevet

Naboen min var mutters alene på julaften i fjor. Hun måtte jobbe i jula og hun kommer fra utlandet. Inviterte henne på julefeiring hos oss:) Hun kom og det var veldig koselig. Endte med at hun feiret nyttår med oss også. Skikkelig trivelig dame!

Anonymous poster hash: ccc73...f0c

Skrevet

En i vennegjengen vår opplevde det for noen år siden. Vi inviterte ham selvsagt til oss med vår familie. Han kom , og spiste julemat med oss andre, og fikk gaver av alle sammen. Det følte jeg at bare skulle mangle. Han og vi hadde en veldig fin kveld.

Skrevet

Jeg opplevde det en gang og inviterte vedkommende med hjem til jul med min familie. Det kunne jeg bare glemme, sa min mor, han fikk ikke komme. Jul var for familie. Naboen hennes satt også alene og hun hadde ikke invitert han. Jeg kunne jo ikke avinvinvitere gjesten min, si "nei, du var ikke velkommen likevel", så jeg og gjesten satt alene hjemme i min leilighet bare vi, mens hele familien min feiret jul uten meg :( Det var en stusselig jul, men jeg ville gjort det samme igjen. Det må være en tungtveiende grunn før jeg vil la noen sitte hjemme alene på julaften.

Anonymous poster hash: ba1d6...c01

Skrevet

Min familie har alltid invitert folk hjem som er alene på julaften. Det har skjedd minst 5 eller 6 ganger. Syns det er utrolig koselig!

Skrevet

De gangene jeg har vist om noen som har sittet alene har jeg invitert dem. Noen har kommet mens andre har heller villet være alene. Selv de som velger å være alene liker ofte å bli spurt. det er mye hygligere å vite med deg selv at du feirer alene fordi det er det du selv ønsker enn fordi du ikke har noe alternativ.

Anonymous poster hash: b4d10...3d9
Skrevet

Jeg opplevde det en gang og inviterte vedkommende med hjem til jul med min familie. Det kunne jeg bare glemme, sa min mor, han fikk ikke komme. Jul var for familie. Naboen hennes satt også alene og hun hadde ikke invitert han. Jeg kunne jo ikke avinvinvitere gjesten min, si "nei, du var ikke velkommen likevel", så jeg og gjesten satt alene hjemme i min leilighet bare vi, mens hele familien min feiret jul uten meg :( Det var en stusselig jul, men jeg ville gjort det samme igjen. Det må være en tungtveiende grunn før jeg vil la noen sitte hjemme alene på julaften.

Anonymous poster hash: ba1d6...c01

Jeg er helt enig i at man skal strekke seg langt i å invitere folk som kan bli sittende alene, men å invitere noen uten å snakke med vertskapet først er ekstremt uhøflig. Jeg ville også blitt ganske sur om min mor kom og fortalte meg at hun hadde invitert ekstra mennesker hjem til meg på julaften, uten å avklare det med meg før hun spurte.

Anonymous poster hash: b4d10...3d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...