Gå til innhold

Det er 48 timer på oppkast i skolen også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten kastet opp 2 ganger i dag. Regner med han må holdes hjemme i morgen?

Anonymous poster hash: bd221...0f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt.

Anonymous poster hash: c6e77...af7

Skrevet

Minst 24 timer etter siste oppkast opererer de med her, så om han har spydd på dagtid i dag kan han gå på skolen til fredag.

Her har barna blitt godt opplært i dette fra lærerne sine så de vet godt selv når de kan gå på skolen igjen. De vet at de må være hjemme fra skolen dagen etter at de har kastet opp.

Anonymous poster hash: b0ba5...f20
Skrevet

Ja jeg har dette som innarbeidet rutine fra bhg, men ble litt usikker plutselig. Regnet med det var ca samme på skolen også. Vil jo ikke holde ham hjemme unødig (ikke for min del, jeg er hjemne i perm) men for læringen sin del. Men vil jo ikke sende en smittebærer på skolen selv om han er i god form.

Anonymous poster hash: bd221...0f1

Skrevet

Man er smittsom inntil 48 timer etter siste oppkast/diaré. Dette medisinske faktum gjelder utrolig nok enten man går i barnehage, skole, eller jobber. Hvordan du tror at man har kortere smittetid bare fordi man har begynt på skolen er mystisk.

Anonymous poster hash: aa2d2...ed9

Skrevet

Nei, det gjelder ikke for skole og jobb. Skulle tatt seg ut om man la seg hjemme hver gang.

Anonymous poster hash: f936c...e61

Skrevet

Man er smittsom inntil 48 timer etter siste oppkast/diaré. Dette medisinske faktum gjelder utrolig nok enten man går i barnehage, skole, eller jobber. Hvordan du tror at man har kortere smittetid bare fordi man har begynt på skolen er mystisk.

Nå putter ikke jeg ting i munnen på jobb, det gjør heller ikke kollegaene mine. Smittefaren er vel derfor noe lavere enn i barnehagen.

Anonymous poster hash: ed117...7c7

Skrevet

Nå putter ikke jeg ting i munnen på jobb, det gjør heller ikke kollegaene mine. Smittefaren er vel derfor noe lavere enn i barnehagen.

Tror ikke man trenger putte ting i munnen for å bli smittet akkurat.

Holder vel at en smittsom person ikke vasker seg godt nok på hendene og tar i ett dørhåndtak.

Du tar i det samme håndtaket før du går til lunsj og fører brødskiven din opp til munnen.

Anonymous poster hash: e84e7...ef2

Skrevet

Tror ikke man trenger putte ting i munnen for å bli smittet akkurat.

Holder vel at en smittsom person ikke vasker seg godt nok på hendene og tar i ett dørhåndtak.

Du tar i det samme håndtaket før du går til lunsj og fører brødskiven din opp til munnen.

Anonymous poster hash: e84e7...ef2

Jeg sier ikke at smittefaren ikke eksisterer, men at den er betydelig mindre enn i barnehagen. Jeg har i hvert fall aldri blitt smittet, selv om kollegaene mine har kommet tilbake før det har gått 48 timer.

Slipper å ta i så mye dørhåndtaker da, hos oss er alle dørene åpne (bortsett fra på toalettet 😜).

Skrevet

Jeg har aldri mottatt noen retningslinjer på dette. Er barnet friskt nok til å dra, så er det ingen regler som nekter barnet det. God folkeskikk derimot, vil tilsi at om man har mulighet, så holder man barnet hjemme, siden barnet kanskje kan bære smitte.

Kan ikke huske det var noe sånt da jeg var liten heller. 

Anonymous poster hash: 83037...25b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...