Gå til innhold

"Kjæresten" sviktet helt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble uplanlagt gravid, og det var exu så jeg måtte operere. Da jeg fortalte dette til han,skrev han en melding om at han ikke visste hvordan han skulle takle en situasjon utenfor komfortsonen hans,så vi fikk snakkes en annen gang. Ja,også var det synd at jeg måtte igjennom det. Og det var det,har ikke hørt fra han siden. Han er 39 år..

Anonymous poster hash: fff5c...a8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han høres jo ikke helt normal ut. Greit nok at det er en vanskelig situasjon, men det er jo som du skriver: Han sviktet helt. Har han problemer med mellommenneskelige relasjoner? 

Anonymous poster hash: 5e662...aba
Skrevet

Trist med exu'en din.

Men tror det er til ditt beste at du fant ut at mannen er så hemmet følelsesmessig og ikke er til å stole på når livet stormer. Han har tydeligvis også lite empatiske evner.

Et lite forbehold om at han kanskje innså at han kunne tenkt seg dette barnet og ikke takler at det ikke ble noe av. Men hvis dette mot formodning skulle være årsaken, da trenger mannen hjelp til å takle følelsene sine. Det kan han kun få om han ber om hjelp. Og når han ikke en gang tar kontakt med deg i etterkant av exu'en, da vil jeg tro at han ikke kommer til å gjøre noe med det.

Mannen er 39 år, ingen kan forandre ham om han ikke selv ønsker det.

Jeg ville slitt enormt med tilliten til denne mannen i ettertid. Og for min del er forholdet over hvis jeg ikke lenger har tillit. Tillit kan gjenoppbygges, men da kun hvis den som har brutt tilliten viser innsikt i hva han har gjort og ønsker å endre det. Om begge da er villige til å jobbe videre for det så er det en mulighet. Men den totale tausheten du får lover ikke godt, HI.

Klem

Anonymous poster hash: a9e0d...94c
Skrevet

Denne mannen ville jeg latt sveve rundt alene i sin egen komfortsone for all framtid.

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal si, men jeg er nesten imponert over at en voksen mann kan være slik..Jeg kommer liksom ikke over det.Det er jo helt tydelig at han mangler noe,skulle bare sett det før..

Anonymous poster hash: d2a39...f44

Skrevet

Ingen flere?.. Jeg kommer aldri til å kontakte han,men jeg kjenner jeg sliter litt med det. Vi har vært på og av i 1,5 nå,jeg klarer bare ikke å ta inn over meg at han er så kald.

Skrevet

Der fikk du tydelig se at han ikke er en person man velger som kjæreste og kan hende du skal være glad du kan legge hele han bak deg og ikke har barn med han som gjør at dere må ha kontakt i minst 18 år framover.

Vær glad du ikke får barn med en pappa som tydelig ikke takler vanskelige ting og som ikke klarer å vise empati.

Anonymous poster hash: b065b...c74
Skrevet

Ingen flere?.. Jeg kommer aldri til å kontakte han,men jeg kjenner jeg sliter litt med det. Vi har vært på og av i 1,5 nå,jeg klarer bare ikke å ta inn over meg at han er så kald.

Det som har hjalp meg i lignende situasjon, det var å innse at det bildet mannen hadde vist av seg selv bare var et glansbilde han ville jeg skulle se, det hadde ikke noe med hvem han egentlig var. Han hadde selvfølgelig gode sider også, men han hadde med vilje skjult sider ved seg selv som ingen trodde han hadde (jeg abort, han utroskap og innleding av annet forhold bak min rygg).

Det vanskeligste for meg var å innse at det han viste meg til slutt var et riktigere bilde av hvem han var enn det bildet jeg hadde av ham frem til det skjedde. Jeg innså da også at jeg aldri ville kunne stole på ham igjen, og da ble det gradvis lettere etter hvert å akseptere. Sorgen og følelsen av å ha blitt lurt lå der fremdeles, men da tok jeg på en måte mer ansvar for situasjonen. JEG ville ikke være sammen med ham lenger. Greit, han sviktet, men JEG ville ikke fortsatt sammen med ham likevel. Da føltes det litt lettere, selv om sorgen og tidvis sinnet fortsatte. Men hver gang det føltes for vanskelig så minnet jeg meg selv på at han ikke er en person man kan stole på når det gjelder... og da var det lettere å akseptere at han ikke hadde vist meg hvem han var. Det ble også lettere å ikke tro at det var noe med meg som var skyld i hans oppførsel.

Han jeg var sammen med spurte aldri noe om spontanaborten, han var ikke der da det skjedde. Han spurte aldri, heller ikke hvordan jeg hadde det. Jeg tror han var lettet. Fra å være varm og oppmerksom og omtenksom ble han en iskald mann jeg ikke kjente.

Men det er hans problem, ikke mitt.

Jeg slet en god stund, men jeg minnet meg selv stadig (sikkert mange ganger om dagen!!!) på at jeg ikke ville ha en mann jeg ikke kunne stole på - og at han ikke var til å stole på, så gikk det stadig også lettere.

Jeg nektet å ta noe av hans hemmede oppførsel inn over meg, nektet å ha noe med det å gjøre, nektet å gruble mer enn jeg allerede gjorde, og forsøkte å stoppe grublingen hele tiden. Jeg måtte akseptere at jeg ikke forstod - og trolig aldri vil kunne forstå - at noen kan snu så totalt om. Men at det ikke hadde noe med meg å gjøre. Det var fullt og helt hans problem.

Glem denne mannen så fort som mulig. Ta din egen sorg over forholdet, men innse at du var i et forhold som ikke var basert på åpenhet og ærlighet fra hans side. Det forholdet du var i var egentlig ikke reelt, fordi han ikke viste hvem han egentlig er.

Sørg over barnet om det var ønsket fra din side, men vær glad for at det slipper å ha en så følelsesmessig handikappet far til pappa.

Vær sammen med venner som betyr noe for deg, som kan støtte deg og begynn å finne på gode og hyggelige ting å gjøre - ting som gir deg noe positivt og som gir deg troen på at det finnes noe mye bedre der fremme enn det du nå har opplevd.

Anonymous poster hash: a9e0d...94c

Skrevet

Tusen takk til du siste her! Det du sier er akkurat slikt jeg prøver å si til meg selv!..Han virket så snill,god og ordentlig, men jeg følte at alt ikke var som jeg trodde. Jeg tror jeg bare lukket øynene..Hans tap og min frihet! Jeg har vært nedfor pga babyen,som aldri var noe baby. Det er først nå det har gått opp for meg hvilken kald idiot han er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...