Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #1 Skrevet 15. oktober 2014 Vil råde alle som vurderer å ta ut 10 mnd. permisjon for så ha ulønnet etterpå, for å spare penger til å lese dette: http://www.nrk.no/nordnytt/havnet-pa-sosialen-etter-nav-rad-1.11986443 Anonymous poster hash: 05a23...2a4
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #2 Skrevet 15. oktober 2014 Dette er gammelt nytt. Det er derfor jeg har tegnet en dyr og bra forsikringsavtale. Anonymous poster hash: 9585a...efd
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #3 Skrevet 15. oktober 2014 Dette er gammelt nytt. Det er derfor jeg har tegnet en dyr og bra forsikringsavtale. Anonymous poster hash: 9585a...efd Forsikringen din dekker da ikke dette. Kjent for mange ja, men også mange som er avhengig sv at NAV gir all informasjon. Syns det er under enhver kritikk å ikke opplyse om denne risikoen. Anonymous poster hash: 5eb35...f1a
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #4 Skrevet 15. oktober 2014 Dette er gammelt nytt. Det er derfor jeg har tegnet en dyr og bra forsikringsavtale. Anonymous poster hash: 9585a...efd Forsikringen din dekker da ikke dette. Kjent for mange ja, men også mange som er avhengig sv at NAV gir all informasjon. Syns det er under enhver kritikk å ikke opplyse om denne risikoen. Anonymous poster hash: 5eb35...f1a Jo det gjør den. Anonymous poster hash: 9585a...efd
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #5 Skrevet 15. oktober 2014 Dette er gammelt nytt. Det er derfor jeg har tegnet en dyr og bra forsikringsavtale. Anonymous poster hash: 9585a...efd Forsikringen din dekker da ikke dette. Kjent for mange ja, men også mange som er avhengig sv at NAV gir all informasjon. Syns det er under enhver kritikk å ikke opplyse om denne risikoen. Anonymous poster hash: 5eb35...f1a Jo det gjør den. Anonymous poster hash: 9585a...efd Så hvilken forsikring er det du har da? Anonymous poster hash: 43d2b...4b7
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #6 Skrevet 15. oktober 2014 Dette er gammelt nytt. Det er derfor jeg har tegnet en dyr og bra forsikringsavtale. Anonymous poster hash: 9585a...efd Forsikringen din dekker da ikke dette. Kjent for mange ja, men også mange som er avhengig sv at NAV gir all informasjon. Syns det er under enhver kritikk å ikke opplyse om denne risikoen. Anonymous poster hash: 5eb35...f1a Jo det gjør den. Anonymous poster hash: 9585a...efd Så hvilken forsikring er det du har da? Anonymous poster hash: 43d2b...4b7 Det vil jeg også gjerne vite. Jeg har akkuratt tatt en gjennomgang av mine forsikringer, og jeg er rimelig godt dekket. Men der jeg får dekket andel i forhold til lønn ved sykdom er først etter ett år. Et år er vel det NAV dekker (etter at man har jobbet inn trygderettighetene som vel er ca 2 mnd eller?) Anonymous poster hash: 5eb35...f1a
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #7 Skrevet 15. oktober 2014 Man får sykepenger etter 4 uker i jobb. Men er urettferdig i dette tilfellet ja, er mange som ikke får barnehageplass når det passer best økonomisk, så da må man ta ulønnet permisjon og har man hatt foreldrepenger (ikke engangsstønaden) så syns jeg at man burde få sykepenger om man blir syk i en ulønnet permisjon. Men det beste hadde vært om regjeringen fjernet den idiotiske 1. septemberregelen ang barnehageplass, og heller innført at alle som søker får plass om det er plass og opptak eks hver tredje mnd i alle barnehager. Anonymous poster hash: 38b33...4dc
