Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #1 Skrevet 15. oktober 2014 Legen til barnet mitt anbefaler å vaksinere mot influensa. Jeg takket i utgangspunktet nei, men nå ønsker min mann at vi skal følge legens råd. Han mener at vi ikke skal google oss frem til avgjørelser som går i mot legens råd. Jeg er veldig usikker. Hva ville dere gjort i dette tilfelle? Anonymous poster hash: 63a6b...73c
Leirha Skrevet 15. oktober 2014 #2 Skrevet 15. oktober 2014 Ja, jeg kommer til å gjøre det på meg selv. Men ikke barna.Fordi jeg har så stygg astma og tåler dårlig å bli forkjølet eller få influensa, går dårlig.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #3 Skrevet 15. oktober 2014 Et friskt barn ville jeg ikke vaksinert, men hvis legen har anbefalt det pga sykdom ville jeg gjort det. Anonymous poster hash: b9a89...912
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #4 Skrevet 15. oktober 2014 Barnet mitt er i utgangspunktet frisk, men har det legen kaller infeksjon utløst astma. Legen mente at influensavaksinen var den tryggeste vaksinen av alle. Feks. så er det visst vanlig i USA at alle vaksinerer seg rutinemessig mot influensa. Dere som ikke vil vaksinere, hvorfor? er det noe jeg bør vite om denne vaksinen? Jeg vil vite det nå, vil ikke gå rundt å kjenne på angeren slik jeg gjorde etter svineinfluensavaksinen. Anonymous poster hash: 63a6b...73c
*Miss Marple* Skrevet 15. oktober 2014 #5 Skrevet 15. oktober 2014 Hadde legen anbefalt det hadde jeg gjort det uten tvil.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #6 Skrevet 15. oktober 2014 Barnet mitt er i utgangspunktet frisk, men har det legen kaller infeksjon utløst astma. Legen mente at influensavaksinen var den tryggeste vaksinen av alle. Feks. så er det visst vanlig i USA at alle vaksinerer seg rutinemessig mot influensa. Dere som ikke vil vaksinere, hvorfor? er det noe jeg bør vite om denne vaksinen? Jeg vil vite det nå, vil ikke gå rundt å kjenne på angeren slik jeg gjorde etter svineinfluensavaksinen. Anonymous poster hash: 63a6b...73c Med et sånn problem, ville jeg hørt på legen. For et barn uten et sånn problem er det ikke farlig å få influensa og derfor syns jeg det er unødvendig å vaksinere hvert år. Det er tross alt veldig sjelden man får influensa. Jeg er 35 år og har hatt det to ganger i livet. Mener jeg leste en gang at det er normalt å ha det ca hvert 10. år... Anonymous poster hash: b9a89...912
Superdolly Skrevet 15. oktober 2014 #7 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg ville helt klart hørt på legen og fått barnet vaksinert.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #8 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg vaksinerte meg da jeg var gravid, det skal være en helt trygg vaksine som har blitt tatt i mange år. Men hadde ikke vaksinert barnet mitt, jeg vet om folk med astma som fint overlever influensa synss det er hysteri. Men såklart ønsker legen å tjene på det... Anonymous poster hash: 61b38...d49
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #9 Skrevet 15. oktober 2014 Siden vi driver med gris, så vaksinerer vi oss ja. Ikke for vår egen del, men svineinfluensa kan potensielt gi økonomiske tap av en viss betydning viss vi overfører den på dyra våre. Anonymous poster hash: be64a...e64
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #10 Skrevet 15. oktober 2014 Legen til barnet mitt anbefaler å vaksinere mot influensa. Jeg takket i utgangspunktet nei, men nå ønsker min mann at vi skal følge legens råd. Han mener at vi ikke skal google oss frem til avgjørelser som går i mot legens råd. Jeg er veldig usikker. Hva ville dere gjort i dette tilfelle? Anonymous poster hash: 63a6b...73c Hvorfor anbefaler legen den til dere da? Anonymous poster hash: f3949...904
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #11 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg synes også vanlig influensavaksine er i en anelse hysterisk og unødvendig å ta, med mindre man har svekket immunforsvar, er eldre osv. Men hver sin lyst. Anonymous poster hash: f3949...904
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #12 Skrevet 15. oktober 2014 Legen til barnet mitt anbefaler å vaksinere mot influensa. Jeg takket i utgangspunktet nei, men nå ønsker min mann at vi skal følge legens råd. Han mener at vi ikke skal google oss frem til avgjørelser som går i mot legens råd. Jeg er veldig usikker. Hva ville dere gjort i dette tilfelle? Anonymous poster hash: 63a6b...73c Hvorfor anbefaler legen den til dere da? Anonymous poster hash: f3949...904 Det er vel med tanke på denne infeksjons utløste astmaen, men jeg vet ikke. Jeg er så usikker at jeg tror kanskje jeg bare setter foten ned og sier nei. Klarer ikke å gå rundt å kjenne på angeren jeg gjorde etter vi vaksinerte mot svineinfluensa. Anonymous poster hash: 63a6b...73c
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #13 Skrevet 15. oktober 2014 Tenker at er man frisk, er det unødvendig. Men har man sykdommer som gjør at en influensa er ganske krise og få, så ville jeg vaksinert. Jeg fikk svineinfluensa da den kom. Jeg er atopiker, det vil si allergi, astma og eksem. Men jeg fikk den bare som en helt vanlig influensa. Begge barna mine er friske, så her tar vi ikke sånne vaksiner. Anonymous poster hash: d44a9...f90
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #14 Skrevet 15. oktober 2014 Rart hvor store forskjeller det er i anbefalingene i de ulike land. Fant feks denne: Children commonly need medical care because of influenza, especially before they turn 5 years old. Severe influenza complications are most common in children younger than 2 years old. Children with chronic health problems like asthma, diabetes and disorders of the brain or nervous system are at especially high risk of developing serious flu complications. Each year an average of 20,000 children under the age of 5 are hospitalized because of influenza complications. Flu seasons vary in severity, however some children die from flu each year. During the 2013-2014 influenza season, more than 100 flu-related pediatric deaths were reported. More information about pediatric deaths since the 2004-2005 flu season is available in the interactive pediatric death web application. http://www.cdc.gov/flu/protect/children.htm Anonymous poster hash: 63a6b...73c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå