Gå til innhold

Vi har fått lus i hus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror vi er kvitt den nå, men her om dagen fant jeg et par levende lus i håret til 2.klassingen. Tok en kur og ringte også til klasseforstander. Læreren sa takk for informasjonen, men hun kom ikke til å gjøre noe med det. Ingenting er heller gjort. Burde ikke foreldrene i klassen få beskjed. Da trenger jeg heller ikke informere skolen om hun får lus igjen hvis de ikke gjør noe med informasjonen de får.

Anonymous poster hash: 0e765...682
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk beskjed ved ett tilfelle i barnehagen. Trodde det var vanlig praksis

Anonymous poster hash: 1d8f1...b4c
Skrevet

Veldig rart at skolen ikke har rutiner på dette? Her sendes det ut både felles info til alle på skolen når lusesesongen har begynt, men om hvordan oppdage lus, lusekurer etc. I tilegg sender klassestyrer ut eget skriv til alle foreldre hvis det oppdages lus i klassen..

Det mange foreldre gjør på vår skole, er at de sender ut sms om at de har funnet lus på barnet sitt til venninner eller kompiser av barnet. Veldig praktisk :)

Tips til HI, husk å fortsette med lusekammen et par uker til, i tilfelle noen egg har overlevd.

Skrevet

Vi fikk lus i hus i år, har sluppet unna før. Jeg varslet foreldre til de nærmeste vennene og så lærer, dagen etter var det info fra rektor om nytt lustilfelle og ba om at alle sjekket. Tidligere i høst var det sendt ut info- dette gør de hver høst

Anonymous poster hash: b4e37...054

Skrevet

I skrivende stund ,sitter jeg med eple-eddik i håret.

Ungene har vært gjennom det samme.

Når håret tørker ,skal jeg gni det inn med kokosfett og ha det i i natt.

Ungene ligger blanke og fine og sover.

Etter 2 runder med lusekurer , tyr jeg til det alternative...

Håper det funker!! Det skal gjøre det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...