Gå til innhold

Barnevognjungel! Trenger tips.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå en Emmaljunga city cross. Fornøyd med den, men går endel på humpete grusveier så synes den er litt tung og "hopper" slik. Ønsker en trehjuling som er god på grusvei/lett terreng og som samtidig er stødig. Brukes til en gutt på 6 mnd.

Skal selge den vi har da i tilfelle. Noen gode tips??:)

Anonymous poster hash: 13399...7f7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville kikket i en butikk med flere merker. Mange er fornøyd med trehjulinger som Mountain Buggy (Urban Jungle eller Terrain), TFK Joggster Twist eller Babyjogger City Elite (min favoritt). Ingen av disse vognene er tunge, og de er gode på ulikt terreng. Men de er jo forskjeller mellom dem, f.eks.

Vil du ha håndbrems? (TFK)

Må vognen være superlett å legge sammen? (Babyjogger)

God kalesje? (Babyjogger)

Lufthjul? (Mountain Buggy og TFK)

Sittedel vendt mot deg eller fra deg?

Jeg anbefaler deg definitivt Babyjogger City Elite, evt. en Mountain Buggy (dersom du syns det  er ok den blir lang sammenlagt.)

Hilsen vognforhandler.

Anonymous poster hash: a1791...711
Skrevet

Ville kikket i en butikk med flere merker. Mange er fornøyd med trehjulinger som Mountain Buggy (Urban Jungle eller Terrain), TFK Joggster Twist eller Babyjogger City Elite (min favoritt). Ingen av disse vognene er tunge, og de er gode på ulikt terreng. Men de er jo forskjeller mellom dem, f.eks.

Vil du ha håndbrems? (TFK)

Må vognen være superlett å legge sammen? (Babyjogger)

God kalesje? (Babyjogger)

Lufthjul? (Mountain Buggy og TFK)

Sittedel vendt mot deg eller fra deg?

Jeg anbefaler deg definitivt Babyjogger City Elite, evt. en Mountain Buggy (dersom du syns det  er ok den blir lang sammenlagt.)

Hilsen vognforhandler.

Grunnen til at jeg ikke framhever TFK er at det desverre er en del reklamasjoner på dem. Ellers virker brukere stort sett godt fornøyd med den (men en del har gjerne ikke prøvd alternativer). Så må en like utseendet, den ser litt klumpete og lite elegang ut sammenlignet med de to andre jeg nevner - opplever flere liker Babyjogger sin og Mountain Buggy. Ta deg en tur i en butikk og kikk på de :)

Skrevet

Det jeg liker med den vi har nå er at jeg kan velge hvilken vei både sportsdel og babybag kan være vendt. Skjermen er god som beskyttelse for både sol, regn sludd and so on. Den har også god lagring under. Har sett at noen av de andre vognene har lite lagring når portsdel er lagt ned seteryggen på, at det da er vanskelig å komme til nettet under.

City crossen tar endel plass i vår lille Volvo v50 så tilnærmet plass eller mindre hadde vært fint. Så ønsker egentlig mye av det jeg allerede har. Har ikke lufthjul nå så ønsker ikke tenke på evt punktering på evt ny vogn heller. Har ikke store behovet for håndbrems.

HI

Skrevet

Det jeg liker med den vi har nå er at jeg kan velge hvilken vei både sportsdel og babybag kan være vendt. Skjermen er god som beskyttelse for både sol, regn sludd and so on. Den har også god lagring under. Har sett at noen av de andre vognene har lite lagring når portsdel er lagt ned seteryggen på, at det da er vanskelig å komme til nettet under.

City crossen tar endel plass i vår lille Volvo v50 så tilnærmet plass eller mindre hadde vært fint. Så ønsker egentlig mye av det jeg allerede har. Har ikke lufthjul nå så ønsker ikke tenke på evt punktering på evt ny vogn heller. Har ikke store behovet for håndbrems.

HI

Bugaboo Buffalo har sittedel der du velger hvilken vei den skal være vendt, den er lett og blir ganske liten sammenlagt. Har fire hjul, men du kan velge om hjulene foran skal være svingbare eller ei.Ikke lufthjul. Men vil ikke si sportsdelen er spesielt lun.. Må i alle fall ha ok tilbehør (finnes Bugaboo pose som passer fint oppi. De som bruker vognen er superfornøyd, har aldri fått negativ tilbakemelding på den (snakker med mange kunder). Men vil ikke si den er den BESTE turvognen, selv om den helt klart er allsidig.

Nevner igjen Babyjogger City Elite. Ikke lufthjul. Lun og god sittedel, god kalesje som skjermer for ulikt vær, svært lett å legge sammen og blir liten. Men her er sportsdel vendt fra deg. Er dette veldig viktig? For dette er virkelig en super vogn.

Sjekk forresten testen her: http://www.klikk.no/foreldre/article890279.ece

Her kan du lese litt om en del vanlige vogner.

Andre vogner du kan ha sittedel vendt mot deg er bl.a. Stokke Trailz. Er som Stokke Crusi, men med nye, bedre hjul som passer ulikt terreng.

Teutonia har også vogner med sittedel vendt mot deg.

Lykke til da med valget, sier igjen, sjekk ut i en butikk! :)

Skrevet

Bunbleride indie. Super vogn!!

Anonymous poster hash: 4aacc...d21

Skrevet

Bunbleride indie. Super vogn!!

Anonymous poster hash: 4aacc...d21

Gjest Klondrian
Skrevet

Jeg har vært veldig fornøyd med både Tfk og Teutonia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...