Gå til innhold

Erstatning for tapt bardom. Noen som kan noe om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på noen av dere visste noe om dette? Kriterier, hvor man kan søke osv. Prøver å finne ut av noe på nettet men finner ingenting. Gjelder dette kun barnehjemsbarn og barn som har vært under det offentlige?

Anonymous poster hash: 23cd7...f3f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror også det gjelder barn som ikke har vært under det offentlige så lenge bv har fått bekynringsmeldinger men ikke gjort noe.

Er det slik at ikke bv, politi osv har visst om hva du levde med så kan du nok ikke gå til sak mot dem. Da må du gå til sak mot dine foreldre

Anonymous poster hash: 74703...598

Skrevet

Det må være bevis for at det offentlige har sviktet deg. At for eksempel. barnevernet var klar over forholdene, men de gjorde ikke noe med det.

Eller hvis du har opplevd å bli voldtatt, eller grov vold som går ut over livet ditt. Så kan du søke voldsoffererstatning.

Jeg kan selv søke om voldsoffererstatning da jeg ble voldtatt jevnlig som barn. Men for å regne ut erstatningen så går de tilbake til den tiden, det skjedde. Og har funnet ut at jeg får så lite, at det mest vil kjennes ut som et hån.

Anonymous poster hash: b1397...9aa
Skrevet

Det må være bevis for at det offentlige har sviktet deg. At for eksempel. barnevernet var klar over forholdene, men de gjorde ikke noe med det.

Eller hvis du har opplevd å bli voldtatt, eller grov vold som går ut over livet ditt. Så kan du søke voldsoffererstatning.

Jeg kan selv søke om voldsoffererstatning da jeg ble voldtatt jevnlig som barn. Men for å regne ut erstatningen så går de tilbake til den tiden, det skjedde. Og har funnet ut at jeg får så lite, at det mest vil kjennes ut som et hån.

Anonymous poster hash: b1397...9aa

Hva mener du med at de går tilbake til den tiden det skjedde? Beløpene de utbetaler er vel ikke til å bli rik av, men jeg skjønte ikke hva du mente...?

Anonymous poster hash: ed597...279

Skrevet

Jobber i barnevernet og hadde for en stund siden en person som ville ha ut mappen sin for å saksøke foreldrene sine. Foreldrene takket gjentatte ganger nei til helpetiltak og barnevernet kan ikke tvinge på foreldrene hjelpetiltak, bortsett fra barnehage.

Vet ikke om vedkommende vant saken sin.

Anonymous poster hash: c2251...c7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...