Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #1 Skrevet 16. oktober 2014 Sender dere med vinterdress når det er 0 grader og snør? Blir sikkert mildt utover dagen / har polarn o pyret parkdress og ulldrakt.. Anonymous poster hash: 48b55...310
Appelsinpiken Skrevet 16. oktober 2014 #2 Skrevet 16. oktober 2014 Har både vinterdress og skalldress i barnehagen, så får de ta vurderingen der. Kan endre seg mye fra morgenen og til de skal ut.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #3 Skrevet 16. oktober 2014 Sparer vinterdressen så lenge som mulig, den blir så slitt av å leke på fjell og grus. Så har ingen vinterdress i barnehagen enda nei, har parkdress med flere lag å ha under (ull, fleece), det holder godt det. Jeg tenker at vinterdressen er til når det blir mange minus og snøføre. Her er det 6 varmegrader og regn så ingen vinterdress på en stund enda. Anonymous poster hash: f0ed5...3de
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #4 Skrevet 16. oktober 2014 Jeg tror jeg venter med vinterdressen litt til. Har med tykk fleece også har jeg på han strømpebukse i tillegg i dag. Har høstdress og regndress i bhg. Anonymous poster hash: 2b79d...fcc
ms.Pond Skrevet 16. oktober 2014 #5 Skrevet 16. oktober 2014 Enn så lenge, når det er så vått på dagtid som det er her, så bruker jeg vind/regntett jakke og bukse og regndress. Det er frost om morgenen, i dag er det -2, og så går det opp til en 4-6 grader utover dagen. Har et ekstra lag med klær under, så nå har han ett lag ull, ett lag tynn fleece, og evt ett lag tykkere fleece ved behov (pleier å bli tatt av utover dagen). Har også tykk og tynn ullbuff og tykk og tynn lue, og forete regnvotter liggende i barnehagen.
soleia Skrevet 16. oktober 2014 #6 Skrevet 16. oktober 2014 Her er det 0 grader, men er varsla 12 grader midt på dagen, så ungane har fått på ullundertøy, fleece gensar og tynn dress. Ventar med vinterdressen.
Honningmelon Skrevet 16. oktober 2014 #7 Skrevet 16. oktober 2014 Ikke vinterdress. Har heller litt tykkere ull/flere under vår/høstdressen.
Bustetroll Skrevet 16. oktober 2014 #9 Skrevet 16. oktober 2014 Har brukt vinterdressen i flere uker jeg... Må da være mye mer behagelig for ungen å ha på seg et lag ull + dress, fremfor 3-4 lag med klær.. Jeg har også tatt frem min (ekstremt) tykke og varme dunjakke. Ser sikkert ut som om jeg er på vei til nordpolen når jeg går ut, men deiligere å kunne slenge jakka over en tynn genser, fremfor å kle seg med 4 lag
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #10 Skrevet 16. oktober 2014 Har brukt vinterdressen i flere uker jeg... Må da være mye mer behagelig for ungen å ha på seg et lag ull + dress, fremfor 3-4 lag med klær.. Jeg har også tatt frem min (ekstremt) tykke og varme dunjakke. Ser sikkert ut som om jeg er på vei til nordpolen når jeg går ut, men deiligere å kunne slenge jakka over en tynn genser, fremfor å kle seg med 4 lag Har brukt vinterdressen i flere uker jeg... Må da være mye mer behagelig for ungen å ha på seg et lag ull + dress, fremfor 3-4 lag med klær.. Jeg har også tatt frem min (ekstremt) tykke og varme dunjakke. Ser sikkert ut som om jeg er på vei til nordpolen når jeg går ut, men deiligere å kunne slenge jakka over en tynn genser, fremfor å kle seg med 4 lag Har brukt vinterdressen i flere uker jeg... Må da være mye mer behagelig for ungen å ha på seg et lag ull + dress, fremfor 3-4 lag med klær.. Jeg har også tatt frem min (ekstremt) tykke og varme dunjakke. Ser sikkert ut som om jeg er på vei til nordpolen når jeg går ut, men deiligere å kunne slenge jakka over en tynn genser, fremfor å kle seg med 4 lag Nei. Den vinterdressenj eg har kjøpt er veldig mye varmere enn parkdressen. Kjente på gradene ute, ungen hadde vel blitt kokt utover dagen så lot dressen ligge igjen hjemme.. Anonymous poster hash: 48b55...310
