Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #1 Skrevet 16. oktober 2014 Har gått iphone på jobben og kan den ikke. Hvordan lære ting på den? Fant tilfeldig ut at hvis jeg rister på den så kan jeg angre siste sletting når jeg skriver feks. Ble sint og ristet den fordi den igjen ikke gjorde det jeg ville.. Det er jo en forbaska skit tlf!? Med funksjoner gjemt som man ikke finner... Anonymous poster hash: 7bee5...4da
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #2 Skrevet 16. oktober 2014 Hva er det du vil gjøre som du ikke får til da? Anonymous poster hash: 25d5d...c66
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #3 Skrevet 16. oktober 2014 Hva er det du vil gjøre som du ikke får til da? Anonymous poster hash: 25d5d...c66 Alt er jo tungvint og knotete. Ser jo at ting er gjemt som eks mitt at en kan riste på den for å kunne angre. Sikkert mer som er gjemt. En ting som er helt idiotisk er jo autokorrektur som retter dersom du ikke krysser alternativet tlf kommer opp med vekk, istedenfor motsatt som er mer logisk. I tillegg retter den jo ikke "vanlige" feil som ukke istedenfor ikke, men alt annet jeg prøver skrive blir rettet... Grrr... Anonymous poster hash: 8167e...5f0
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #4 Skrevet 16. oktober 2014 Jeg sleit litt med iPhonen min selv i starten. Spesielt ved tapte anrop. Virket som den eneste måten å fjerne varselet på var å ringe opp det tapte anropet. Men fant ut at jeg kunne trykke på et av de andre alternativene nede på linja ved siden av, fx Kontakter, og så tilbake til anropsloggen. Da forsvant varselet Og jeg har skrudd av både facetime, talekontroll og ordliste, ble bare styr Anonymous poster hash: d0de3...835
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #5 Skrevet 16. oktober 2014 Jeg sleit litt med iPhonen min selv i starten. Spesielt ved tapte anrop. Virket som den eneste måten å fjerne varselet på var å ringe opp det tapte anropet. Men fant ut at jeg kunne trykke på et av de andre alternativene nede på linja ved siden av, fx Kontakter, og så tilbake til anropsloggen. Da forsvant varselet Og jeg har skrudd av både facetime, talekontroll og ordliste, ble bare styr Anonymous poster hash: d0de3...835 Ja, og da er neste problem hvordan man får skrudd av disse? Menyene er jo fullstendig ikke intuitive. Jeg skulle gjerne blitt kvitt det at når en holder inn knappen lenge så aktiveres stemmestyring og tlf ringer opp vilkårlig person på kontaktlist, for det er rimelig irriterende! Anonymous poster hash: 8167e...5f0
Optatium Skrevet 16. oktober 2014 #6 Skrevet 16. oktober 2014 Jeg har ikke noen ting jeg ikke får til på iPhone, og det er litt vanskelig å hjelpe deg når du er lite konkret. Men jeg kan gi deg noen tips! Dobbeltklikk på hjemknappen så kan du lettere navigere mellom apper og programmer di har brukt i det siste. Disse programmene kan du også dra oppover for å lukke de, det vil være bra for strømsparingen. Autokorrekturen vil rette seg etter hva du har skrevet. Jeg har hatt en iPhone som var veldig tilpasset meg og hva jeg pleide å skrive, nå har jeg begynt på nytt med ny telefon. Litt irriterende i starten, men den former seg etterhvert. Når telefonen er låst kan du trykke på hjeknappen, dra så oppover på skjermen. Her vil du finne hurtigknapper for lommelykt, skjermlys, trådløst nett, kalkulator osv. Når telefonen er låst og du trykker på hjemknappen vil du finne et kamerasymbol nederst til høyre. Det er hurtigtasten til kamera. Du kan flytte ikoner og apper, slik at du får organisert de som du vil. Trykk og hold på en app til den begynner å skjelve, så kan du flytte den. Du kan plassere den et annet sted på den skjermen, eller du kan er den over til en annen side. Du kan også lage mapper og samle alle dine spillapper feks i en mappe. Det har det jeg kom på i farten, skal si fra om jeg kommer på mer 😊
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #7 Skrevet 16. oktober 2014 Hva er det du vil gjøre som du ikke får til da? Anonymous poster hash: 25d5d...c66 Alt er jo tungvint og knotete. Ser jo at ting er gjemt som eks mitt at en kan riste på den for å kunne angre. Sikkert mer som er gjemt. En ting som er helt idiotisk er jo autokorrektur som retter dersom du ikke krysser alternativet tlf kommer opp med vekk, istedenfor motsatt som er mer logisk. I tillegg retter den jo ikke "vanlige" feil som ukke istedenfor ikke, men alt annet jeg prøver skrive blir rettet... Grrr... Anonymous poster hash: 8167e...5f0 Helt enig med den autocorrekturen! Nå har jeg hatt tlf i 2 år og den irriterer enda. Den er ikke like tilpasningsdyktig som android der Mye annet dritt jeg ikke liker også.. Kommer ikke på det nå såklart Anonymous poster hash: 0edab...f8e
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #8 Skrevet 16. oktober 2014 Jeg har hatt iphone og har nå androide. Iphone føles som en forenklet utgave av androide. Men en ting skal Iphone ha, de er veldig stabile. Det jeg savner fra iphone er facetime og imessage, selvsagt finnes det alternativer, men slik som disse er inntrigert i telefonen så har de fleste som har iphone dette aktivert og det virker. Det som er irriterende med iphone er jo at mye er låst, kan nesten ikke utforme hjemskjermen, ikke er den vanntett og heller ikke mulighet for minnekort. Alt i alt er det helst snakk om vaner. Du får gjort det aller meste samme hvilket system du bruker. Anonymous poster hash: 1b713...3a5
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #9 Skrevet 16. oktober 2014 Men hva er det du ikke forstår? Innstillinger ligger jo på "innstillinger".. Der får du fjernet det du ikke vil ha, som f eks autokorrekt. Det er jo en ekstremt enkel tlf, er en grunn til at den leveres uten brukermanual Anonymous poster hash: 82d85...ee1
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #10 Skrevet 16. oktober 2014 Jeg sleit litt med iPhonen min selv i starten. Spesielt ved tapte anrop. Virket som den eneste måten å fjerne varselet på var å ringe opp det tapte anropet. Men fant ut at jeg kunne trykke på et av de andre alternativene nede på linja ved siden av, fx Kontakter, og så tilbake til anropsloggen. Da forsvant varselet Og jeg har skrudd av både facetime, talekontroll og ordliste, ble bare styr Anonymous poster hash: d0de3...835 Akkurat det med tapte anrop slet jeg med også! Fikk til slutt hjelp her inne. Anonymous poster hash: 188c4...d88
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #11 Skrevet 16. oktober 2014 Jeg sleit litt med iPhonen min selv i starten. Spesielt ved tapte anrop. Virket som den eneste måten å fjerne varselet på var å ringe opp det tapte anropet. Men fant ut at jeg kunne trykke på et av de andre alternativene nede på linja ved siden av, fx Kontakter, og så tilbake til anropsloggen. Da forsvant varselet Og jeg har skrudd av både facetime, talekontroll og ordliste, ble bare styr Anonymous poster hash: d0de3...835 Akkurat det med tapte anrop slet jeg med også! Fikk til slutt hjelp her inne. Anonymous poster hash: 188c4...d88 Jeg har svart på dette i en annen tråd for en god stund siden også, kanskje det var ditt innlegg? HI: for å fjerne facetime osv, alt ligger under "innstillinger". Du må nesten bare knote deg litt rundt der inne. Da kan du tilpasse alt etter eget behov Anonymous poster hash: d0de3...835
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #12 Skrevet 16. oktober 2014 Jeg sleit litt med iPhonen min selv i starten. Spesielt ved tapte anrop. Virket som den eneste måten å fjerne varselet på var å ringe opp det tapte anropet. Men fant ut at jeg kunne trykke på et av de andre alternativene nede på linja ved siden av, fx Kontakter, og så tilbake til anropsloggen. Da forsvant varselet Og jeg har skrudd av både facetime, talekontroll og ordliste, ble bare styr Anonymous poster hash: d0de3...835 Akkurat det med tapte anrop slet jeg med også! Fikk til slutt hjelp her inne. Anonymous poster hash: 188c4...d88 Jeg har svart på dette i en annen tråd for en god stund siden også, kanskje det var ditt innlegg? HI: for å fjerne facetime osv, alt ligger under "innstillinger". Du må nesten bare knote deg litt rundt der inne. Da kan du tilpasse alt etter eget behov Anonymous poster hash: d0de3...835 Kan godt være Takk, i alle fall, det sparte meg for mye ergrelse! Anonymous poster hash: 188c4...d88
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #13 Skrevet 16. oktober 2014 Jeg har hatt iphone og har nå androide. Iphone føles som en forenklet utgave av androide. Men en ting skal Iphone ha, de er veldig stabile. Det jeg savner fra iphone er facetime og imessage, selvsagt finnes det alternativer, men slik som disse er inntrigert i telefonen så har de fleste som har iphone dette aktivert og det virker. Det som er irriterende med iphone er jo at mye er låst, kan nesten ikke utforme hjemskjermen, ikke er den vanntett og heller ikke mulighet for minnekort. Alt i alt er det helst snakk om vaner. Du får gjort det aller meste samme hvilket system du bruker. Anonymous poster hash: 1b713...3a5 Jeg har hatt iphone og har nå androide. Iphone føles som en forenklet utgave av androide. Men en ting skal Iphone ha, de er veldig stabile. Det jeg savner fra iphone er facetime og imessage, selvsagt finnes det alternativer, men slik som disse er inntrigert i telefonen så har de fleste som har iphone dette aktivert og det virker. Det som er irriterende med iphone er jo at mye er låst, kan nesten ikke utforme hjemskjermen, ikke er den vanntett og heller ikke mulighet for minnekort. Alt i alt er det helst snakk om vaner. Du får gjort det aller meste samme hvilket system du bruker. Anonymous poster hash: 1b713...3a5 Enig. Iphone føles som en dårlig kopi av android so mangler mye! iMessage har jeg deaktivert da jeg ikke lenger får mld opp på min private android med tvillingkort. Hva er FaceTime? Skype under Apple logo? Må mottaker ha iphone også? Anonymous poster hash: 8167e...5f0
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #14 Skrevet 16. oktober 2014 Men hva er det du ikke forstår? Innstillinger ligger jo på "innstillinger".. Der får du fjernet det du ikke vil ha, som f eks autokorrekt. Det er jo en ekstremt enkel tlf, er en grunn til at den leveres uten brukermanual Anonymous poster hash: 82d85...ee1 Men under instillingenger er det ingen logikk, må lære hvor det ligger. GPS under personvern... Hvor er av knapp for talestyring på hjem knapp? Anonymous poster hash: 8167e...5f0
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #15 Skrevet 16. oktober 2014 Jeg sleit litt med iPhonen min selv i starten.Spesielt ved tapte anrop. Virket som den eneste måten å fjerne varselet på var å ringe opp det tapte anropet.Men fant ut at jeg kunne trykke på et av de andre alternativene nede på linja ved siden av, fx Kontakter, og så tilbake til anropsloggen. Da forsvant varselet ;)Og jeg har skrudd av både facetime, talekontroll og ordliste, ble bare styr Anonymous poster hash: d0de3...835 Akkurat det med tapte anrop slet jeg med også! Fikk til slutt hjelp her inne.Anonymous poster hash: 188c4...d88 Jeg har svart på dette i en annen tråd for en god stund siden også, kanskje det var ditt innlegg? HI: for å fjerne facetime osv, alt ligger under "innstillinger". Du må nesten bare knote deg litt rundt der inne.Da kan du tilpasse alt etter eget behov Anonymous poster hash: d0de3...835 Nettopp. Knote rundt. På android har hver undermeny logiske navn og en finner lett fram. På iphone er alt knot. Anonymous poster hash: 8167e...5f0
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #16 Skrevet 16. oktober 2014 Tror det med menyer er litt vanesak. Jeg har gått fra iphone til androide og måtte selvsagt lete litt før jeg ble vandt med operativsystemet. Liker begge to jeg, men favoritten er androide. Iphone er liksom smarttelefon for dummies. Anonymous poster hash: 1b713...3a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå