Gå til innhold

Tabber meg ALLTID ut når jeg er blant folk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så frustrert.. I dag var jeg på åpen barnehage med datter på 4 og baby. Jeg kjenner ingen der fra før, men kom litt i snakk med et par mødre ved kaffebordet.

Det ble servert vafler og alle fikk en hver. Da det var lite røre igjen spurte lederen om noen ville ha mer. Damen ved siden av meg ville gjerne ha, noen flere også.

Da spurte datteren min om hun kunne få en til, og jeg sa ja og gikk bort for å hente en til. Damen ved "mitt" bord hadde ikke fått da, selv om hun hadde takket ja før oss.

Da jeg kom bort til "vaffelstekeren" så jeg at det var siste vaffel som ble stekt i dobbeljernet.. Jeg trodde det var 2. Datter sto og hoppet og gledet seg til vaffel.

Jeg klarte ikke å si Nei selv damen ikke hadde fått, siden jeg hadde sagt Ja allerede.

Så det ble til at vi "snappet" den siste vaffelen.

Fikk meg ikke til å si noe unnskyldende heller, jeg ble så flau og lei meg. Redd for at hun skulle tolke det som at jeg syntes hun var tjukk (vi er begge litt store damer).

Bare smilte og lot dattera spise vafffelen foran damen.

Føler meg helt forferdelig  mislykket sosialt, hva skal jeg gjøre for å ikke tabbe meg ut alltid? :/

Anonymous poster hash: 9ba21...0b5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår jeg deg rett, så "stjal" du den andre damens vaffel? Det er jo faktisk ikke greit, og hvis du gjør slike ting vil du jo tabbe deg ut. I den situasjonen kunne du jo ha spurt henne pent om hun kunne tenke seg å dele på vaffelen? Å bare forsyne seg slik er langt utenfor normal folkeskikk.

Anonymous poster hash: a9e4c...063
Skrevet

Det høres ikke ut som du "tabbet" deg ut. Du stjal jo vaffelen rett foran nesen på den andre damen!

Anonymous poster hash: d9377...19f
Skrevet

Trodde det var 2 vafler igjen .. Hade baby på fanget og mye surr som pågikk rundt. HI

Skrevet

Visste heller ikke at hun ikke hadde fått.. Bør jeg si unnskyld neste gang? Har det helt jævlig nå rett og slett. HI

Skrevet

Visste heller ikke at hun ikke hadde fått.. Bør jeg si unnskyld neste gang? Har det helt jævlig nå rett og slett. HI

Du skriver jo at du ikke klarte å si til datteren din at damen ikke hadde fått?

Skrevet

"Jeg klarte ikke å si Nei selv damen ikke hadde fått, siden jeg hadde sagt Ja allerede.

Så det ble til at vi "snappet" den siste vaffelen. Fikk meg ikke til å si noe unnskyldende heller"

Dette kaller jeg stjeling, ikke tabbe.

Skrevet

Herregud, ikke tenk på det!! Regner med ikke noen er langsinte pga en VAFFEL? 

Anonymous poster hash: fb502...1f4
Skrevet

Hun satt på andre kanten av rommet ,jeg så det ikke . HI

Skrevet

Hehe. Må si jeg lo litt nå. Å kjente meg litt igjen. Jeg er liksom en sånn type som handler i stedefor å spørre om ting er greit. Hadde du bare spurt damen så hadde hun sikkert sagt ja til at din datter kunne fått den. Men å ta det store steget å spørre synes jeg er skummelt å derfor bare handler jeg i stede og sitter å angrer som bare det etterpå ;-)

Anonymous poster hash: 1fc5e...44a

Skrevet

Dessuten kunne den ansatte påpeke at det var én veffel igjen og spurt om noen ville ha den siste vaffelen. 

Anonymous poster hash: fb502...1f4
Skrevet

Vel, her tråkket du litt over streken i mine øyne. Selv om du hadde sagt ja til datteren din, så rettferdiggjør ikke det å ta vaffelen til en annen. Da går det an å si til barnet at det dessverre var tomt, for vaffelen som lå i jernet var noen andre sin. 

Og i tillegg ikke unnskylde deg overfor hun som faktisk skulle ha vaffelen? I det minste kunne du ha sagt noe som "oi unnskyld, jeg trodde du hadde fått, beklager så mye" og tilbudt henne halve vaffelen, eller heller spurt på forhånd om datteren din kanskje kunne fått et hjerte, siden det var den siste.

Nei, neste gang ville jeg ha tenkt gjennom scenarioet på forhånd. Det som fireåringer (og endel voksne) bør lære er at det er noe som heter å vente på tur. Og er det tomt, så er det tomt. Det hjelper ikke å unnskylde det med at du allerede hadde sagt ja til jenta. 

Men, til syvende og sist så er det nok ingen som tenker over dette lenge etterpå. Antakelig var det bare du og hun som skulle ha vaffelen som oppfattet situasjonen. Bare husk til neste gang at du kan takle situasjonen på en litt annen måte dersom den skulle oppstå igjen, og kanskje ikke love datteren din noe før du har fått dobbeltsjekket at det var nok til alle ;) 

Anonymous poster hash: fad85...464
Skrevet

Er så lei meg.. Alt skjedde så fort. Skjønte ikke tabben før vaffelen lå på fatet. HI

Skrevet

Er så lei meg.. Alt skjedde så fort. Skjønte ikke tabben før vaffelen lå på fatet. HI

Det er da ingen krise :) Vi kan alle gjøre feil! Og det er ingen som dør av å ikke få den ekstra vaffelen :) Hun har antakelig glemt det allerede.

Skrevet

Det går sikkert fint, la det fare. Men ha i minnet til en annen gang at slikt ikke er greit.

Skrevet

Jo det er litt krise. dette ar folk jeg ønsket å bli kjent med. Liten plass er det også, så jeg møter dem nok igjen. Merket at lederen syntes det ble feil også. Hadde tenkt å dra dit flere ganger.

Skrevet

Da drar du dit neste gang, og så tar du med deg muffins eller noe sånt. Du kan sette deg sammen med damen som skulle hatt vaffelen din, og så sier du noe om at du skjønte i etterkant av sist møte at det ble litt feil, og at du ved et uhell antakelig tok en vaffel hun skulle ha hatt, og at du beklager det. 

Hun tenker sikkert ikke over det, men det er en måte å bryte isen på, og vise at du har tenkt på det og følte det var feil. Hun ler det sikkert bare bort og sier at du ikke skal tenke på det, men da har du fått lettet samvittigheten og føler deg bedre, og de andre har fått se at du ikke mente å buse frampå på noe vis. Og så kan du by på muffins :) 

Det er virkelig ingen katastrofe, og du bør ikke ha noen problemer med å fortsatt kunne bli venner med disse damene, bare vær litt ydmyk og smart neste gang du kommer, vær blid og unnskyld misforståelsen fra sist gang. 

Skrevet

Da drar du dit neste gang, og så tar du med deg muffins eller noe sånt. Du kan sette deg sammen med damen som skulle hatt vaffelen din, og så sier du noe om at du skjønte i etterkant av sist møte at det ble litt feil, og at du ved et uhell antakelig tok en vaffel hun skulle ha hatt, og at du beklager det. 

Hun tenker sikkert ikke over det, men det er en måte å bryte isen på, og vise at du har tenkt på det og følte det var feil. Hun ler det sikkert bare bort og sier at du ikke skal tenke på det, men da har du fått lettet samvittigheten og føler deg bedre, og de andre har fått se at du ikke mente å buse frampå på noe vis. Og så kan du by på muffins :)

Det er virkelig ingen katastrofe, og du bør ikke ha noen problemer med å fortsatt kunne bli venner med disse damene, bare vær litt ydmyk og smart neste gang du kommer, vær blid og unnskyld misforståelsen fra sist gang. 

Skrevet

Takk for konstruktivt svar.

Føler jeg for alltid kommer til å være "vaffeldummingen."

Burde kanskje heller dra ut i skogen og bli venner med noen glupske ulver :)

HI

Skrevet

Herregud det er en vaffel! Ikke tenk så fælt, du :-)

Skriv en sms "hjelp, det har gått opp for meg at jeg snappet den siste vaffelen foran nesen på deg for å tilfredsstille mitt vaffelgrådige barn i dag. Spanderer en kaffe og muffin en dag hvis du tilgir. Sorry, føler meg dum! Hilsen "

Skrevet

oj da... slapp av... det der tenker hun ikke på engang...

Skrevet

Vet du. Hadde jeg vært den andre damen, hadde jeg ikke tenkt over det engang. Det går sikkert helt fint!

Anonymous poster hash: 75ad7...dff

Skrevet

Sånn har jeg det og. Mye handler ikke om at vi tabber oss ut, men at vi ser på oss selv med kritisk blikk i etterkant av alle sosiale sammenkomster. Første steg mot å få det bedre er faktisk å være litt mindre kritisk mot deg selv, og heller nyte livet mer. Drit i vaffelepisoden, hun tenker ikke over det. Ingen gjør det. For at du skal føle deg bedre, så kan du neste gang nevne episoden ovenfor henne, si at du har tenkt mye på den og din feilvurdering. At du er så opptatt av hvordan du oppleves av andre tyder for meg på at du har en lav selvtillit, er usikker på deg selv og nok har en sosial angst. Jobb med dette fremfor å analysere alle tabbene dine. Klem til deg. Dette var en meget, meget mikroskopisk tabbe.

Skrevet

Jeg har det som seg HI. Føler alltid at jeg gjør eller sier noe teit sosialt. Prøver derfor å unngå sosiale settinger, og jeg trives egentlig best alene/med familien.

Anonymous poster hash: f1a0b...5d6

Skrevet

Kjære hi!

Skjønner at du synes dette er flat, men det er bare en bagatell. Jeg er sikker på at damen hadde latt datteren din få vaffelen om hun visste der var bare en igjen. Du var tydeligvis litt stresset, og taklet ikke situasjonen så bra, men sånn er det noen ganger. Ikke plag deg selv med å tenke mer på det, legg det bak deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...