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #8 Skrevet 15. oktober 2014 Man får sykepenger etter 4 uker i jobb. Men er urettferdig i dette tilfellet ja, er mange som ikke får barnehageplass når det passer best økonomisk, så da må man ta ulønnet permisjon og har man hatt foreldrepenger (ikke engangsstønaden) så syns jeg at man burde få sykepenger om man blir syk i en ulønnet permisjon. Men det beste hadde vært om regjeringen fjernet den idiotiske 1. septemberregelen ang barnehageplass, og heller innført at alle som søker får plass om det er plass og opptak eks hver tredje mnd i alle barnehager. Anonymous poster hash: 38b33...4dc Nå praktiserer vel alle kommuner prinsippet med å fylle opp bhg'ene. Problemet er at det ikke er plasser nok. Anonymous poster hash: 5eb35...f1a
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #9 Skrevet 15. oktober 2014 Man får sykepenger etter 4 uker i jobb. Men er urettferdig i dette tilfellet ja, er mange som ikke får barnehageplass når det passer best økonomisk, så da må man ta ulønnet permisjon og har man hatt foreldrepenger (ikke engangsstønaden) så syns jeg at man burde få sykepenger om man blir syk i en ulønnet permisjon. Men det beste hadde vært om regjeringen fjernet den idiotiske 1. septemberregelen ang barnehageplass, og heller innført at alle som søker får plass om det er plass og opptak eks hver tredje mnd i alle barnehager. Anonymous poster hash: 38b33...4dc Fin tanke, men umulig i praksis. Hvem skal betale for den barnehageplassen som står tom det meste av året, til noen trenger den i april? Anonymous poster hash: b3cff...0b9
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #10 Skrevet 15. oktober 2014 Man får sykepenger etter 4 uker i jobb. Men er urettferdig i dette tilfellet ja, er mange som ikke får barnehageplass når det passer best økonomisk, så da må man ta ulønnet permisjon og har man hatt foreldrepenger (ikke engangsstønaden) så syns jeg at man burde få sykepenger om man blir syk i en ulønnet permisjon. Men det beste hadde vært om regjeringen fjernet den idiotiske 1. septemberregelen ang barnehageplass, og heller innført at alle som søker får plass om det er plass og opptak eks hver tredje mnd i alle barnehager. Anonymous poster hash: 38b33...4dc Fin tanke, men umulig i praksis. Hvem skal betale for den barnehageplassen som står tom det meste av året, til noen trenger den i april? Anonymous poster hash: b3cff...0b9 Og hvem skal ut av barnehagene hver tredje mnd for å gi plass til nye? Dessverre er det slik at skolebarn slutter i juni, og gir plass til nye i august. Resten av året er det sjeldent det dukker opp ledige plasser. Og gjør det det så fordeles de til dem som står øverst på ventelista. Opptak hver tredje mnd høres nok supert ut i teorien, men fungerer ikke i praksis! Anonymous poster hash: 2dde8...b87
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #11 Skrevet 16. oktober 2014 Dette er gammelt nytt. Det er derfor jeg har tegnet en dyr og bra forsikringsavtale. Anonymous poster hash: 9585a...efd Ja, for de som er fullt oppdatert på barn og permisjon o.s.v. En person opptatt av karriere og som ikke planlegger barn er ikke nødvendigvis så oppdatert på den fronten. De klikker seg sannsynligvis ikke inn på disse artiklene i avisen heller. Så bare fordi du mener at dette er gammelt nytt betyr det ikke at mer informasjon til førstegangs hadde vært på sin plass. Anonymous poster hash: f8620...756
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #12 Skrevet 16. oktober 2014 Dette er gammelt nytt. Det er derfor jeg har tegnet en dyr og bra forsikringsavtale. Anonymous poster hash: 9585a...efd Forsikringen din dekker da ikke dette. Kjent for mange ja, men også mange som er avhengig sv at NAV gir all informasjon. Syns det er under enhver kritikk å ikke opplyse om denne risikoen. Anonymous poster hash: 5eb35...f1a Jo det gjør den. Anonymous poster hash: 9585a...efd Jeg lurer også veldig på hvilken forsikring du har som dekker opp tapt inntekt når du ikke har sykepengerettigheter? Mener jeg leste ganske godt gjennom hva de forskjellige forsikringsselskapene dekker når vi hadde en gjennomgang av forsikringene våre for en stund tilbake og kan ikke huske at jeg leste noe om det.... Jeg er også godt forsikret, uføreforsikring som også dekker mellomlegget mellom arbeidsavklaringspenger og lønn om jeg skulle bli langvarig syk. Men om jeg ikke jobber og mister trygderettighetene mine får jeg ingen penger før jeg evt blir erklært ufør og det har jeg aldri lest om at noen andre forsrikringer gjør heller. Du mener seriøst at om du tar et halvt års permisjon fra jobb og blir syk uten sykepengerrettigheter får penger av forsikringsselskapet om du blir sykemeldt i 2 mnd pga en brukket fot rett før du egentlig skulle vært tilbake i jobb? Da må du gjerne linke til forsikringsselskapet du bruker og forsikringen du har tegnet. Anonymous poster hash: f0526...ad2
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #13 Skrevet 16. oktober 2014 Bra HI! Viktig tema! Jeg gikk rett i baret, etter å ha blitt gravid i den ulønnede permisjonen. Problemet var at jeg ikke kan jobbe når jeg er gravid pga helseskadelig arb.plass. Nå må jeg likevel, og risikerer mye de 4 ukene jeg er tvunget i jobb. Så bra, HI, at du opplyser om dette, for det gjør IKKE NAV! Anonymous poster hash: 2bd40...279
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #14 Skrevet 16. oktober 2014 Man får sykepenger etter 4 uker i jobb. Men er urettferdig i dette tilfellet ja, er mange som ikke får barnehageplass når det passer best økonomisk, så da må man ta ulønnet permisjon og har man hatt foreldrepenger (ikke engangsstønaden) så syns jeg at man burde få sykepenger om man blir syk i en ulønnet permisjon. Men det beste hadde vært om regjeringen fjernet den idiotiske 1. septemberregelen ang barnehageplass, og heller innført at alle som søker får plass om det er plass og opptak eks hver tredje mnd i alle barnehager. Anonymous poster hash: 38b33...4dc Nå praktiserer vel alle kommuner prinsippet med å fylle opp bhg'ene. Problemet er at det ikke er plasser nok. Anonymous poster hash: 5eb35...f1a I Stavanger prøver bystyret å innføre at barn født etter 1.september ikke får plass. Uavhengig om det er plass eller ikke. Folk i bystyret her i byen er jo 50 år og millionærer, og kunne ikke brydd seg mindre om nyutdannede som ikke har oppsparte oljepenger. Hvordan i all verden kommunen sparer penger på at vi ikke betaler skatt i ett år, samtidig som vi mottar kontantstøtte og får avsindig dårligere kjøpekraft kan jeg ikke se. Jeg er temmelig sikker på at jeg betaler vesentlig mer i skatt enn det kommunen subsidierer en barnehageplass. Anonymous poster hash: 934d0...6d4
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #15 Skrevet 16. oktober 2014 Man får sykepenger etter 4 uker i jobb. Men er urettferdig i dette tilfellet ja, er mange som ikke får barnehageplass når det passer best økonomisk, så da må man ta ulønnet permisjon og har man hatt foreldrepenger (ikke engangsstønaden) så syns jeg at man burde få sykepenger om man blir syk i en ulønnet permisjon. Men det beste hadde vært om regjeringen fjernet den idiotiske 1. septemberregelen ang barnehageplass, og heller innført at alle som søker får plass om det er plass og opptak eks hver tredje mnd i alle barnehager. Anonymous poster hash: 38b33...4dc Fin tanke, men umulig i praksis. Hvem skal betale for den barnehageplassen som står tom det meste av året, til noen trenger den i april? Anonymous poster hash: b3cff...0b9 Jeg tror virkelig at overbemanning i barnehagen i august, og så delvis mindre overbemanning etterhvert som flere barn starter, kunne gjort mye for sykefravær både til ansatte i barnehagen og til foreldre med små ettåringer. Og dermed vært samfunnsøkonomisk gunstig. Og uavhengig av det, så tror jeg virkelig at mange mange foreldre gladelig hadde betalt 2500kr i måneden for en plass som ikke var i bruk for å slippe et helt år uten lønn! Anonymous poster hash: 934d0...6d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå