Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #1 Skrevet 15. oktober 2014 Datteren min på 15 sliter med menssmerter. Dagen før den kommer og de to-tre første dagene er hun vedig preget, og sitter mest inne med en varmeflaske på magen. Vi har prøvd alt av reseptfrie smertestillende, og de hjelper bare litt. Det er ikke uvanlig at hun er borte fra skolen en dag i måneden. Nå har jeg bestilt legetime til henne. Jeg har ikke vært plaget av menssmerter selv (i alle fall lite), og vet ikke så mye om hva som brukes mot det. Er det vanlig å gi p-piller, eller finnes det andre ting? Er det andre her som har ordnet p-piller til døtrene sine så tidlig? Anonymous poster hash: b9a7b...4b4
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #2 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg ble satt på ppiller av mor da jeg var 14 år. Fordi jeg var et pms-troll. :-) Det hjalp. :-) Anonymous poster hash: 6c81c...bb0
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #3 Skrevet 15. oktober 2014 P-piller hadde ikke noe effekt mot menssmerter på meg. Eneste som hjalp var smertestillende og varmeflasker. Ble ikke kvitt smertene før jeg fikk satt inn spiral etter sistemann. Men i forhold til alderen på datteren din så synes jeg ikke hun er for ung til å begynne med p-piller. Jeg var selv 14 år da jeg begynte. Anonymous poster hash: 66a4a...3ba
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #4 Skrevet 15. oktober 2014 Etter samtale med gynekolog ble min datter satt på p-piller som 14 åring. Det hadde ikke fullt så god effekt på henne som det hadde på meg da jeg begynte på pilla som 14 åring, men hun har det merkbart bedre under menstruasjon nå enn før. Anonymous poster hash: addda...e2c
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #5 Skrevet 15. oktober 2014 Har dere prøvd kamille-te? Anonymous poster hash: 5cd64...882
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #6 Skrevet 15. oktober 2014 Har dere prøvd kamille-te? Anonymous poster hash: 5cd64...882 Jeg kjøpte det, men hun hatet det og fikk det ikke ned. HI Anonymous poster hash: b9a7b...4b4
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #7 Skrevet 15. oktober 2014 Min datter fikk p-piller som 15 åring pga menssmerter. Ikke hatt vondt siden. Anonymous poster hash: a9ed9...75e
MarianeA Skrevet 15. oktober 2014 #8 Skrevet 15. oktober 2014 Min datter ordnet seg selv med p-piller da hun var 15. Jeg synes dette var helt greit. Hun brukte dem som prevensjon.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #9 Skrevet 15. oktober 2014 Min datter ordnet seg selv med p-piller da hun var 15. Jeg synes dette var helt greit. Hun brukte dem som prevensjon. Vel, det ville nok ikke jeg ha syntes var helt greit. Først og fremst fordi jeg ville vært vel så redd for kjønnssykdommer som for graviditet. Anonymous poster hash: b9a7b...4b4
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #10 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg var veldig plaget på samme måte som din datter, vi prøvde også alt. Tilslutt måtte jeg begynne på p-piller som 13-åring, rett og slett for å kunne fungere. Måtte være hjemme fra skolen de to første dagene på hver mens og var helt sengeliggende, pluss at det varte i 9 dager. Så p-piller var redninga Jeg gikk på microgynon, den var helt topp Anonymous poster hash: 52016...0ca
kristinehufine Skrevet 15. oktober 2014 #11 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg begynte som 14åring av samme grunn! Nå sitter jeg her og vrir meg i smerter fordi jeg er en prøver... Ville absolutt gitt henne p-piller, p-plaster og p-stav funker også for meg 😊
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #12 Skrevet 15. oktober 2014 Har dere prøvd kamille-te? Anonymous poster hash: 5cd64...882 Jeg kjøpte det, men hun hatet det og fikk det ikke ned. HI Anonymous poster hash: b9a7b...4b4 Man kan få tak i kamille i pilleform Anonymous poster hash: 5cd64...882
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #13 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg fikk også p-piller som 15-åring pga store blødninger og mye smerte, og det hjalp ganske mye. For min del ble de etter hvert brukt som prevensjon også. Jeg hadde fast kjæreste og begge t var jomfruer, så vi var ikke rett for smitte. Anonymous poster hash: 1c82c...65a
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #14 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg begynte på p-piller da jeg var 15 pga menssmerter. Og det hjelp mot smertene, men jeg ble fryktelig deprimert og slet meg gjennom vgs. Det tok flere år før jeg skjønte at det var p-pillene som forårsaket det og at jeg ikke tåler hormonpreparater. Anonymous poster hash: 124e8...d56
Gjest Kira Skrevet 15. oktober 2014 #15 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg startet på p-piller som 14-åring, og det ble en helt annen verden. Smertene var da ingenting i forhold til tidligere.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #16 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg også fikk p-piller som 14 åring pga menssmerter. Lå å grein sammenkrøket på skolen. Avlyste ting å være med på o.s.v Verden ble deilig igjen da jeg fikk pillene. Anonymous poster hash: f9da9...468
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 15. oktober 2014 #17 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg ble satt på p piller når jeg var 12 år pga store blødinger og store smerter. Det funket veldig bra
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #18 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg hadde det som din datter da jeg var på samme alder. Spydde, hadde syyyke menssmerter og måtte hjem fra skolen. Tagg min mor om å få begynne på P-piller (det var ikke pga av at jeg planla å ha sex) og fikk etter et par måneder (var da fylt 16) lov til å begynne på P-piller. Det var som et nytt liv for meg og menssmerter og PMS- plager ble nærmest borte. Hadde ikke sex før nesten ett år etter P-pille start. Da var jeg i et fast forhold. Anonymous poster hash: 90a69...2b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå