Gå til innhold

ME! Lærer mye på dib

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om ME muligens er roten til alle plagene mine.
Har ikke kunnet mye om denne sykdommen tidligere. Men etter og ha lest hær så begynner jeg å lure på om jeg bør be om en utredning.
Jeg var hos legen for ca ett halv år siden, da ble det tatt prøver og det viste seg at jeg manglet jern, kalium.
Ble også henvist til sykehuset hær jeg bor for r -test da jeg har lavt blodtrykk, og høy puls.
På r-testen fant de noen tilfeller av sa-blokk i løpet av 7 dager. Jeg sover med engang jeg får sjansen. Tisser hele tiden og får feber ved anstrengelse.
Hukommelsen min er veldig svekket, kan gå en helt dag å plutselig så vet jeg ikke hva jeg har gjort denne dagen. Skal jeg lære noe nytt så føles det som lærdom går inn ene øret å ut andre igjen. Rettskriving er også blitt ett problem, husker ikke regler som og/å. Så sorry for det.
Mange ganger så kan jeg glemme hvordan helt enkle ord skrives. Hadde også ett tilfelle der jeg hadde så høy puls å var så utmattet at jeg ble sendt med ambulanse til sykehus. De fant ingenting annet enn at pulsen min var farlig høy.
Har ofte plager med vondt i muskler og hodet. Føler meg som den verste hypokonderen. Så er sluttet og si noe til folk rundt meg da jeg bestandig føler det er noe. Mens er gått fra å vare i 7 dager til 2 dager, avogtil får jeg den ikke i det hele tatt. Kan ikke lese bøker lengre heller, starter å lese og så sovner jeg av. Har til og med sovnet på jobben. Håper noen orker svare fordiom jeg skriver dårlig. Er noe som har skjedd siste tiden, hadde faktisk 5 i alle fag på skolen og nå føler jeg at alt er bortkastet. Har glemt masse :/

Anonymous poster hash: b783f...aeb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan godt hende du har ME, men det kan godt hende du har borrielose, stoffskiftesykdom, matallergier eller cøliaki som gjør at du ikke tar opp næring som du skal eller en million andre ting.

Leste akkurat om ei som hadde fått diagnosen ME, men så viste det seg at hun egentlig hadde betennelse på bukspyttkjertelen og var så lav på vitamin B12 at hun trengte tilskudd i sprøyteform.

Det jeg vil frem til er at du må ha en grundig utredning. Alle dine plager har nok en årsak og nå må legene finne ut hva det er. Lykke til!

Anonymous poster hash: 01aa5...f28

Skrevet

Helt enig med hun over.

Ja det kan være me, men også mye annet. Det beste er å få en god utredning.

Hos meg er utmattelse. Hovedsymptomet. Ekstrem utmattelse som ikke blir bedre av hvile. Men smerter, et hode som absolutt ikke fungerer, problemer med syn og øyne +mye mer.

Surr med mensen har jeg ikke opplevd og heller ikke hørt om.

Hjertebank og høy puls kan høre med, men det kan også være et tegn på stoffskifteproblemer.

Anonymous poster hash: afca9...9ee

Skrevet

Er tatt stoffskifte prøver og disse er normale.
Har også pluselig svette, eller frysninger. Klarer ikke fokusere som man må med for eksempel lesning. Høye lyder får jeg helt fnatt av. Gjør virkelig vondt i både hode og ører.
Legger meg hver dag kl 21 og står opp med gutten kl 0700, er ikke uthvilt. legger meg igjen etter å ha levert på skolen, og sover til i 15 tiden. dette er på dager jeg har fri, jobber jeg en hel uke så må jeg sove nesten hele helga for å hente meg igjen. Har det vært tungt på jobb så blir jeg syk, vond hals+ feber.
Når jeg er hos lege så føler jeg meg bare som en hypokonder. Har så mange plager at jeg føler legen også ser på meg som en hypokonder.

hi

Anonymous poster hash: b783f...aeb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...