Gå til innhold

Misstenker at leieboer røyker inne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tatt de en gang med røyk i hånda inne. Da var min mann nede for å gi en beskjed bare når han ble møtt av leieboer med røyk i hånda.

De fikk klar beskjed om at det ikke var lov og at det vil vi ikke se en gang til.

Jeg aner ikke hvordan jeg skal kunne ta dem i dette uten å gjøre noe galt selv.

Det lukter røyk ved gangen vår, gangen vår er vegg i vegg med gangen de har.

Lukter røyk i vifta våres på kjøkknet. Vi bor over de i en tomannsbolig.  Vifta vår sitter rett over deres ute på veggen.

Vi ser de lite ute å røyker. Vi er ute en del da vi jobber i hagen og er med barna.

Trenger ideer til hvordan jeg kan enten få dette bekrefta eller avkrefta.

Jeg er litt rar sikkert i noen sine øyne når det gjelder røyk, men har barn som reagerer på dette. derfor viktig for oss å holde røyk vekk fra de.

Anonymous poster hash: 3c2b5...7e4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det står i kontrakten er det kontraktsbrudd, og da er det bare å sende en skriftlig advarsel med trussel om oppsigelse dersom det ikke opphører øyeblikkelig. Vis til kontrakten.

Send brevet rekommandert.

Anonymous poster hash: d330b...9e6
Skrevet

Hvis det står i kontrakten er det kontraktsbrudd, og da er det bare å sende en skriftlig advarsel med trussel om oppsigelse dersom det ikke opphører øyeblikkelig. Vis til kontrakten.

Send brevet rekommandert.

De fikk advarsel første gangen det ble oppdaget. Den har de fått.

Men vi ser ikke nå at de røyker inne. men mistenker dette. 

Vi kan ikke si de opp eller gi de ny advarsel før vi vet helt sikkert om de røyker inne.

Skrevet

Da må dere ta det opp, og be om å få sjekke i leiligheten deres om ventilasjonsanlegget fungerer som det skal, siden dere finner det svært merkelig at det kommer røyklukt opp til dere når de ikke røyker inne ;) Varsle om at dere kommer innom i morgen klokken da og da, flott om de er hjemme, dere skal undersøke vifter og avtrekk. 

Vil tro dere merker ekstremt fort om det røykes inne, det stinker jo død og fordervelse.

Skrevet

Jeg ville bare sendt et nytt varsel. Dersom de ikke bestrider varselet så har dere det liggende og kan bruke den ved oppsigelse.

Vi hadde også leieboer som røykte inne (hadde skriftlig i kontrakten at det ikke var lov). Vi merket det og gjester hos oss påpekte det. For oss holdt det med en sms, så var det slutt på røyking. Dere merket det godt når det røykes!

Anonymous poster hash: ca308...b1e

Skrevet

Still dere opp i vinduet å glan inn, gjerne når de er hjemme slik at de ser deg. Enten tar du dem i å røyke, eller så flytter de pga en overivrig huseier :P

Skrevet

Da må dere ta det opp, og be om å få sjekke i leiligheten deres om ventilasjonsanlegget fungerer som det skal, siden dere finner det svært merkelig at det kommer røyklukt opp til dere når de ikke røyker inne ;) Varsle om at dere kommer innom i morgen klokken da og da, flott om de er hjemme, dere skal undersøke vifter og avtrekk. 

Vil tro dere merker ekstremt fort om det røykes inne, det stinker jo død og fordervelse.

Sikkert dumt spørsmål men må spørre, får man merket dette så godt når alle vinduene deres står åpent døgnet rundt.??  Jeg røyker ikke og ingen i familien gjør heller. 

Skrevet

Jeg kjenner røyklukt uansett om de har vinduer oppe eller røyker under kjøkkenvifta, den lukta setter seg fort. Spesielt om det er ferdigrøyk de bruker. 

Nå blir jeg ekstremt dårlig av røyklukt, det stinker dritt, så mulig jeg legger merke til det fortere enn andre.

Skrevet

Mulig de sitter under kjøkkenviften og røyker i den tro at dere ikke merker det,dermed kommer lukta opp til dere.

Skrevet

Spør de rett ut. Si at dere opplever at det lukter røyk i leiligheten deres. Hvis de nekter, så si at da må dere få komme inn i leiligheten for å sjekke ventilasjonsanlegget, for da må det være noe galt.

Enten så innrømmer de det, eller så merker dere det når dere kommer inn. Og hvis dere ikke merker det vil jeg tro de får seg en støkk og ikke gjør det igjen.

Skrevet

Du må lære deg å stave mistenke. Ikke to s'er i mistenke!

Anonymous poster hash: 2a16f...b80

Skrevet

Du må lære deg å stave mistenke. Ikke to s'er i mistenke!

Anonymous poster hash: 2a16f...b80

Jeg missssstenker at du har lite konstruktivt å komme med i denne debatten.

Hi, spør leieboeren, og fortell at dere opplever røyklukt. Hvis de ikke innrømmer be om å få sjekke ventilasjon/vifte i leiligheten.

Anonymous poster hash: 92a39...6b5

Skrevet

Jeg har samme problem med min leieboer. Vi har dessverre ikke ført røykeforbud inn i kontrakten, så vi får ikke gjordt og med den biten. Men nå har leieboeren vår gjordt noe langt alvorligere enn å røyke inne, så han har fått oppsigelse på det andre grunnlaget. Hvis du ikke var det i kontrakten kan du ikke ta de for det.

Men du kan jo alltids si opp leieboer med påskudd om at du skal bruke /pusse opp leiligheten og så male noen strøk når de har flyttet ut, for så å leie ut igjen til noen andre.

Anonymous poster hash: 89925...0eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...