Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #1 Skrevet 15. oktober 2014 Kaster sikkert bensin på det berømte bålet nå. Sikter til "Vi ønsker gransking av bv" på fb. Det kan hende de har blitt fratatt barna på feil grunnlag men skjønner godt at de ikke får dem tilbake slik de fremstiller seg selv. Krangling, usakligheter, stygt språkbruk og kun negativ til bv. (direkte hat). Hos en del er det åpen profil med bilder av mor (spesielt) i upassende situasjoner. Lettkledt, på fest osv. Og... noen av foreldrene (mødre) kan man nesten se på utseende at de er av den typen som bv gransker. Selvfølgelig skal mor få ha et privatliv og kose seg med en fest i blant, men å brette ut seg selv og det livet man lever er veldig "fjortis aktig". Vil man bli tatt seriøst må man jammen fremstille seg selv seriøst også! Beklager eventuelle skrivefeil. Jeg har dysleksi. Anonymous poster hash: 20d79...8fb
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #2 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg er helt enig med deg! For øvrig skriver du bra! Anonymous poster hash: e6dcf...d16
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #3 Skrevet 15. oktober 2014 I forhold til den gjengen inne på den siden skriver de fleste på DIB/BIM som rene professorer. Flere av de som sutrer der inne eier ikke selvinnsikt, her snakker vi vold og seksuelt misbruk bl.a, og LIKEVEL skjønner de ikke hvorfor de mistet ungene sine. De er så tette i pappen at det nesten ikke er til å tro. Og de syter og klager over homofile fosterforeldre osv, herregud. Samme hvilken legning de har vel, bare de er gode omsorgspersoner. Men nei, i følge den sinnsyke gjengen der inne er homofile fosterforeldre kun for å få kloka i småbarn de kan kose seg med. Det henger ikke på greip noe av det de gnåler om. Anonymous poster hash: e2724...003
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #4 Skrevet 15. oktober 2014 Leser ofte der inne, og mye av det er god underholdning.. Men jeg tviler ikke på at det finnes mange barn som blir tatt fra hjemmene sine på helt feil grunnlag, uten å få den hjelper de trenger til å kunne forsøke videre på egenhånd.Tårene triller enda etter jeg leste denne artikkelen: http://www.rogalandsavis.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=96325Det er klart det kan ligge mye mer bak, enn det man får vite, men det virker jo nesten som om foreldrene i dag må ha pedagogisk utdannelse for å få lov til å være foreldre.. Anonymous poster hash: d3158...3c6
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #5 Skrevet 15. oktober 2014 Huff, blir helt trist av å lese der inne. Tenker det er godt at vi har barnevernet jeg, etter å ha skumlest nedover. Tenker det ligger mye trist og forferdelig bak mange av sakene der, dessverre for mange uskyldige små. God underholdning? Neppe!! Bare trist! Anonymous poster hash: ae216...213
Monica Skrevet 15. oktober 2014 #6 Skrevet 15. oktober 2014 Leser ofte der inne, og mye av det er god underholdning.. Men jeg tviler ikke på at det finnes mange barn som blir tatt fra hjemmene sine på helt feil grunnlag, uten å få den hjelper de trenger til å kunne forsøke videre på egenhånd. Tårene triller enda etter jeg leste denne artikkelen: http://www.rogalandsavis.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=96325 Det er klart det kan ligge mye mer bak, enn det man får vite, men det virker jo nesten som om foreldrene i dag må ha pedagogisk utdannelse for å få lov til å være foreldre.. Anonymous poster hash: d3158...3c6 Her kommer jo bare denne moren sin versjon fram. Så det ligger nok mye mere bak. Og du tror det er MANGE barn som blir tatt på feil grunnlag, tror du virkelig det? Ja, det skjer nok at noen FÅ blir tatt på feil grunnlag. Jeg tror det heller er mange flere barn som burde bli tatt av barnevernet, men ikke blir det.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #7 Skrevet 15. oktober 2014 De som jobber i BV tar mennesklige valg. Mennesklige valg kan være gale. Jeg er ikke i tvil om at det taes dårlige beslutninger i fohold til foreldre og barn men jeg er heller ikke i tvil om at de gjør så godt de kan (99% i allefall). <3 Med hånden på hjertet, så er en av mine største skrekker å bli meldt til BV. Nettopp fordi jeg vet ikke hvem jeg treffer der... Hilsen en gooood mamma <3 Anonymous poster hash: ee7b6...0af
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #8 Skrevet 15. oktober 2014 Leser ofte der inne, og mye av det er god underholdning.. Men jeg tviler ikke på at det finnes mange barn som blir tatt fra hjemmene sine på helt feil grunnlag, uten å få den hjelper de trenger til å kunne forsøke videre på egenhånd. Tårene triller enda etter jeg leste denne artikkelen: http://www.rogalandsavis.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=96325 Det er klart det kan ligge mye mer bak, enn det man får vite, men det virker jo nesten som om foreldrene i dag må ha pedagogisk utdannelse for å få lov til å være foreldre.. Anonymous poster hash: d3158...3c6 Som ansatt i Bvt, og med erfaring fra en del nemndsaker har jeg bare lyst til å si at det skal ekstremt mye til å få en omsorgsovertakelse gjennom i nemnda. Kun tre samvær i året tyder på at dette er en oppvekstplassering. Hadde det vært tenkt at barna kunne flytte hjem bare mor fikk orden på livet sitt ville det vært hyppigere samvær. Det vi dessverre ser i mange saker er at foreldre rett og slett ikke evner å forstå bredden og alvorligheten i problematikken, på tross av iherdig innsats. Denne familien er også utredet grundig. Om utredningen konkluderte med at mor har endringspotensiale og er veiledbar ville nok ikke saken gått gjennom i nemnda. Anonymous poster hash: 8938d...2f2
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #9 Skrevet 16. oktober 2014 La det ligge nå. Vet MANGE er gærne der inne,men samtidlig er de en livskrise Anonymous poster hash: 3ecbf...6f5
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #10 Skrevet 16. oktober 2014 Leser ofte der inne, og mye av det er god underholdning.. Men jeg tviler ikke på at det finnes mange barn som blir tatt fra hjemmene sine på helt feil grunnlag, uten å få den hjelper de trenger til å kunne forsøke videre på egenhånd. Tårene triller enda etter jeg leste denne artikkelen: http://www.rogalandsavis.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=96325 Det er klart det kan ligge mye mer bak, enn det man får vite, men det virker jo nesten som om foreldrene i dag må ha pedagogisk utdannelse for å få lov til å være foreldre.. Anonymous poster hash: d3158...3c6 Her kommer jo bare denne moren sin versjon fram. Så det ligger nok mye mere bak. Og du tror det er MANGE barn som blir tatt på feil grunnlag, tror du virkelig det? Ja, det skjer nok at noen FÅ blir tatt på feil grunnlag. Jeg tror det heller er mange flere barn som burde bli tatt av barnevernet, men ikke blir det. Leser ofte der inne, og mye av det er god underholdning.. Men jeg tviler ikke på at det finnes mange barn som blir tatt fra hjemmene sine på helt feil grunnlag, uten å få den hjelper de trenger til å kunne forsøke videre på egenhånd. Tårene triller enda etter jeg leste denne artikkelen: http://www.rogalandsavis.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=96325 Det er klart det kan ligge mye mer bak, enn det man får vite, men det virker jo nesten som om foreldrene i dag må ha pedagogisk utdannelse for å få lov til å være foreldre.. Anonymous poster hash: d3158...3c6 Her kommer jo bare denne moren sin versjon fram. Så det ligger nok mye mere bak. Og du tror det er MANGE barn som blir tatt på feil grunnlag, tror du virkelig det? Ja, det skjer nok at noen FÅ blir tatt på feil grunnlag. Jeg tror det heller er mange flere barn som burde bli tatt av barnevernet, men ikke blir det. Skulle skrevet "noen" fremfor mange.. Og ja, det er nok mange fler som burde bli tatt som ikke blir det. Jeg mente egentlig sånn generelt.. I dag er det mye mer fokus på det pedagogiske. Hvis tilknytningen ikke stemmer, barnet ikke ber om trøst, osv. JEG mener i alle fall ikke det er grunnlag til å ta barna ut av hjemmet dersom det ikke er vold, eller skikkelig psykisk mishandling eller neglisjering. Anonymous poster hash: d3158...3c6
Monica Skrevet 16. oktober 2014 #11 Skrevet 16. oktober 2014 Leser ofte der inne, og mye av det er god underholdning.. Men jeg tviler ikke på at det finnes mange barn som blir tatt fra hjemmene sine på helt feil grunnlag, uten å få den hjelper de trenger til å kunne forsøke videre på egenhånd. Tårene triller enda etter jeg leste denne artikkelen: http://www.rogalandsavis.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=96325 Det er klart det kan ligge mye mer bak, enn det man får vite, men det virker jo nesten som om foreldrene i dag må ha pedagogisk utdannelse for å få lov til å være foreldre.. Anonymous poster hash: d3158...3c6 Her kommer jo bare denne moren sin versjon fram. Så det ligger nok mye mere bak. Og du tror det er MANGE barn som blir tatt på feil grunnlag, tror du virkelig det? Ja, det skjer nok at noen FÅ blir tatt på feil grunnlag. Jeg tror det heller er mange flere barn som burde bli tatt av barnevernet, men ikke blir det. Leser ofte der inne, og mye av det er god underholdning.. Men jeg tviler ikke på at det finnes mange barn som blir tatt fra hjemmene sine på helt feil grunnlag, uten å få den hjelper de trenger til å kunne forsøke videre på egenhånd. Tårene triller enda etter jeg leste denne artikkelen: http://www.rogalandsavis.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=96325 Det er klart det kan ligge mye mer bak, enn det man får vite, men det virker jo nesten som om foreldrene i dag må ha pedagogisk utdannelse for å få lov til å være foreldre.. Anonymous poster hash: d3158...3c6 Her kommer jo bare denne moren sin versjon fram. Så det ligger nok mye mere bak. Og du tror det er MANGE barn som blir tatt på feil grunnlag, tror du virkelig det? Ja, det skjer nok at noen FÅ blir tatt på feil grunnlag. Jeg tror det heller er mange flere barn som burde bli tatt av barnevernet, men ikke blir det. Skulle skrevet "noen" fremfor mange.. Og ja, det er nok mange fler som burde bli tatt som ikke blir det. Jeg mente egentlig sånn generelt.. I dag er det mye mer fokus på det pedagogiske. Hvis tilknytningen ikke stemmer, barnet ikke ber om trøst, osv. JEG mener i alle fall ikke det er grunnlag til å ta barna ut av hjemmet dersom det ikke er vold, eller skikkelig psykisk mishandling eller neglisjering. Anonymous poster hash: d3158...3c6 Men i den saken du linket til. Så er ikke det eneste grunn til at barna er tatt fra mor. Vi får ikke vite alt. Og når hun bare får se barna sine 3 ganger i året, bare en time. Ja, da er det verre enn hva det står i artikkelen. I saker hvor man ser at foreldrene ikke takler det helt, men det ikke er snakk om noe veldig alvorlig. Så prøver de jo lenge å hjelpe foreldrene først, sånn så de skal klare å ta seg av barna. Og i tilfeller hvor barna blir tatt fra foreldrene, og det ikke er snakk om veldig grove ting, så får foreldrene se barna oftere, med mulighet til å få de hjem igjen.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #12 Skrevet 16. oktober 2014 Det finnes jo flere saker der barnevernet taper i retten. Ikke så lenge siden ble en russisk/litauisk par fratatt to barn på feil grunnlag (mest sannsynlig rasistisk saksbehandler), og de fikk dem tilbake i tingretten. BV anket til lagmannsretten og tapte. Man kan ikke si at når BV taper i to rettsinstanser, så var overtagelsen riktig. Er selv blitt utsatt for rasistisk helsesøster, og det er ikke noe moro. Ble fulgt opp ekstra FORDI jeg er utenlandsk. Hun hadde ingenting på meg overhode, men ville så gjerne finne det. Jeg fikk til og med beskjed om at det var feil av meg å komme til Norge og gifte meg siden jeg ble skilt, og barn av utenlandske alenemødre får ingen god oppvekst fikk jeg høre. Heldigvis er jeg ressurssterk nok til å klage på sånt til Fylkesmannen, helsesøsteren fikk advarsel etterpå, og jeg byttet til en annen helsesøster. En annen ting er heksejakt på enkelte folk - hevngjerrige ekser, gale naboer osv som lager helvete i årevis og melder til barnevernet på helt feil grunnlag, og selv om saken blir henlagt etter lang tid med undersøkelser, invasjon av privatlivet til foreldre som ikke har gjort noe galt, så er jo livet til disse foreldrene (og barna) ødelagt for denne perioden. Kjenner ei som ble meldt til barnevernet 5 ganger av en eks som ville at hun skulle komme tilbake til ham, og i hvert fall ikke finne seg ny kjæreste. Han fortalte barnevernet at den nye kjæresten (som jobbet i barnehage) misbrukte datteren hennes - han mistet jobben mens undersøkelsen pågikk, barnet ble gynekologisk undersøkt og avhørt av politiet, mens de fant overhode ingenting som tydet på misbruk, kjæresten var fremragende stefar. Stakkars barnet som måtte gjennom en GU, detaljert avhør hos politiet og andre ting fordi den gale eksen til denne dama ville ha hevn. Han løy om at hun og kjæresten brukte dop, slåss osv, selv om han aldri har vært på besøk der eller hatt felles venner med dem. Han har heller aldri hilst på den nye kjæresten, men han visste liksom alt som foregikk hos dem. At barnevernet lot ham anmelde igjen og igjen og laget nye saker er etter min mening uproft. Hvis du ser at det er basert på ren løgn to ganger, så tar du ikke ytterligere meldinger av like hårreisende karakter på alvor vel? Man må jo kunne beskyttes mot gale folk... Til slutt måtte familien flytte på motsatt kant av landet for å få fred, barna måtte bytte skole, de måtte leve på en lønn i mange måneder da det var vanskelig for henne å få jobb på det nye stedet, og selge huset med tap. På grunn av EN gal person som fikk gehør overalt. Anonymous poster hash: b9556...cbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå