Gå til innhold

Dette synes jeg er vanskelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i gaten er det to nabogutter som er like gammel som min datter. 

Ene gutten går på privatskole, andre gutten går i klassen til min datter. 

Ene gutten har adhd, det er nok derfor han ikke forstår de sosiale kodene. Han ødelegger ofte leken uten å se det selv. 

Andre gutten bobler over av energi, så mye at han lett blir litt vill.

Datteren min synes at disse guttene er rampete og hun vil ikke invitere de i bursdagen sin. 

De har alltid blitt invitert i hennes bursdag, og og hun har alltid blitt invitert i deres bursdag.

Datteren min har snart bursdag og hun vil ikke invitere disse guttene, for de er rampete, sier hun. 

Jeg prøver å forklare at XX ikke forstår hvordan han skal oppføre seg, at han ikke klarer det. 

Jeg har forståelse for at hun ikke liker disse guttene, men samtidig kan de ikke holdes utenfor. 

Enkelte dager vil hun ikke engang ha besøk, fordi disse guttene skal komme. 

Anonymous poster hash: 061c7...386
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi beskjed til foreldrene til gutta at i pr velger dere å bare invitere jenter (jenter fra klassen?)

Kan evt be disse guttene på en filmkveld utenom! :-)

Anonymous poster hash: 666a2...f88

Skrevet

Da inviterer du kun jentene i år. Dersom foreldrene til guttene spør, så sier du at datteren din hadde så lyst på "jentekveld"-bursdag denne gangen, eller noe sånt.

I og med at barna er av ulike kjønn, kan du slippe litt unna med å si at jenta di helst vil leke med andre jenter for tiden. Kanskje ikke helt stuerent, men bedre enn å si sannheten om at du synes barna ødelegger og er slitsomme.

Anonymous poster hash: 7a9d6...f05
Skrevet

Ja, jeg kan gjøre det sånn, men da må vi også utelukke bestevennen, en gutt i klassen.

Skrevet

Ja, jeg kan gjøre det sånn, men da må vi også utelukke bestevennen, en gutt i klassen.

Hva med at du har jentebursdag hjemme, og så ta du med bestevennen og jenta di på kino en annen dag?

Anonymous poster hash: 7a9d6...f05

Skrevet

Ja, det var lurt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...