Gå til innhold

Hadde dere turt å dra til England?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en venninne gjeng, har lenge planlagt å dra til England denne helgen. 
Men jeg blir bare mer og mer nervøs. Er livredd for å bli smittet med ebola. 
Jeg vet jo at den ikke er i England ennå, ikke i store doser hvertfall. Men det er flyplassen jeg er redd for. Er vell der det er mest sjans for å bli smittet?

tror dere det er trygt å dra til England?

Anonymous poster hash: 74623...fd8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt. Er i England hele tiden, man kan ikke være hysteriske..

Anonymous poster hash: 47c97...b86
Skrevet

Utenom reiser til Vest Afrika som jeg ville unngått så langt det lar seg gjøre (litt usikker på Liberia og Sierra Leone som feriedestinasjon selv uten ebola), ser jeg ikke noe økt fare forbundet med å reise rundt i verden for tiden.

Ikke for å skremme folk enda mer enn de er allerede, men det er del andre sykdommer som det er mye større sjanse for å pådra seg med en gang man dra på tur, ikke minst når man flyr til en av de større flyplassene. Med mindre man holder seg hjem til enhver tid, er det ikke nye annet å gjøre enn å være nøye med håndhygiene og ikke ta på alt mulig når man er på offentlige steder og deretter ta på seg i ansiktet.

Anonymous poster hash: 14cb3...19e

Skrevet

Tusen takk alle sammen. ble litt beroliget. Håper jeg tør og dra, er litt usikker ennå ;) 

Skrevet

Selvsagt skal du dra!

Anonymous poster hash: 7b4af...82f

Skrevet

Flyr dere til LHR?

Det er der de fleste afrika flightene kommer inn!

Anonymous poster hash: 097a9...30c
Skrevet

Flyr dere til LHR?

Det er der de fleste afrika flightene kommer inn!

Anonymous poster hash: 097a9...30c

Jeg er ikke helt sikker, er venninnene mine som har ordnet med billetter, men det skal jeg finne ut av. Burde jeg ikke dra om vi flyr dit?

Skrevet

Jeg skal mellomlande i London om ett par uker pp Heathrow og skal videre fra Gatwick, tenker at det bør gå helt fint.

Skrevet

Jeg hadde reist uten tvil. Er du ekstremt bekymret, så bare vær veldig nøye da det kommer til hygiene. Ikke stå for nærme andre mennesker.

Anonymous poster hash: b87ce...b98
Skrevet

Jeg var i London i helgen - No stress!! Fryktet ikke Ebola der nei. Smitter jo ved direkte kontakt med kroppsvæsker. Vask deg godt og ha med deg håndspriten overalt, så holder man seg forhåpentligvis unna endel bassilusker;)

Skrevet

Jeg hadde ikke dratt. Men det er fordi jeg da har med svært stor sannsynlighet kommer til å føde på flyet, noe som frister svært lite. :-)

Har null betenkeligheter med å dra til steder i Europa (eller andre steder, inkludert Afrika med unntak av landene i vest) pga Ebola-frykt. :-)

Anonymous poster hash: 00ea3...792

Skrevet

Hadde du turt å dra til Oslo? Ikke verre med England.

Folk er nå hysteriske.

Anonymous poster hash: 68df9...29e
Skrevet

Jeg droppa turen :o jeg vet jeg er hysterisk. Men jeg kan ikke ta sjansen. Er på flyplasser smiten sprer seg. Etter jeg leste om hu som hadde flydd med ebola smitte, så fant jeg ut at jeg bare dropper det!
Å ja, jeg vet jeg er overhysterisk! 

Skrevet

Faren for at du skal bli påkjørt av en buss eller dø av influensa, som du får på flyet, er nok mye større enn at du får ebola.

Anonymous poster hash: 45351...5be
Skrevet

Nei hold deg hjemme.verden er en farlig plass det... :bond:

Anonymous poster hash: 76cc3...5c3
Skrevet (endret)

Herregud, ta det easy. Myndighetene fraråder ingen å reise, bortsett fra til rammede land i vest-afrika. Ebola smitter gjennom blod og andre kroppsvæsker, ikke engang ved luftbåren dråpesmitte. Så selv om det skulle være en ebola-smittet person på flyet (noe som er helt usannsynlig) er sjansen for å bli smittet så å si null, med mindre du setter deg ved siden av personen og begynner å vaske ham i ansiktet eller tungekysse. Hvis du føler deg litt ekstra engstelig, kan du jo ta med antibac og desifisere hendene når du har tatt i noe.

Endret av runag
Gjest thricane
Skrevet (endret)

Hjelp, for et hysteri.

Var planen å gni deg inntil alle passasjerene eller noe, siden du var redd for en sykdom som kun smitter ved nærkontakt?

Sjansene for at flyet styrter er større.

Sjansene for at du stryker med i kollisjon på vei til butikken er større.

Endret av thricane
Skrevet

Hygiene!! Vask hendene etter toilet besøk, det er KUN når en som er smittet har et utbrudd hvor den personen er smittsom. Og smitten sitter i vev- snørr, blod o.l.- sjansen for å bli smittet er liten per dags dato. 

Anonymous poster hash: cbd5c...7ac
Skrevet

Du tuller!??

Dropper du venninne-tur til London fordi du er redd for å få Ebola?

Hva sier venninnene dine til det da???

Anonymous poster hash: b1dfa...305
Skrevet

Du tuller!??

Dropper du venninne-tur til London fordi du er redd for å få Ebola?

Hva sier venninnene dine til det da???

Anonymous poster hash: b1dfa...305

Jaaa. Jeg vet det er skikkelig teit gjort. Men jeg sliter med veldig stor angst fra før av, å nå etter denne ebolan kom har den tatt helt av. 

De skjønner meg heldigvis, de syntes det var trist, men de vet hvordan angsten min er, så de har heldigvis forståelse for det. Tør så vidt å gå på butikken her hjemme jeg nå. Men jeg gjør det altså. Vi var mange venninner som skulle dra, så jeg ødela jo ikke for noen, hadde vært verre om det bare var ei jeg skulle dra med. ;) 

Skrevet

Herregud, ta det easy. Myndighetene fraråder ingen å reise, bortsett fra til rammede land i vest-afrika. Ebola smitter gjennom blod og andre kroppsvæsker, ikke engang ved luftbåren dråpesmitte. Så selv om det skulle være en ebola-smittet person på flyet (noe som er helt usannsynlig) er sjansen for å bli smittet så å si null, med mindre du setter deg ved siden av personen og begynner å vaske ham i ansiktet eller tungekysse. Hvis du føler deg litt ekstra engstelig, kan du jo ta med antibac og desifisere hendene når du har tatt i noe.

Det smitter jo også ved å ta på ting. Viss en med smitte får litt væske på feks et dørhåndtak, kan den smitte sitte der kjempe lenge. 

Skrevet

Det smitter jo også ved å ta på ting. Viss en med smitte får litt væske på feks et dørhåndtak, kan den smitte sitte der kjempe lenge. 

Ebola smitter i snitt to personer pr smittede, mot fire med hiv. Er du redd for å få hiv hele tiden? For sjansen er statistik sett dobbelt så stor. 

Anonymous poster hash: bc50e...a24

Skrevet

Ebola smitter i snitt to personer pr smittede, mot fire med hiv. Er du redd for å få hiv hele tiden? For sjansen er statistik sett dobbelt så stor. 

Anonymous poster hash: bc50e...a24

Hiv smitte jo ikke på samme måte som ebola da.

Skrevet

Dette høres ut som angst, det er ingen reell grunn til å frykte ebola-smitte ved reiser til England. Har de i det hele tatt hatt noen tilfeller av smitte i England? Her i Norge har vi hatt ett, men jeg er ikke redd for å være i Oslo av den grunn.

Hvis du lar være å dra, lar du angsten ta kontroll over livet ditt og påvirke dine sosiale relasjoner. Det er uheldig. Den beste kuren mot angst er eksponering for det man er redd for. Når man unngår ting, blir man gjerne mer redd. I tillegg er det ikke bra å isolere seg sosialt og gå glipp av fine opplevelser sammen med venner.

Lykke til, håper for din del at du reiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...