Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #1 Skrevet 16. oktober 2014 Sønnen min ble sendt hjem fra barnehagen i går med mistanke om vannkopper. Legen mente det kunne være det og ba oss om å følge med på utviklingen av de små røde prikkene utover kvelden. De små røde prikkene ble aldri vannkopputslett og ble mindre synlige, formen hans er fin og nå ga vi beskjed til barnehagen om at det er falsk alarm. Men det virker ikke som de tror oss og ber om legeattest på at det IKKE er vannkopper. Er dette vanlig praksis i barnehager? Synes både det er misbruk av legeressurser og vi føler oss mistenkeliggjort på at vi ønsker å sende et sykt barn i barnehagen. Anonymous poster hash: 02cb0...ab2
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #2 Skrevet 16. oktober 2014 Noen tar helt av. Det gikk streptokokker i bhg til sønnen min i fjor. De oppfordret alle til å ta med sine barn til lege (friske som syke). Min sønn var aldri dårlig, legen så i halsen hans og lyttet på han. Men mente dette var litt hysteri og tok ikke en unødvendig halsprøve på et helt friskt barn. De ansatte ble snurt på meg for at jeg sendte min friske! Sønn i bhg uten halsprøve. Anonymous poster hash: 06189...6b2
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #3 Skrevet 16. oktober 2014 Kanskje de har barn/søsken av barna eller foreldre med nedsatt immunforsvar som kan bli alvorlig syke om de blir smittet? Legen har jo tross alt sagt det kan være vannkopper , men dere har "friskmeldt" barnet selv. Anonymous poster hash: dcc4a...797
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #4 Skrevet 16. oktober 2014 Ærlig talt, om ungen ikke har vannkopputslett i morgen hadde jeg sendt han i barnehagen uten legeattest. Om de vil ha bevis så får de kle av han og sjekke da.... Men det hender jo de har gode grunner, da synes jeg de skal opplyse om det i tilfelle. Jeg har en gutt i 5.klasse og der har vi fått beskjed om at vi må si ifra til læreren med en gang om noen av ungene i klassen blir utsatt for vannkoppsmitte, det er fordi en av jentene i klassen har et familiemedlem med kreft som er under cellegiftbehandling. Vannkopper er veldig alvorlig å bli smittet av når immunforsvaret er nede, så om noen i klassen får vannkopper eller har søsken med vannkopper hjemme vil denne familien holde sin datter hjemme. Kanskje de har noen slike familier i barnehagen? Men da mener jeg de bør opplyse om det, for da tar man jo med glede litt hensyn. Er det bare hysteri fra de ansatte ville jeg ikke brydd med om det, de kan ikke kreve legeattest. Anonymous poster hash: add3f...913
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #5 Skrevet 16. oktober 2014 Barnet har aldri vært sykemeldt, men vi ble bedt om å følge med. Tok også kontakt med helsesøster som sa dette utslettet mest sannsynlig er reaksjon på ullundertøy eller vaskemidler. Helsesøster reagerte også på barnehagens rutiner og syntes det var drøyt, uansett premature søsken eller ikke. Anonymous poster hash: 02cb0...ab2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå