Gå til innhold

Jenta mi på 2 1/2 sliter med hard og treg mage :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

I perioder kommer det bare litt og litt i hver bleie gjennom hele dagen. Harde små klumper, noen ganger bare prompespor. Hvordan få igang systemet skikkelig? Er det noe mat som hjelper/ gjør det verre?

Anonymous poster hash: 291a2...c93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sviskemos eller hele svisker.

Anonymous poster hash: 57813...930

Skrevet

For mye melk, yoghurt og biola kan gi hard mage. Også for grovt brød. Og selvfølgelig for lyst brød.

Vanlig brød, havregryn med melk og mye vann er bra.

Skrevet

Banan er ikke bra, kiwi er lurt å gi.

Prøvd med laktulose?

Anonymous poster hash: 75d47...f22
Skrevet

For mye melk, yoghurt og biola kan gi hard mage. Også for grovt brød. Og selvfølgelig for lyst brød.

Hvordan kan grovt brød gi hard mage? Har du noe å vise til? 

Eneste grunnen jeg kan se for meg, er matallergi. 

Anonymous poster hash: b40e6...d82

Skrevet

Vise til?

Jenta mi får hard mage hvis brødet vi baker er for grovt. Derfor sper vi ut solsikkebrødet med litt vanlig hvetemel. Hun greier ikke drikke nok vann til.

Skrevet

Vise til?

Jenta mi får hard mage hvis brødet vi baker er for grovt. Derfor sper vi ut solsikkebrødet med litt vanlig hvetemel. Hun greier ikke drikke nok vann til.

Små barn skal ikke ha veldig grovt brød, bla pga dette.

Skrevet

Vi gir med stort hell vår på 1 år sviskedrikk på vannflaska når hun har hard mage. Sånn som selges i butikken og er beregnet fra 4 mnd og oppover.

Anonymous poster hash: 3c478...df7
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Husker sønnen min slet med det samme. Han fikk svisker, funket som bare rakkern ;)

Skrevet

Dattern min slet med det samme, viste seg at hun har cøliaki. Om du har prøvd alt å ingenting hjelper kan det være lurt å ta en test for matallergier.

Skrevet

Vi har også slitt mye med dette, og det trengs hardere skyds enn svisker og kiwi. Det jeg gjør er å gi et mikrolax når magen er hard for å få tømt skikkelig, og så vedlikeholder jeg med duphalac. Noen sliter med hard mage, slik er det bare, og det er begrenset hvor mye vann man får i et lite barn. Duphlac/laktulose kan du blande i yoghurt/grøt/drikke, smaker søtt. Begynne f.eks med 1 ss x 2 hver dag, blir det for mye vil du merke det, hjelper det ikke prøver du med mer (laktulose er ikke en medisin i den for stand, det er et naturlig sukkerstoff som øker farten på avføringen gjennom tarmen, slik at tarmen ikke suger opp for mye væske og avføringen dermed blir hard). Tenker at det er viktig å hjelpe de små med dette, og jeg e rlitt nazi, fordi det kan føre til problemer med å gå på do og det er jo vondt og være forstoppet!!!

Hilsen 3-barnsmor og jordmor :)

Anonymous poster hash: 06f4a...dda
Skrevet

Hvis dette har pågått en stund, dra til lege. Det er lurt å få hjelp så fort som mulig. Vår sønn har en lang periode brukt movicol, og er nå over på flytende parafin. 

Anonymous poster hash: cd40b...7c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...