Gå til innhold

Tror du bv har henlagt saken mot oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forbindelse med samlivsbrudd mellom meg og barnefar var det opphetet stemning.

Han har hatt et grep på meg helt siden vi ble sammen for 9 år siden og utviklet etterhvert psykopatiske trekk.

Han har imidlertid vært veldig nøye med å ikke krangle osv foran barnet (som er 7 år)

Ho har nok merket stemninga den siste tida men det har aldri vært fysisk vold i bildet.

I forbindelse med bruddet snakket jeg med ei på jobb som etterpå meldte bekymring for barnet.

Vi ble innkalt (hver for oss) og fikk forklart situasjonen.

Jeg la ikke skjul på at han hadde "mishandlet" meg psykisk, men at dette aldri hadde gått så langt at barnet hadde blitt direkte berørt.

Jeg har familie og venner rundt meg som hjelper og støtter oss på alle måter når jeg endelig har kommet meg ut av forholdet.

BV innhentet opplysninger fra skole, lege, min psykolog og politi.

INTET negativt funnet. Jeg snakket med lærer som hadde blitt veldig overrasket da ho hadde blitt kontakta av dem. Hadde aldri vært bekymret for noe ang oss.

Dette var i juni, altså nesten fire mnd siden.

Har ikke hørt noe fra dem siden.

Normalt sett skal en sånn undersøkelses prosess være på tre mnd.

Deretter skal det avgjøres om saken henlegges eller forfølges videre.

Jeg tør rett og slett ikke kontakte dem å høre...

Anonymous poster hash: 87a54...823
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en del personlig erfaring med barnevernet av den typen som du står overfor. Jeg kan med stor sikkerhet si at overfor deg kommer de til å opptre med en servicefunksjon. De tilbyr deg den hjelpen du måtte trenge, og du skal ikke være redd for å takke verken ja eller nei. Takker du nei, henlegger de saken.

Jeg syns også du burde ringe dem, de er ikke farlige :)

Anonymous poster hash: 100ef...2fa
Skrevet

Grunnen til at du sikkert ikke har hørt noe, er at de har mange andre saker som er viktige. Denne saken er jo ikke viktig, da alt viser seg å være bra med barnet. Saken blir vel enten henlagt, eller dere får tilbud om litt hjelp.

Anonymous poster hash: 06124...d8a
Skrevet

Takk for svar :)

Kjente jeg ble litt lettere nå.

Da jeg var på møte der gikk de gjennom  saksgangen ved bekymringsmeldinger.

Rus-test, hjemmebesøk og samtale med barnet var nevnt, men da dette ikke er gjennomført etter snart fire mnd håper jeg at det ikke blir rippet opp i saken.

Vil helst ikke at barnet må dras gjennom sånt.

Siden de ikke har kontaktet oss for sånne ting er det kanskje ikke aktuelt?

Tror egentlig bare de er pliktig til å informere.

Er innom siden "Vi ønsker gransking av bv" på fb. Der er det  "galematias" så ikke rart om helt "vanlige" folk blir skremt. Disse folka fremstiller jo bv som noen djevler.

Tror ikke det er så ille...

Disse foreldrene virker på meg som (beklager å måtte si det) en smule tilbakestående.

Som sagt, takk for oppløftende svar :)

Skrevet

Hadde ringt dem. Hadde ikke orket å gå rundt å lure.

Anonymous poster hash: 4ef5e...3a6
Skrevet

Jeg fikk brev om at saken var henlagt 2 dager etter jeg var på møte med de. (Første møte for å gjennomgå bekymringsmeldingen)

Mulig de har glemt å sende brev eller at det har kommet bort. Ring de å hør du, så slipper du belastningen med å ikke vite😊

Anonymous poster hash: 102be...5bf

Skrevet

De er lovpålagt å konkludere undersøkelsen og å gi deg beskjed om hvorvidt det vil bli iverksatt tiltak eller ikke. Det er altså mer flaut for dem at du etterlyser konklusjonen enn farlig for deg. Ring dem du, saken blir nok avsluttet siden du ikke har hørt noe mer.

Skrevet

Det tok hele 6 mnd før jeg fikk beskjed om at saken vår var henlagt. 6 mnd etter forrige møte. Jeg ble faktisk litt sur da hun sa at det ble bestemt allerede samme uke at den skulle henlegges, men de hadde ikke hatt tid til å kontakte meg før. Så det at det tar lang tid er kanskje et godt tegn? Men ring dem og spør.

Anonymous poster hash: 25bbf...05f

Skrevet

Da trenger jeg kanskje ikke tenke på dette med hjemmebesøk og samtale med barnet?

Eller kan det likevel komme?

Har ikke noe å skjule, men vil ikke at jenta mi skal blandes inn.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...