Gå til innhold

Ostesmørbrød


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg få oppskriften på favoritt ostesmørbrødet ditt?

 

Anonymous poster hash: c7197...f16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Croque Monsieur!

Lager en hvit saus med smør, mel og melk, tilsetter litt ost, pepper og muskat.

Tar to skive godt brød, rister de og legger på god ost og skinke, før jeg brer over ostesaus og gratinerer i ovnen til sausen har blitt gylden. Nam nam :)
Spiser ikke kjøtt lenger, så bytter ut skinken, men godt er det uansett :)

 

Ellers er jo alt med tomat, oliven og ost godt da :)



Anonymous poster hash: 286ef...d89
Skrevet

Jeg liker varianter av klassikeren ost og skinke godt. Varierer med å ha forskjellige typer sauser underst, som feks tacosaus, sweet chilisaus, hot chilisaus, god sennep osv. Det er også godt med fersk sopp, tomat, løk, paprika og/eller ananas. Jeg lager variasjoner over dette, alt etter humør og hva vi har i skapene. Krydrer med diverse krydder, også etter humør.

 

Ellers er det godt å bruke rester av tacokjøtt på ostesmørbrød. Da helst også med rester av grønnsakene, som løk, paprika og tomat.

 

Rester av kjøttsaus til pasta er også godt.

 

Anonymous poster hash: 1dfcd...345

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...