Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #1 Skrevet 15. oktober 2014 at jeg og mannen min har helt ulikt menneskesyn, derfor vi aldri kan diskutere litt betente ting uten at det blir en krangel ut av det. Kjenner at dette er litt krise! Hvorfor har jeg ikke sett det før? Noen som lever i lykkelige ekteskap med noen som har et annet menneskesyn enn seg selv? Anonymous poster hash: b2deb...c0f
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #2 Skrevet 15. oktober 2014 Ja, men jeg tror egentlig mannen bare prøver å provosere meg 😉 Litt skal man ha å diskutere... Anonymous poster hash: 3a19b...a79
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #3 Skrevet 15. oktober 2014 Åjada. Hvordan har dere forskjellig syn da? Anonymous poster hash: a1f90...675
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #4 Skrevet 15. oktober 2014 Åjada. Hvordan har dere forskjellig syn da? Anonymous poster hash: a1f90...675 Jeg mener f.eks at alle mennesker i utgangspunktet er like mye verdt, og setter menneskeverdet til grunn for mine handlinger og ønsker for det samfunnet vi lever i. Mannen min deler ikke mitt syn. Han er villig til å (i teorien) ofre en for mange, han er mye mer kynisk i sitt syn på mennesket. Hi Anonymous poster hash: b2deb...c0f
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #5 Skrevet 15. oktober 2014 Åjada. Hvordan har dere forskjellig syn da? Anonymous poster hash: a1f90...675 Jeg mener f.eks at alle mennesker i utgangspunktet er like mye verdt, og setter menneskeverdet til grunn for mine handlinger og ønsker for det samfunnet vi lever i.Mannen min deler ikke mitt syn. Han er villig til å (i teorien) ofre en for mange, han er mye mer kynisk i sitt syn på mennesket. Hi Anonymous poster hash: b2deb...c0f Da er vel ikke mannen nødvendigvis uenig med deg? Dette blir jo den evigvarende problemstillingen: du har 10 personer foran deg - enten skyter og dreper du en og alle de andre får leve, eller alle dør. Mannen din vil velge å la så mange som mulig leve... Hva et galt i det? Anonymous poster hash: 3a19b...a79
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #6 Skrevet 16. oktober 2014 Jeg og mannen har helt likt syn på politikk og mennesker. Tør nesten å si at dette er basen i vårt forhold og siden jeg engasjeres lett, hadde vi ikke fungert sammen hvis vi ikke var enige. ( sliter faktisk med å innse at andre bør få mene noe annet enn meg....:-) Anonymous poster hash: 73b9e...8a9
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #7 Skrevet 16. oktober 2014 at jeg og mannen min har helt ulikt menneskesyn, derfor vi aldri kan diskutere litt betente ting uten at det blir en krangel ut av det. Kjenner at dette er litt krise! Hvorfor har jeg ikke sett det før? Noen som lever i lykkelige ekteskap med noen som har et annet menneskesyn enn seg selv? Anonymous poster hash: b2deb...c0f Grunnen til at du ikke har sett det før er for at du antageligvis har lett etter og sett likheter og ikke ulikhetene. Meningene til mannen din er en del av han og en del av den personen han er som du elsker. Det at dere kan ha en diskusjon og bli enige om at dere ikke blir enige er jo et godt tegn for et langvarig ekteskap for det viser at i deres forhold er det rom og respekt til dere begge. I løpet av et langt liv forandrer vi meninger og noen ganger også verdier, derfor er det viktig at det finnes både rom og respekt til begge tidlig i forholdet, det gjør det sterkere. Anonymous poster hash: 53be8...dbc
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #8 Skrevet 16. oktober 2014 Takk for fine svar alle sammen. Ble litt sjokkert over at jeg ikke har sett disse ulikhetene selv, spesielt fordi menneskeverd og menneskesyn er veldig viktig for meg. Vi enes på mange andre områder, er enige om oppdragelse blandt annet, så det er ingen krise. Men skal være oppmerksom i politiske diskusjoner fremover Hi Anonymous poster hash: b2deb...c0f
Chl85 Skrevet 16. oktober 2014 #9 Skrevet 16. oktober 2014 Har egentlig merket at min gubbe liker å ta et annet standpunkt en meg i mange saker. Gjerne for å provosere. Tror forrige gang han "mente" noe så gjaldt det at han syntes at det skulle være med i abortloven at mannfolk har medbestemmelse.... Samtidig som han i tidligere settinger har diskutert med andre at det er kvinnens kropp, hennes valg osv. Tror han gjør det for å hisse meg opp He he Han sier jeg går på limpinnen hver eneste gang Man må ikke være enige om alt, så lenge han kan argumentere skikkelig på hvorfor han mener slik som han gjør. Jeg også kan argumentere mot ting som jeg i hovedsak jeg er enig i bare for å starte en diskusjon, he he. Tror det gjør oss flinkere til å argumentere
amandine Skrevet 16. oktober 2014 #10 Skrevet 16. oktober 2014 Takk for fine svar alle sammen. Ble litt sjokkert over at jeg ikke har sett disse ulikhetene selv, spesielt fordi menneskeverd og menneskesyn er veldig viktig for meg. Vi enes på mange andre områder, er enige om oppdragelse blandt annet, så det er ingen krise. Men skal være oppmerksom i politiske diskusjoner fremover Hi Anonymous poster hash: b2deb...c0f Da har dere det dere trenger, respekt. Man må ikke være enige, men man må respektere hverandre.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #11 Skrevet 16. oktober 2014 Ja. Vi har uølke meninger om veldig mye. Det har vært endel ekle krangler, og jeg føler at det til tider er vanskelig å føle noe for ham de gangene vi tar opp temaer som beviser våre forskjellige syn på ting, men sånn er det nå bare. Man må bare tenke at alle har rett til å ha sin mening, og at teorier faktisk er noe helt annet enn praksis. Det å diskutere om man redder 10 eller 1 er idiotisk og fullstendig urealistisk forresten. For det første vet ingen påforhånd hva de hadde gjort, for det andre skjer ikke sånne ting Anonymous poster hash: e9bea...414
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #12 Skrevet 16. oktober 2014 Ja. Vi har uølke meninger om veldig mye. Det har vært endel ekle krangler, og jeg føler at det til tider er vanskelig å føle noe for ham de gangene vi tar opp temaer som beviser våre forskjellige syn på ting, men sånn er det nå bare. Man må bare tenke at alle har rett til å ha sin mening, og at teorier faktisk er noe helt annet enn praksis. Det å diskutere om man redder 10 eller 1 er idiotisk og fullstendig urealistisk forresten. For det første vet ingen påforhånd hva de hadde gjort, for det andre skjer ikke sånne ting Anonymous poster hash: e9bea...414 Mannen min har bakgrunn fra Forsvaret, og der er ikke den problemstillingen så urealistisk. Om du angriper et mål er det kanskje fare for at et uskyldig liv går tapt, men du redder potensielt mange flere. Anonymous poster hash: b2deb...c0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå