Gå til innhold

Vi glemte at det var tur!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Så der troppet førsteklassingen opp uten pølser og varm drikke. Vi har unnskyldt oss til jenta, slikt skal ikke skje.

 

Har sendt e-post til lærer også, da det har vært litt rufs i rutinene våre den siste tiden. Ny jobb på mor fører til en stresset pappa på morgenen. Vi har nå laget nye rutiner med å legge frem på kvelden, ha planen på kjøleskapet osv.

 

Datteren vår har også problemer med å komme inn sosialt, og er mye lei seg pga det. Nå er jeg redd at lærer legger to og to sammen og tenker at hun ikke har det bra hjemme.

 

Vi har hatt god dialog med lærer og skal ha inn ppt mht det sosiale.

 

Hva ville du tenkt som lærer. Er det lett å danne seg dårlig inntrykk av foreldre som ikke har alt på plass?

 

HI

 

Anonymous poster hash: 86a7a...649

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I en klasse med 25 elever er det garantert noen som har glemt turen, hver eneste gang det er tur!

Akkurat som det alltid er en unge eller to som kommer uten nisselue når det er nissefest, har glemt en lekse, ikke har støvler når det regner osv osv osv.

 

At dere glemmer en tur er ikke nok til at læreren dømmer dere nord og ned som dårlige foreldre. Det er sånt som stadig skjer, og det kan skje alle.



Anonymous poster hash: 24e47...946
Skrevet

For det første ro ned! Sånt skjer.

 

Anonymous poster hash: 08155...a52

Skrevet

Slikt skjer iblant, og jeg tenker absolutt ikke negativt om foreldre dersom slikt skjer en eneste gang. Dersom det derimot er regelen mer enn unntaket begynner jeg nok å følge ekstra godt med på barnet deres.



Anonymous poster hash: f6c65...6e1
Skrevet

Sånt skjer! Jeg har stort sett orden på det meste, og er kontrollfreak til fingertuppene...men noe skjedde når det 3. barnet kom til verden, og jeg bestemte meg for å studere samtidig med full jobb, OG en mann som jobber mye overtid og er mye borte. Mine barn har vel knapt nok glemt noe, før nå! Det er så lett å miste oversikt når man har en bønsj med unger og alle skal noe hver eneste dag.

Gymtøyet glemmes, regntøy glemmes, drikke til turene glemmes.... jeg har til gode å glemme matpakke, men det kommer nok det og!
Ikke tenk så mye på dette, det kommer til å gå helt strålende :) Vi er bare mennesker!



Anonymous poster hash: c03a1...77d
Skrevet

Det skjer slikt i blandt, med alle og enhver. Og mange ganger har lærer noen ekstra pølser i sekken, itilfelle noen glemmer som deg og meg ( ja gjorde det da gutta var små) :)

Skrevet

For det første ro ned! Sånt skjer.

 

Anonymous poster hash: 08155...a52

Og for det andre.....? :P

 

Slapp av HI, de aller fleste glemmer nok noe en eller annen gang i løpet av skoleårene til ungene :)

 

Anonymous poster hash: 51355...b80

Skrevet

Om dette er første gangen er dere bare en i mengden;-) Om det er så mye rufs i rutinene at jeg som lærer hadde oppdaget det ville jeg nok holdt et ekstra øye med dere ja.

 

Angående det sosiale er det mange ting dere som foreldre kan bidra med, og tiden er essensiell når det gjelder slikt. Så håper dere er på banen på den måten.

Lykke til:-)

 

Anonymous poster hash: 61fe6...5ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...