Gå til innhold

Rydde mellom hver lek? 3,5 år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble møtt i bhg i dag med "rydder du og sønnen mye sammen hjemme"?

Jeg ble litt paff og svarte noe ala "nja, mest jeg men vi bytter jo på litt, han kan å rydde"

Her har ungen lekene i spisestua, og hopper fort fra det ene til det andre. Han får beskjed om å rydde før det er legging. Men har aldri bedt han rydde opp en ting før han setter i gang med noe annet. Det går så fort mellom hver ting, ofte går han tilbake til noe han drev med for 15 min siden. Så da må jeg isåfall sitte på "vakt" å minne han på å rydde hver gang han bytter. Gjør dere det? Hun i bhg sa de hadde det som regel der, og det kan jeg forstå med ca 15 unger.. Men her hjemme med kun meg og 1 barn, så synes jeg det faktisk ikke er så viktig å rydde opp med en gang, så lenge det blir ryddet på slutten av dagen.

Anonymous poster hash: 0849c...a05
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun må rydde opp mellom hver lek dersom hun leker i fellesarealene. På rommet er jeg ikke like streng og hun må rydde på kvelden før hun legger seg. Ting hun vil spare på, feks. legobygging etc., får stå.

Anonymous poster hash: 1b476...222
Skrevet

Her hjemme rydder vi når vi føler for det, slett ikke sånn at hun må rydde hver ting før hun Gjør noe nytt. Det synes jeg er vanskelig å gjennomføre pga en lek glir over i en annen. Men hvis hun f.eks har sittet med plastelina og så sier hun vil Gjøre nor annet så må hun rydde bort plastelina først. Hun kan godt ha leker utover alt i noen dager inne på sitt rom så lenge hun bærer opp lekene fra stuegulvet før leggetid.

Skrevet

Vi rydder ikke mellom hver eneste ting nei, men hvis halve gulvet er dekket av leker og han så vil bygge togbane, så må han rydde opp resten først. Orker ikke å ha noen fast regel, tar det litt på feelingen. ;)

Anonymous poster hash: fcce6...fcf
Skrevet

Vi rydder etter hver lek på bordet (feks perler, plastelina ol)

Gulvet ryddes som regel kun om kvelden.

Anonymous poster hash: 6e8eb...b4a

Skrevet

Vi rydder med en gang etter f.eks maling, baking osv, men ellers er regelen at vi rydder på stua og kjøkkenet før vi drar hjemmefra, før vi spiser middag og før vi legger oss for kvelden. Hvis ikke samler det seg fort opp en god del til kvelds.

Setter på en ryddesang og så rydder vi i fellesskap alle sammen. Veldig koselig faktisk :) 

Skrevet

Godt å se at jeg ikke er alene om å ikke rydde bort alt med en gang. Jeg har ikke planer om å begynne med det heller. Hun i bhg sa også at det var fint om vi kunne øve hjemme. Men jeg mener at de reglene de har i bhg, behøver ikke å gjelde hjemme, og omvendt.

Skrevet

Godt å se at jeg ikke er alene om å ikke rydde bort alt med en gang. Jeg har ikke planer om å begynne med det heller. Hun i bhg sa også at det var fint om vi kunne øve hjemme. Men jeg mener at de reglene de har i bhg, behøver ikke å gjelde hjemme, og omvendt.

Helt enig i den. Her ble gutten min kjempeflink til å rydde i bhg før jeg i det hele tatt hadde tenkt på å begynne å få ham til å bidra i ryddingen hjemme. ;) Så det er absolutt ikke nødvendig at det er like regler.

Anonymous poster hash: fcce6...fcf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...