Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #1 Skrevet 16. oktober 2014 Jeg innvolverer andre i mine problemer med kjæresten min. Jeg klarer ikke å ta et standpunkt uten å få en mening fra alle. Hvem som helst. Jeg innser jo nå at dette er et problem som jeg lager. Folk blir slitne å lei av at jeg alltid er usikker å utrygg å forholdet går mye frem å tilbake. Det er jo ikke sånn jeg vil ha det. Jeg trenger sårt noen å snakke med og har psykolog, men det holder ikke. Jeg må ha noen heletiden. Nesten hver dag. Å hva ska jeg gjøre da. Finnes det proffe som er tilgjengelige hver dag? Jeg sliter med så mye. Med meg selv, frykt å angst, stå opp for meg selv og følelsene mine er ustabile, hverdagen er ustabil. Alt er ustabilt i hodet. Når jeg snakker med kjæresten ender det opp med tegn på at jeg klarer meg bedre uten han. Men han er den eneste som orker meg også. Nå orker jeg snart ikke meg selv lengre. På grunn av han. Vi er så av å på å det ødelegger alt. Rutiner, gode følelser og alt blir kaotisk. Men også på grunn av at jeg ikke klarer å kjenne på mine egne følelser og meninger å stå for dem. Jeg mener noe en dag og neste dag er det motsatt. Det samme er det med følelser. Jeg orker snart ikke meg selv mer. Hvem kan jeg be om hjelp av for og hjelpe meg selv??? Anonymous poster hash: 30653...7bf
håperpåvinterbarn Skrevet 16. oktober 2014 #2 Skrevet 16. oktober 2014 Jeg har ingen tips til døgnåpne tjenester , men det kan hende det finnes bøker som kan hjelpe å bryte dine destruktive tankemønstre. Kognitiv terapi skal visst også hjelpe på veldig destruktive tankemønster. Hva med å finne en tidkrevende hobby som får fokuset ditt vekk fra forholdet og over på positiv mestring? Det kan bygge selvtillit og få seg til å oppdage andre sider ved deg selv som ikke bare handler om deg og kjæresten. Det høres ut som du har fått helt feil fokus, og lykken din skal bygges på et annet menneske, men vi er alle ansvarlige for vår egen lykke. Den byrden og det ansvaret kan vi ikke legge på andre enn oss selv. Dersom du ikke veg hvordan du skal være fornøyd i eget liv, så er du kanskje ikke klar for et forhold. Tenk over hvordan du skal være lykkelig selv og hvordan du kan bidra til at andre har det bra rundt deg, ikke bare hvordan andre skal gjøre deg lykkelig. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå