kristinehufine Skrevet 15. oktober 2014 #1 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg kommer mest sannsynlig ikke til å ha behov for trillepike da mine får ivrige besteforeldre og mange tanter/onkler. Men dere som bruker trillepike. Er det noen dere kjenner fra nabolaget, kjenner ellers? Hvis gamle er de? Jeg tror ikke jeg kunne latt nabojentene her trille mine barn, hadde faktisk stresset mer enn jeg slappet av..
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #2 Skrevet 15. oktober 2014 Vi brukte det bare noen få ganger da eldstemann var liten. Det var ei jente som da var ca 13 år som spurte om å få passe. Vi bodde på et ganske lite sted og en venninne av meg kunne gå god for både jenta og familien generelt. Hun fikk komme inn første gangen fordi jeg ville se hvordan hun var med sønnen min, og det var det bare full klikk med en gang. Han forgudet henne og jeg kunne se på hele henne at hun virket oppriktig glad i barn. Etter det passet hun ham i 1-2 timer et par ganger i måneden i ca et halv år. Anonymous poster hash: 94eee...3b6
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #3 Skrevet 15. oktober 2014 Vi hadde noen som ønsket å være trillepiker, de fikk ikke lov... De brukte hele vinteren (mens jeg lå inne, gravid og ekstremt kvalm, noe de selvfølgelig ikke visste) med å "bølleringe", ikke bare en gang nå og da, men hver dag, mange ganger om dagen og mange ganger etterhverandre, det ble så ille at vi i en periode koblet fra ringeklokka og lot være å åpne. Da gikk de over til å kaste snøballer på vinduene osv... Da sommeren og babyen kom, tok det ikke mange dagene før de ringte på døra for å hilse på babyen og etter noen ganger også spørre om å få trille tur med babyen. Ettersom han ikke var mange dagene, var det uansett helt uaktuelt da, men tror de skjønte at jeg ikke syntes det var ok i det hele tatt, for spørsmålet kom ikke opp igjen. De var vel 10-12 år gamle og aldersmessig kunne jeg latt de trille en sovende baby (som var litt eldre enn min), men pga oppførselen deres, var det helt uaktuelt. Anonymous poster hash: a99bd...c88
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #4 Skrevet 15. oktober 2014 Ville vært skeptisk til en tretten år gammel jentes vurderingsevne. Selv om jeg hadde stolt på henne som en snill og god person hadde jeg ikke stolt på at hun kunne vurdere trafikkbildet eller hatt kunnskaper om førstehjelp eller klart å holde igjen vognen på glatt føre. Hadde derfor vært helt uaktuelt. Anonymous poster hash: 173dc...69e
MarianeA Skrevet 15. oktober 2014 #5 Skrevet 15. oktober 2014 Jenter i 12-13 årsalderen er fine trillepiker, og mine barn har kost seg på tur sammen med dem. Jeg har ikke vært bekymret for verken det ene eller andre.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #6 Skrevet 15. oktober 2014 Eksisterer trillepiker fremdeles? Jeg og mine venninner var trillepiker når vi var barn. Jeg tror jeg passet alle barn i gaten. Jeg begynte å passe på lekeplassen i rett utenfor huset når jeg var 9-10 år gammel. Etter hvert begynte jeg å gå på turer. Når jeg var 13-14 år begynte jeg å sitte barnevakt natten over. Jeg kunne nok latt en 9-10 åring passe min lille, hvis de i første omgang hadde holdt seg utenfor huset, så jeg kunne holdt øye med de. Anonymous poster hash: bc926...0a4
MarianeA Skrevet 15. oktober 2014 #7 Skrevet 15. oktober 2014 Eksisterer trillepiker fremdeles? Anonymous poster hash: bc926...0a4 Trillepikene eksisterer nok enda, men med dagens hønemammaer som er redd for alt mulig er de nok en utdøende rase. Jeg passet selv ungene i gata fra jeg var ti år og mener selv jeg gjorde en god jobb. Trillet babyer og satt barnevakt flere ganger i uken.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #8 Skrevet 15. oktober 2014 Ville vært skeptisk til en tretten år gammel jentes vurderingsevne. Selv om jeg hadde stolt på henne som en snill og god person hadde jeg ikke stolt på at hun kunne vurdere trafikkbildet eller hatt kunnskaper om førstehjelp eller klart å holde igjen vognen på glatt føre. Hadde derfor vært helt uaktuelt. Anonymous poster hash: 173dc...69e Når jeg var tretten år så satt jeg barnevakt fra ca 17.00-02.00 om natten å det gikk helt fint. Skulle det være noe så hadde jeg bare ringt mamma som bodde 5 minutter med bil unna. Jeg passet barnet ca 3 dager i uken til samme tid hver dag pga mor jobbet. Anonymous poster hash: a13af...3f4
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #9 Skrevet 15. oktober 2014 Ville vært skeptisk til en tretten år gammel jentes vurderingsevne. Selv om jeg hadde stolt på henne som en snill og god person hadde jeg ikke stolt på at hun kunne vurdere trafikkbildet eller hatt kunnskaper om førstehjelp eller klart å holde igjen vognen på glatt føre. Hadde derfor vært helt uaktuelt. Anonymous poster hash: 173dc...69e Det er snakk om en-13 åring!! En 13 år gammel jente klarer FINT å holde i en vogn selv om det er glatt! "Normale" 13-åringer klarer også utmerket å lese trafikkbildet! Når det gjelder førstehjelp er jeg for så vidt enig i at ikke alle 13-åringer nødvendigvis kan det, men har dere det sånn at ALLE som "låner" barnet deres må dokumentere ferdigheter i førstehjelp? Jeg begynner å få øynene mer og mer opp for at mange av dagens mødre er "hysteriske". Anonymous poster hash: 8ae38...878
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #10 Skrevet 15. oktober 2014 Eksisterer trillepiker fremdeles? Anonymous poster hash: bc926...0a4 Trillepikene eksisterer nok enda, men med dagens hønemammaer som er redd for alt mulig er de nok en utdøende rase. Jeg passet selv ungene i gata fra jeg var ti år og mener selv jeg gjorde en god jobb. Trillet babyer og satt barnevakt flere ganger i uken. Det er veldig stor forskjell på å være hønemor og det å ikke la nabojenter passe små babyer. Jeg er meget avslappet til det meste, men ting har faktisk forandret seg siden nittitallet. Trafikken er i dag helt annerledes og her vi bor er det nesten ingen som stopper for fotgjengere lenger. Hvis jeg på tretti nesten blir meid ned med både vogn og hun, hvordan skal det da gå med en på tretten som selv ikke kjører bil. Utrolig teit av deg å skulle komme med nedlatende kommentarer til folk som bruker hodet. Mine barn får gjerne klatre i trær og kjøre akebrett. Dette er noe helt annet enn å overlate en baby til et barn. Skjerpings! Anonymous poster hash: 173dc...69e
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #11 Skrevet 15. oktober 2014 Ville vært skeptisk til en tretten år gammel jentes vurderingsevne. Selv om jeg hadde stolt på henne som en snill og god person hadde jeg ikke stolt på at hun kunne vurdere trafikkbildet eller hatt kunnskaper om førstehjelp eller klart å holde igjen vognen på glatt føre. Hadde derfor vært helt uaktuelt. Anonymous poster hash: 173dc...69e Det er snakk om en-13 åring!! En 13 år gammel jente klarer FINT å holde i en vogn selv om det er glatt! "Normale" 13-åringer klarer også utmerket å lese trafikkbildet! Når det gjelder førstehjelp er jeg for så vidt enig i at ikke alle 13-åringer nødvendigvis kan det, men har dere det sånn at ALLE som "låner" barnet deres må dokumentere ferdigheter i førstehjelp? Jeg begynner å få øynene mer og mer opp for at mange av dagens mødre er "hysteriske". Anonymous poster hash: 8ae38...878 Hvordan kan du vite det? Jeg sier at jeg aldri ville overlatt min baby til et barn og hva er det som provoserer så med det? Jeg overlater gjerne baby til besteforeldre eller venner med barn, rett og slett fordi de selv har hatt eller har barn. Det er ingen menneskerett å få passe på naboens baby! Anonymous poster hash: 173dc...69e
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #12 Skrevet 15. oktober 2014 Selvsagt er det ikke en menneskerett å få passe baby! Men her var det spørsmål OM en 13-åring er i stand til å være trillepike, og det mener jeg en normalt oppegående 13-åring absolutt er! Om man ikke ønsker trillepike er en helt annen sak, og opp til hver enkelt! Anonymous poster hash: 8ae38...878
kristinehufine Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter #13 Skrevet 15. oktober 2014 Ville vært skeptisk til en tretten år gammel jentes vurderingsevne. Selv om jeg hadde stolt på henne som en snill og god person hadde jeg ikke stolt på at hun kunne vurdere trafikkbildet eller hatt kunnskaper om førstehjelp eller klart å holde igjen vognen på glatt føre. Hadde derfor vært helt uaktuelt. Anonymous poster hash: 173dc...69e Det er snakk om en-13 åring!! En 13 år gammel jente klarer FINT å holde i en vogn selv om det er glatt! "Normale" 13-åringer klarer også utmerket å lese trafikkbildet! Når det gjelder førstehjelp er jeg for så vidt enig i at ikke alle 13-åringer nødvendigvis kan det, men har dere det sånn at ALLE som "låner" barnet deres må dokumentere ferdigheter i førstehjelp? Jeg begynner å få øynene mer og mer opp for at mange av dagens mødre er "hysteriske". Anonymous poster hash: 8ae38...878 Hvordan kan du vite det? Jeg sier at jeg aldri ville overlatt min baby til et barn og hva er det som provoserer så med det? Jeg overlater gjerne baby til besteforeldre eller venner med barn, rett og slett fordi de selv har hatt eller har barn. Det er ingen menneskerett å få passe på naboens baby! Anonymous poster hash: 173dc...69e Jeg kommer nok heller ikke til å la noen passe mine med mindre de er litt eldre, 15 og oppover så lenge jeg kjenner dem godt 😊 Spørs hvor små barna er og! Forskjell på en liten baby på noen mnd og en treåring også 😊
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #14 Skrevet 15. oktober 2014 Selvsagt er det ikke en menneskerett å få passe baby! Men her var det spørsmål OM en 13-åring er i stand til å være trillepike, og det mener jeg en normalt oppegående 13-åring absolutt er! Om man ikke ønsker trillepike er en helt annen sak, og opp til hver enkelt! Anonymous poster hash: 8ae38...878 Nei, spørsmålet her var ikke om en tretten åring er istand til å trille, les igjen. Men det var en her som svarte med å konstantere at tretten åringer var perfekte trillepiker og at de som mener noe annet er nok hønemødre. Anonymous poster hash: 173dc...69e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå