Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #1 Skrevet 15. oktober 2014 IKKE ment som kritikk, men jeg forstår det bare ikke helt.... Hva er greia med trillepiker?? Hvorfor kan man ikke gå turer med sitt eget barn selv og få den tiden sammen? Tar jo ikke sååå mye tid liksom.... virker som en rar ting å "sette bort" bare... Anonymous poster hash: d1f2e...c1e
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #2 Skrevet 15. oktober 2014 Ikke alle har babyer som sover på natten så den timen med trillepike er vel undt for å få sovet eller tatt en lang dusj. Med fire barn med kolikk så var trillepike min reddning. Anonymous poster hash: 8fcfe...848
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #3 Skrevet 15. oktober 2014 Menge unge jenter vil veldig gjerne være trillepike og synes det er stor stas å få lov til å rusle rundt med et lite barn i vognen. De elsker babyer og småbarn og tar seg av den lille med enorm omsorg og glede. Da tenker jeg at dette er en vinn-vinn situasjon for tre parter. Trillepiken som får tilbrakt litt tid med en liten en, den lille som får øvet seg på å forholde seg til flere "voksne" som liker dem og ikke minst mor/far som kanskje er veldig sliten/har noe de skulle ha gjort og får hvilt seg en liten time eller to. Anonymous poster hash: 75553...a0a
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #4 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg hadde trillepike da jeg var alenemor. Egentlig var jeg student, men måtte ta permisjon fordi jeg ikke fikk barnehageplass, og det var komplett umulig å få tak i en dagmamma som ikke fikk varselklokkene mine til å ringe høyt (jeg tror den ene som kom til intervju var rusa!). Bodde langt unna familien og hadde ikke nettverk på stedet, så jeg gikk hjemmet med barnet 24/7 til det var to og et halvt. Tiden jeg hadde trillepike brukte jeg rett og slett til å få gjort unna husarbeid uten at ungen var midt i hele tiden. Anonymous poster hash: 521f3...6ce
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #5 Skrevet 15. oktober 2014 Man bruker det vel som en form for barnevakt, de fleste trenger et lite pusterom/pause fra babyen sin av og til og for noen er en time eller to med trillepike all barnevakten de har... Anonymous poster hash: b9809...fb1
*Miss Marple* Skrevet 15. oktober 2014 #6 Skrevet 15. oktober 2014 Trillepike er vel en etterlevning fra den gang mor var hjemme og trengte en pause om ettermiddagen - pluss at barnet fikk erfare å være med andre. Når barnet går i bhg har ikke vi behov eller lyst å ha trillepike, men for noen er det kanskje godt med litt ro noen ganger i uken. Ev kan det er greit at barnet er knyttet til en person hvis man trenger barnevakt.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #7 Skrevet 15. oktober 2014 Er du så svart hvitt i hodet ditt? Den timen min trillepiken min går en tur, SOVER jeg! Anonymous poster hash: dc2b5...0e0
Hjertefru Skrevet 15. oktober 2014 #8 Skrevet 15. oktober 2014 Snakket ned svigermor på over søtti om dette i går. Jeg som lurte på hvordan de greide å vaske huset hver fredag osv kanskje med et par smårollinger på slep. Svaret var trillepike. Har selv en nabohente som gjerne triller en tur; jeg får gjort litt, om det så er hobby, og hin tjener noen tiere.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #9 Skrevet 15. oktober 2014 Er du så svart hvitt i hodet ditt? Den timen min trillepiken min går en tur, SOVER jeg! Anonymous poster hash: dc2b5...0e0 Og åpenbart har trillepiken trillet for lite. Så SINT da. Ro deg ned litt du. Anonymous poster hash: d8cc4...799
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå