Gå til innhold

Katt med diaré...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Den er 8måneder. Har ekkel ekkel diaré...slimete:/ Han spiser ALT han finner, vi tar han vekk fra bordet og benken flere ganger hver dag...

 

Anonymous poster hash: 7a477...a00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

(Hvorfor spør du ikke på et katteforum istedet? Så får du antagelig mer nyttige svar )

 

Anyways...Prøvd zoolac? 



Anonymous poster hash: 89f8d...4ad
Skrevet

Rydd benken kanskje?

 

Katter tåler ikke melkeprodukter og kan gjøre dem syke, diaré er et av symptomene. Du kan prøve å gi zoolac i tre dager, men du er nødt til å slutte å la mat osv stå fremme. Kun kattemat.

 

Hvis du fôrer på skikkelig fôr vil det også hjelpe på en bedre fordøyelse. Mao, ikke kjøp Friskies osv.

 

Men hjelper ikke zoolacen ville jeg tatt den til veterinær for en sjekk.

 

Anonymous poster hash: 16b77...8a2

Skrevet

Ingen råd, men det bringer tilbake minner om bilferie mellom Oslo og Trondheim i barndommen, og katta (som selvsagt var med på ferie?!) fikk diaré i bilen.. Dreit i høyttalerne i vinduet bak der vi satt, herlig..

 

Lykke til med pusen din :)

 

Anonymous poster hash: 10a71...beb

Skrevet

Hei. Vil flest og frems råde deg til å bytte ut billig tørrfor fra matbutikk. Royal Canin er det eneste min katt ikke får diare av. de har spesielt for for sarte kattemager i dette merket

Skrevet

Dyrlege!
Krisehjelp kan være zoolac, og/eller kokt ris og hvit fisk.

Sørg for at det ikke er noe farlig katten kan spise (plast, rosiner, løk, hvitløk, sjokolade, kjemikalier, etc) og gi ordentlig mat fra dyrlege/dyrebutikk.

God bedring til pusen :)



Anonymous poster hash: c123c...c0b
Skrevet

Ikke ris til katt! De kan bli enda dårligere av det siden det går rett gjennom dem uten å tilføre næring.

 

Væske bør den få, f.eks fra våtfôr, men det må være kvalitet. Stikk på veterinærkontoret eller dyrebutikken og hør om de har RC, Bozita eller Applaws f.eks..

 

Anonymous poster hash: 16b77...8a2

Skrevet

Ikke ris til katt! De kan bli enda dårligere av det siden det går rett gjennom dem uten å tilføre næring.

 

Anonymous poster hash: 16b77...8a2

 

Hvor har du det fra? Alle dyrleger jeg har vært borti anbefaler det siden det binder maven. Et kjapt google-søk viste det samme.

 

Anonymous poster hash: c123c...c0b

Skrevet

Hadde dratt til vet.

Det kan også være den trenger markekur. De kan noen ganger få dårlig mage av det.

Ellers støtter jeg zoolac og ikke gi mat en halv dag. La mage/tarm få ro og "tørke opp"

La den bare ha tilgang på vann.

Siden den er så liten pass på at den ikke bli dehydrert. Sjekk tannkjøtt (det skal være rosa) og sjekk om den går "stående hudfold" om du kniper den lett i huden.

 

Anonymous poster hash: f1038...a3a

Skrevet

Vet jeg må slutte å anta at folk gir kattene ormekur jevnlig, for det viser seg gang på gang at ekstremt mange huskatter aldri har fått en ormekur i hele sitt liv. 

 

Hvis det er tilfelle så bør du komme deg til vet fortest mulig, bendelorm kan gi symptomer som diaré osv. 



Anonymous poster hash: 16b77...8a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...