Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #1 Skrevet 16. oktober 2014 Broren min og kona er på sykehuset da de venter barn. Han har informert mine foreldre og svigerforeldrene men ikke meg om at det kan skje når som helst. Og jeg føler meg utenfor. Blir lei meg men samtidig irritert. Er jeg barnslig som reagere på denne måten ?? Anonymous poster hash: e067b...0bd
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #2 Skrevet 16. oktober 2014 Herregud, det er da ikke vanlig å informere hele storslekta før ungen i det hele tatt er født. Mange informerer ikke besteforeldrene en gang, så ja du overreagerer noe voldsomt. Anonymous poster hash: d4226...67e
.....oceana...... Skrevet 16. oktober 2014 #3 Skrevet 16. oktober 2014 Synest du har all rett til og reagere som du gjør.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #4 Skrevet 16. oktober 2014 JA! Vi informerte kun foreldre på begge sider da det tross alt er andre ting som er viktigere da enn å sende sms. Anonymous poster hash: f391c...a24
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #5 Skrevet 16. oktober 2014 Både ja og nei.. Vet ikke hvor godt forhold du har til din bror? For meg var det naturlig å si det til foreldre og søsken, men det er absolutt ikke alle som føler det slik og det må respekteres:) At du blir litt skuffet forstår jeg og må være lov å føle på, men hold det for deg selv. Er tydelig at de tenker anderledes og det må også være lov uten at det verken er galt eller at de nødvendigvis tenker dårlig om deg som person. Trur alle må lære i større grad å ikke ta alt mot egen person. Hvis du ikke kommer på en god grunn til å ta det personlig er det ofte ingen grunn og følgelig ikke nødvendig å kaste bort energien på. Er noe uklart prøv å spørr uten å anklage Anonymous poster hash: 3672e...b2b
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #6 Skrevet 16. oktober 2014 De har jo tydeligvis fortalt det videre til deg? Vi informerte også bare de kommende besteforeldrene, men tok det vel egentlig for gitt at de ville dele nyheten med søsknene mine (noe de også gjorde). Vi hadde annet å gjøre enn å ringe rundt til hele slekta. Anonymous poster hash: ba986...dc7
QueeenBeee Skrevet 16. oktober 2014 #7 Skrevet 16. oktober 2014 Vi informerte kun våre foreldre da vi reiste også ringte vi resten når baby var født. Da nr 2 skulle komme skjedde det så raskt at det kun var min mor som viste det. Hun kom inn døra med eldste når vi måtte reise, ellers hadde ikke hun heller vist det. Svigermor ringte tilfeldig like etterpå da de holdt på å veie baby og ble veldig overrasket. Tror ikke du skal føle deg utenfor, det er bare så mye som skjer for den kommende mamman og pappan at de ikke kan tenke på annet.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #8 Skrevet 16. oktober 2014 Helt uaktuelt å informere søsken på noen av sidene når det er dags for å føde igjen her hvertfall.. Kommer heller ikke til å informere besteforeldre før det er overstått. Var helt kaos med all masings på tlf sist! Og min mor klarte å skrive: "***** FØDER!! " på min kusine sin status om at hun var på kafé med en venninne. Så ingen får vite noe neste gang! Bare barnevakten. Skjønner godt at de ikke informerer deg, de har nok med det som skal skje dem nå.. Anonymous poster hash: b87ca...10c
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #9 Skrevet 16. oktober 2014 Dette er et av de største øyeblikkene i din brors liv! Og du er snurt fordi de har nok å tenke på??? De fleste ser på en fødsel som ganske privat og man vil gjerne være i fred. Jeg skjønner dem godt. Anonymous poster hash: b2ae5...666
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #10 Skrevet 16. oktober 2014 Ja du overreagerer. Anonymous poster hash: 0430c...3ca
Luksusdyret Skrevet 16. oktober 2014 #12 Skrevet 16. oktober 2014 Du er ego. Hva om man har stor slekt, skal man ringe alle fra sykehuset midt i fødselen og informere? Det er opp til foreldreparet hvem de ønsker å opplyse om at fødselen er i gang. Hva skal du forresten med det, du får uansett ikke sett barnet før det er kommet ut og foreldrene synes det er greit med besøk?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #13 Skrevet 16. oktober 2014 Jeg har født 4 ganger, og min søster har født 1 gang. Vi informerer foreldrene på begge sider, og de har videreformidlet det til være søsken (vi har 5 søstre til sammen). Jeg syns du skyter spurver med kanoner her, hi.. Hadde ikke falt meg inn å føle meg "utenfor" bare fordi søstra mi ga beskjed til mamma og ikke til meg.. Derimot, hadde ikke mamma fortalt meg det, men jeg f.eks hadde lest om fødselen på facebook, DA kunne jeg følt meg litt utenfor/forbigått.. Anonymous poster hash: c2a93...485
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #14 Skrevet 16. oktober 2014 Jeg har født 4 ganger, og min søster har født 1 gang. Vi informerer foreldrene på begge sider, og de har videreformidlet det til være søsken (vi har 5 søstre til sammen). Jeg syns du skyter spurver med kanoner her, hi.. Hadde ikke falt meg inn å føle meg "utenfor" bare fordi søstra mi ga beskjed til mamma og ikke til meg.. Derimot, hadde ikke mamma fortalt meg det, men jeg f.eks hadde lest om fødselen på facebook, DA kunne jeg følt meg litt utenfor/forbigått.. Anonymous poster hash: c2a93...485 *våre- ikke være Anonymous poster hash: c2a93...485
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #15 Skrevet 16. oktober 2014 Ja, du overreagerer. Anonymous poster hash: f3a39...626
Liv & Røre Skrevet 16. oktober 2014 #16 Skrevet 16. oktober 2014 Ja, du er litt barnslig som reagerer. De har tross alt annet å tenke på, seg selv, ikke deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå