Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #1 Skrevet 14. oktober 2014 Hei.Jeg har noen spørsmål som jeg håper noen snille sjeler kan svare på. Etterpå har jeg tenkt til å kjøpe en graviditetstest, men jeg er usikker på når jeg kan ta den?Jeg er ung og har ingen barn fra før, derfor er jeg ikke så viten enda.Jeg kan starte med å forklare kort.Jeg går på p-piller (oralcon) og har gjort dette i 2 år. Jeg tar p-pilla hver kveld, men tidspunktet varierer fra 19:00 – 00:00. Jeg har en stabil syklus og får mensen på lørdag hver gang, den pleier å vare i 3-4 dager. På lørdag fikk jeg mensen og har den enda, hittil har den vært slik den pleier. Den eneste forskjellen er at jeg ikke har hatt noen menssmerter slik jeg pleier å ha.Dette skal vanligvis bety at jeg ikke er gravid, men jeg har følt meg ganske uvel de siste 7-8 dagene. Etter et kjapt søk på google konkluderte jeg med at overraskende mange faktisk har blitt gravid på p-pilla, noe som gjør meg litt paranoid.De siste 8-9 dagene har jeg vært uvel i form av:- Kvalme som kommer og går. Noen ganger er den svak, andre ganger sterk. Enkelte dager kan jeg også være helt fin.- Jeg har begynt å gulpe etter måltider, så mye at jeg må spytte det ut i do. Jeg kaster ikke opp masse mat slik gravide forteller at dem gjør, jeg gulper kun små menger gjentatte ganger.- De to siste dagene har jeg fått ekstremt mye luft i magen og er veldig oppblåst.- Jeg har vondt nederst i magen ved livmoren/egglederne, både ved trykk og uten trykk. I juni opererte jeg vekk et par cyster fra egglederne, men jeg har vært smertefri lenge. Kanskje det bare er disse som ikke er helt grodd? Jeg pleier ikke å ha vondt i det området ved menstruasjon.- Jeg er veldig sliten og har lite overskudd, men dette kan også skyldes lite mat.Konklusjon:Nå ble det kanskje mye unødvendig fjas, men mine spørsmål er som følger;- Er det mulig at jeg er gravid, tross min menstruasjon?- Kan jeg ta graviditetstesten i kveld, eller bør jeg vente til i morgen tidlig?Tusen takk for alle svar :-) Anonymous poster hash: 1c985...621
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #2 Skrevet 14. oktober 2014 Ja, du kan være gravid selv om du har mensen, men det er nok ikke den mest sannsynlige årsaken til plagene dine. Du kan fint ta en test i kveld, men sørg for at urinen er så konsentrert som mulig. Vent så lenge som mulig etter forrige dobesøk og ikke drikk store mengder vann. Ring uansett lege i morgen, du trenger en sjekk. Anonymous poster hash: e4096...8fb
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #3 Skrevet 14. oktober 2014 Takk for svar, da tar jeg testen i morgen tidlig :-)Jeg er dessverre litt for flink til å utsette legebesøk i håp om at kroppen blir frisk, men med tanke på eventuelle komplikasjoner etter operasjonen i sommer, bør jeg nok bestille en legetime i morgen. Anonymous poster hash: 1c985...621
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå