GÃ¥ til innhold

Da har alderdommen innhentet meg🙈

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke sånn plutselig da, men siste halvåret har jeg fått grå hår. Ikke hatt det før- kun ett og annet men nå er det liksom et grått hår i handa etter hver gang jeg har børstet håret og fjernet hår fra børsten. Er veldig mørk så de sees jo godt.

Hva gjør en nå? Farger dere? Bestandig fått så skryt for hårfargen min og veldig glad i den så å begynne å farge det er nedtur:-( Blir vel også dyrt i lengden om en må på salong.

Er 38 snart- er det ikke tidlig?

Anonymous poster hash: f5678...c49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke være tidlig nei. 

Jeg har fått lange, strie hår på haka (!). Skikkelige skjegghår, som må nappes med jevne mellomrom. Mannen i huset var stressa her om dagen fordi han fant en grå stripe i skjegget (han er 37). Så det merkes på oss alle etterhvert. 

Hva med en glansvask? Kan det være noe som dekker grå hår? Jeg spør, fordi jeg aner ikke om det holder. Ville dratt til en frisør og spurt hva de anbefaler. Si at du er glad i hårfargen din og i utgangpunktet ikke ønsker å farge, men bare vil ha noe som kan dekke det grå. Regner med de kan bidra bedre enn meg i alle fall ;)

Ville bare skrive og si at du er ikke alene! :) 

Anonymous poster hash: e03da...10f
Skrevet

Jeg var knapt 20 år da jeg fant de første grå hårene. nå et jeg 35 og nærmer meg vel snart halvparten grått, så vil ikke si noen grå hår i en alder av 38 år et tidlig.

Hva som vil skjule dem kommer an på hvor mye det er. Forsøk å farge selv med de enkleste fargene eller gå til frisør. Jeg har farget det mye selv, men nå går jeg til frisør fordi hun lettere kan farge kun ettervekst. Eller godta at du er grå og la det vokse ufarget!

Anonymous poster hash: 6f41c...92d

Skrevet

Tidlig??... ha-ha-ha! :D

Jeg fikk mitt første grå da jeg var 19, jeg ;) Er nå bikket 40 og har mer og mer og mer grå.

Jeg har de siste 15 årene stripet håret. Har ikke forsøkt å skjule de grå, bare få mer spill i håret med stripene slik at de grå bare blir en del av spillet. Finner du en frisør som er dyktig på striper kan det være den løsningen som gjør at det vises minst ettervekst på (han legger stripene for hånd med pensel, bruker aldri hette eller aluminiumsfolie - blir mer naturlig resultat av det han gjør ift. andre jeg har vært hos som bruker de andre metodene).

Hvis du vil skjule de grå så bør du nok gå for en mer dekkende farge. Jeg ville lagt den opp mot din egen hårfarge. Ulempen er at jo mer grå du blir, jo oftere må du farge etterveksten, så det kan bli mer pes enn å legge inn striper.

Finn en frisør som er virkelig god på farge og diskuter det med han eller henne :)

Ingen krise med grå, ikke bruk energi på å irritere deg over det, der er kommet for å bli, og det er lite man kan gjøre for å stoppe det. ;)

Anonymous poster hash: 81a2c...dfe
Skrevet

Det er helt normalt å finne noen grå hår når man nærmer seg 40 år altså, hvorfor tror du egentlig folk farger eller striper håret ;)

Anonymous poster hash: 1b624...ddf
Skrevet

Det grå håret er vel ikke så ille? Verre å oppdage at man får kalkunkjaker :o

Og godt markerte smilehull, de liksom forsvinner ikke ;)

Anonymous poster hash: 36100...b52

Skrevet

Jeg fant mine første grå hår da jeg fylte 30. Har et og annet grått (les; hvitt!!), stivt hårstrå innimellom. Ikke nok til at jeg trenger å farge håret, men nok til at jeg irriterer meg :P

Er 35 år nå, og flere av mine venninner begynte å få antydning til grå striper da de var i 20 og 30 åra, så jeg syns ikke 38 er særlig tidlig ;)

Anonymous poster hash: ccd50...05b

Skrevet

Jeg syns det er fint med grått hår! Det viser at man har levd et liv, det er elegant og flott! Farget grått hår med ettervekst, er litt patetisk. Og det skal ikke mange dagene til før etterveksten syns.

Nei, embrace it, ladiez! Og gjør det med stil! :)

Skrevet

Frisøren min fant de første 3 grå hårene like før jeg ble 20 år. Er nå 40 år og har mesteparten grått. Farger det ca. hver 5 uke hjemme. Begynner egentlig å bli litt lei av det, men vet ikke helt hvordan jeg skal kutte det ut. vil egentlig ikke bli gråhåret enda.

Anonymous poster hash: 3d26c...a75
Skrevet

Tidlig er det i hvert fall ikke. Jeg har hatt grå hår siden jeg var 24 og er nå 40. Jeg farger håret hos frisør og er fornøyd med det. Det koster såklart en liten formue, men jeg synes det er verdt det.

Anonymous poster hash: 50ebc...ea6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...