Gå til innhold

Lyst til å invitere min bror, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir det helt feil?

Saken er den at vi i år skal feire med svigers. Vi har invitert dem til oss i år, og alt er greit sånn sett. 

Jeg hadde en konflikt med min mor, så hun snakker ikke med meg i det hele tatt og er sur. Dette har holdt på i 2-3 mnd nå (at hun ikke snakker med meg). De skal feire med min søster og mannen hennes. Så har jeg en bror... han er en del yngre (20 år), men bor fortsatt hjemme. Han er også i konflikt med min mor, og min søster har blandet seg veldig der slik at min bror har dem begge ganske høyt opp i halsen....

Jeg har egentlig lyst til å invitere han hit til oss. Tror han vil sette pris på å være her fremfor hjemme med de andre, men jeg er redd for at min mor da kommer til å lage masse ekstra greier ut av at jeg gjør det for å være slem mot henne eller for å "lage lag" i konflikten osv... håpløst, jeg vet.... og det er ikke derfor jeg vil invitere han. Det er rett og slett fordi jeg vet han er kjempe lei av konflikter og krangling med både min mor og søster...

Burde jeg invitere, eller la være?

Anonymous poster hash: c0761...aba
Videoannonse
Annonse
Skrevet

blir det helt feil?

Saken er den at vi i år skal feire med svigers. Vi har invitert dem til oss i år, og alt er greit sånn sett.

Jeg hadde en konflikt med min mor, så hun snakker ikke med meg i det hele tatt og er sur. Dette har holdt på i 2-3 mnd nå (at hun ikke snakker med meg). De skal feire med min søster og mannen hennes. Så har jeg en bror... han er en del yngre (20 år), men bor fortsatt hjemme. Han er også i konflikt med min mor, og min søster har blandet seg veldig der slik at min bror har dem begge ganske høyt opp i halsen....

Jeg har egentlig lyst til å invitere han hit til oss. Tror han vil sette pris på å være her fremfor hjemme med de andre, men jeg er redd for at min mor da kommer til å lage masse ekstra greier ut av at jeg gjør det for å være slem mot henne eller for å "lage lag" i konflikten osv... håpløst, jeg vet.... og det er ikke derfor jeg vil invitere han. Det er rett og slett fordi jeg vet han er kjempe lei av konflikter og krangling med både min mor og søster...

Burde jeg invitere, eller la være?

Selvfølgelig må du invitere han. Hvor skal han ellers være? Du kan jo evt først høre med han om det i det hele tatt er aktuelt å feire med mor og andre søster først, sier han nei så har du jo bare tilbydd han noen å feire med. Du kan jo uansett be hvem du vil. Ville ikke latt meg diktere av sure familiemedlemmer men bedt de jeg kunne hatt det fint sammen.

Anonymous poster hash: d5ead...ce8

Skrevet

Inviter og si at han er velkommen visst han har lyst, men at han ikke trenger å bestemme seg nå og at du ikke blir skuffet hvis han ikke kommer. Det setter han nok stor pris på.

Skrevet

Selvsagt. Det er vel ikke din mors nykker som styrer forholdet mellom deg og din bror?

Anonymous poster hash: 98f43...c99

Skrevet

Ville helt klart invitert han. Har din mor og søster noe i mot dette er det deres problem. Ja det blir sikkert sure miner, men det er det jo allerede. Hvis folk ønsker å være sure og lage flere konflikter gjør de det uavhengig av denne problemstillingen. Inviter han også lager dere en hyggelig feiring sammen 😊

Skrevet

Invitert han. Hvorfor skal ikke han bli invitert fordi din mor og søster er vrange. De bestemmer da ikke dette.

Anonymous poster hash: 489b6...9e7

Skrevet

Ville invitert han. Kan være han virkelig ikke har noe annet sted han ønsker å være og blir kjempeglad for invitasjon, pluss at det vil binde dere nærmere hverandre også... så får han velge om han tør å gjøre det hvis mora deres kan bli sur på han, det er i såfall opp til han. 

Anonymous poster hash: 48594...933
Skrevet

Selvfølgelig inviterer du han!

Anonymous poster hash: a9cc2...df7

Skrevet

Invitere til hva? Det glemte du å skrive...

Anonymous poster hash: 39c46...ce6

Skrevet

Invitere til hva? Det glemte du å skrive...

Anonymous poster hash: 39c46...ce6

Gjorde jeg?  :fnise:  Invitere til julefeiring/juleaften :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...