Stripete genser Skrevet 16. oktober 2014 #11 Skrevet 16. oktober 2014 Har brukt vinterdressen i flere uker jeg... Må da være mye mer behagelig for ungen å ha på seg et lag ull + dress, fremfor 3-4 lag med klær.. Jeg har også tatt frem min (ekstremt) tykke og varme dunjakke. Ser sikkert ut som om jeg er på vei til nordpolen når jeg går ut, men deiligere å kunne slenge jakka over en tynn genser, fremfor å kle seg med 4 lag 3-4 lag under høstdress? Hvor i landet bor du? Min har hatt ullundertøy under name IT høstdress og kanskje en ekstra fleezegenser innimellom. God og varm
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #12 Skrevet 16. oktober 2014 Merkelig hvordan folk tenker i forhold til hvor i landet man bor. F.eks at noen vil vente med å bruke dressen til det blir snø. Her vi bor måtte vi ha ventet hele vinteren om vi skulle ventet til det ble snø. I fjor var det 1 dag med snø. Jeg sender med vinterdress når første morgenfrost kommer, men har ikke sett den enda. Anonymous poster hash: 94fc3...8e2
Bustetroll Skrevet 16. oktober 2014 #13 Skrevet 16. oktober 2014 Har brukt vinterdressen i flere uker jeg... Må da være mye mer behagelig for ungen å ha på seg et lag ull + dress, fremfor 3-4 lag med klær.. Jeg har også tatt frem min (ekstremt) tykke og varme dunjakke. Ser sikkert ut som om jeg er på vei til nordpolen når jeg går ut, men deiligere å kunne slenge jakka over en tynn genser, fremfor å kle seg med 4 lag 3-4 lag under høstdress? Hvor i landet bor du? Min har hatt ullundertøy under name IT høstdress og kanskje en ekstra fleezegenser innimellom. God og varm Jeg kler ikke barnet mitt med 3-4 lag under høstdress, men ser at andre gjør det.. F.eks: Ullstilongs og genser, bukse og genser utapå der igjen, og en ulldress utenpå der igjen, så regndress eller høstdress på toppen.. Jeg liker på meg selv minst mulig klær å være varm, så da kler jeg barnet mitt slik også
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #14 Skrevet 16. oktober 2014 sendte med vinterdress i dag.. det var 0,5 grader og snø, så da tenkte jeg at det er greit å ha den hengende i barnehagen, og så kan de se an fra dag til dag hva de bruker av klær.. Anonymous poster hash: 4fc14...e44
*Smiley* Skrevet 16. oktober 2014 #15 Skrevet 16. oktober 2014 Har sendt med vinterdress og de har parkdress. Bhg personalet kan vurdere hva de trenger å ha på seg. Syns det er greit at dressen er tiljengelig.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #16 Skrevet 16. oktober 2014 Har brukt vinterdressen i flere uker jeg... Må da være mye mer behagelig for ungen å ha på seg et lag ull + dress, fremfor 3-4 lag med klær.. Jeg har også tatt frem min (ekstremt) tykke og varme dunjakke. Ser sikkert ut som om jeg er på vei til nordpolen når jeg går ut, men deiligere å kunne slenge jakka over en tynn genser, fremfor å kle seg med 4 lag 3-4 lag under høstdress? Hvor i landet bor du? Min har hatt ullundertøy under name IT høstdress og kanskje en ekstra fleezegenser innimellom. God og varm Jeg kler ikke barnet mitt med 3-4 lag under høstdress, men ser at andre gjør det..F.eks: Ullstilongs og genser, bukse og genser utapå der igjen, og en ulldress utenpå der igjen, så regndress eller høstdress på toppen.. Jeg liker på meg selv minst mulig klær å være varm, så da kler jeg barnet mitt slik også Hvem har bukse under dress?? Utrolig ubehagelig for barnet. Under dress er ullundertøy og fleeze det som skal til. i barnehagen hvor jeg jobber kler vi av bukse og genser, har kun ullundertøy under med eller uten ekstra ull/fleeze. Ingen har vinterdress ennå. Kun høstdress med 1-2 lag under Anonymous poster hash: 79f5d...f87
Bustetroll Skrevet 16. oktober 2014 #17 Skrevet 16. oktober 2014 Har brukt vinterdressen i flere uker jeg... Må da være mye mer behagelig for ungen å ha på seg et lag ull + dress, fremfor 3-4 lag med klær.. Jeg har også tatt frem min (ekstremt) tykke og varme dunjakke. Ser sikkert ut som om jeg er på vei til nordpolen når jeg går ut, men deiligere å kunne slenge jakka over en tynn genser, fremfor å kle seg med 4 lag 3-4 lag under høstdress? Hvor i landet bor du? Min har hatt ullundertøy under name IT høstdress og kanskje en ekstra fleezegenser innimellom. God og varm Jeg kler ikke barnet mitt med 3-4 lag under høstdress, men ser at andre gjør det..F.eks: Ullstilongs og genser, bukse og genser utapå der igjen, og en ulldress utenpå der igjen, så regndress eller høstdress på toppen.. Jeg liker på meg selv minst mulig klær å være varm, så da kler jeg barnet mitt slik også Hvem har bukse under dress?? Utrolig ubehagelig for barnet. Under dress er ullundertøy og fleeze det som skal til. i barnehagen hvor jeg jobber kler vi av bukse og genser, har kun ullundertøy under med eller uten ekstra ull/fleeze. Ingen har vinterdress ennå. Kun høstdress med 1-2 lag under Anonymous poster hash: 79f5d...f87 Hun har høstdress og regndress + vinterbukse med seler også hengende i bhg, så der er det jo de som kler henne.. Men jeg har hentet henne flere ganger der hun har på seg ullundertøy, genser, tjukk ulldress + høstdress. Ungen er KOKvarm. Da tar jeg heller en romslig vinterdress direkte utenpå ullundertøyet.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #18 Skrevet 16. oktober 2014 Masse snø i barnehagen! Mine ble levert ute i vinterdress. Overtrekksklær henger på plassene så kan de heller skifte senere hvis det slår om. Bor i Oslo. Anonymous poster hash: 04367...a72
Stripete genser Skrevet 16. oktober 2014 #19 Skrevet 16. oktober 2014 Har brukt vinterdressen i flere uker jeg... Må da være mye mer behagelig for ungen å ha på seg et lag ull + dress, fremfor 3-4 lag med klær.. Jeg har også tatt frem min (ekstremt) tykke og varme dunjakke. Ser sikkert ut som om jeg er på vei til nordpolen når jeg går ut, men deiligere å kunne slenge jakka over en tynn genser, fremfor å kle seg med 4 lag 3-4 lag under høstdress? Hvor i landet bor du? Min har hatt ullundertøy under name IT høstdress og kanskje en ekstra fleezegenser innimellom. God og varm Jeg kler ikke barnet mitt med 3-4 lag under høstdress, men ser at andre gjør det..F.eks: Ullstilongs og genser, bukse og genser utapå der igjen, og en ulldress utenpå der igjen, så regndress eller høstdress på toppen.. Jeg liker på meg selv minst mulig klær å være varm, så da kler jeg barnet mitt slik også Hvem har bukse under dress?? Utrolig ubehagelig for barnet. Under dress er ullundertøy og fleeze det som skal til. i barnehagen hvor jeg jobber kler vi av bukse og genser, har kun ullundertøy under med eller uten ekstra ull/fleeze. Ingen har vinterdress ennå. Kun høstdress med 1-2 lag under Anonymous poster hash: 79f5d...f87 Hun har høstdress og regndress + vinterbukse med seler også hengende i bhg, så der er det jo de som kler henne.. Men jeg har hentet henne flere ganger der hun har på seg ullundertøy, genser, tjukk ulldress + høstdress. Ungen er KOKvarm. Da tar jeg heller en romslig vinterdress direkte utenpå ullundertøyet. Prøv høstdress og ullundertøy
Bustetroll Skrevet 16. oktober 2014 #20 Skrevet 16. oktober 2014 Har brukt vinterdressen i flere uker jeg... Må da være mye mer behagelig for ungen å ha på seg et lag ull + dress, fremfor 3-4 lag med klær.. Jeg har også tatt frem min (ekstremt) tykke og varme dunjakke. Ser sikkert ut som om jeg er på vei til nordpolen når jeg går ut, men deiligere å kunne slenge jakka over en tynn genser, fremfor å kle seg med 4 lag 3-4 lag under høstdress? Hvor i landet bor du? Min har hatt ullundertøy under name IT høstdress og kanskje en ekstra fleezegenser innimellom. God og varm Jeg kler ikke barnet mitt med 3-4 lag under høstdress, men ser at andre gjør det..F.eks: Ullstilongs og genser, bukse og genser utapå der igjen, og en ulldress utenpå der igjen, så regndress eller høstdress på toppen.. Jeg liker på meg selv minst mulig klær å være varm, så da kler jeg barnet mitt slik også Hvem har bukse under dress?? Utrolig ubehagelig for barnet. Under dress er ullundertøy og fleeze det som skal til. i barnehagen hvor jeg jobber kler vi av bukse og genser, har kun ullundertøy under med eller uten ekstra ull/fleeze. Ingen har vinterdress ennå. Kun høstdress med 1-2 lag under Anonymous poster hash: 79f5d...f87 Hun har høstdress og regndress + vinterbukse med seler også hengende i bhg, så der er det jo de som kler henne.. Men jeg har hentet henne flere ganger der hun har på seg ullundertøy, genser, tjukk ulldress + høstdress. Ungen er KOKvarm. Da tar jeg heller en romslig vinterdress direkte utenpå ullundertøyet. Prøv høstdress og ullundertøy Bruker det og Kommer an på temperateturen
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #21 Skrevet 16. oktober 2014 Høstdress, tynt lag ull og fleece eller ullbukse/genser under. Vinterdressen kommer ikke på enda. Masse snø her i dag. Men med 1+ ute, så rekker det lenge. Anonymous poster hash: 05302...8af
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #22 Skrevet 16. oktober 2014 Masse snø i barnehagen! Mine ble levert ute i vinterdress. Overtrekksklær henger på plassene så kan de heller skifte senere hvis det slår om. Bor i Oslo. Anonymous poster hash: 04367...a72 Hvor i Oslo bor du siden det er snø?? Vi bor på Ensjø, her regner det og er 5 +. Anonymous poster hash: b1a63...9a0
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #23 Skrevet 16. oktober 2014 Bor i Oslo, her henger det regntøy, skalldress, overtrekksbukse og den tynneste av vinterdressene (didrikson) i bhg, så kan de avgjøre hva de helst vil bruke. Reima-dressen henger hjemme til snøen kommer. Anonymous poster hash: 8066d...9df
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #24 Skrevet 16. oktober 2014 Masse snø i barnehagen! Mine ble levert ute i vinterdress. Overtrekksklær henger på plassene så kan de heller skifte senere hvis det slår om. Bor i Oslo. Anonymous poster hash: 04367...a72 Hvor i Oslo bor du siden det er snø?? Vi bor på Ensjø, her regner det og er 5 +. Anonymous poster hash: b1a63...9a0 I kjøkkenvinduet mitt var det 0,5 grader for 20 min siden. Bor innenfor ring2. Anonymous poster hash: 8066d...9df
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #25 Skrevet 16. oktober 2014 Masse snø i barnehagen! Mine ble levert ute i vinterdress. Overtrekksklær henger på plassene så kan de heller skifte senere hvis det slår om. Bor i Oslo. Anonymous poster hash: 04367...a72 Hvor i Oslo bor du siden det er snø?? Vi bor på Ensjø, her regner det og er 5 +. Anonymous poster hash: b1a63...9a0 I kjøkkenvinduet mitt var det 0,5 grader for 20 min siden. Bor innenfor ring2. Anonymous poster hash: 8066d...9df Bor nær markagrensa. Det var mange centimeter med snø og ungene var spinnville! Nok til å lage snøballer og snømann! Ser neste bhg fra vinduet her og snøen ligger fortsatt... Anonymous poster hash: 04367...a72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå