Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #1 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg ble inspirert av en lignende tråd på Kvinneforum. Mange av oss har på en eller annen tid bodd i ett bokollektiv, enten som studenter eller etterpå. Hva irriterer/irriterte deg grønn? Jeg må si at jeg rett og slett elsket å bo i bokollektiv, men noen ting irriterte selvsagt: 1. Vasking. Eller mangel på denslags. Tror den går igjen. Du lager mat i ti dager, og okkuperer da både kjøleskap og benker med ti kjeler/panner med gammel mat, slik at ingen andre kan få laget mat. Kaste eller vaske det selv? Hmmm...Vanskelig. 2. Folk som låner ting. Jeg lånte gjerne vekk ting; madrasser og sengetøy til deres gjester, printer, bøker, oppvaskmiddel, kaffe, mat, you name it! Men når jeg spurte de samme menneskene om å låne støvsugeren deres i noen stakkars minutter, så var svaret: "Nei!". 3. Gjester som bare blir, og blir og blir... Det er helt OK at du får din sønn eller datter eller din sønn med hans kone(!) på besøk noen dager ( bodde i ett voksent bokollektiv), men for 6 måneder!?! Uten å betale noe ekstra til felleskassen? Eh, nei! 4.Glemmer å låse ytterdøra. Vi fikk faktisk en del ukjente folk inn i huset den perioden hvor dere glemte å låse ytterdøra. De fleste rusa folk som egentlig ikke visste hvor de var. Ganske skummelt. Anonymous poster hash: bf6fe...08a
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #2 Skrevet 14. oktober 2014 Kjenner meg igjen i dette, særlig nr. 3, husker en som hadde kjæresten nærmest boende uten å betale eller bidra noe som helst ekstra. Det mest provoserende var at denne kjæresten var velstående og snyltet på oss "fattige". Jeg bodde en gang i bokollektiv med 2 andre, planløsningen var så klønete at jeg måtte gå gjennom en av deres soverom for å komme på kjøkkenet. I helgen hadde de som regel kjærestebesøk og sov lenge og da måtte jeg som var morgenfugl ofte spise frokost på kafe...... Anonymous poster hash: 1c11e...71f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå