Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #1 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg holder på å bli sprø. Sliter veldig med hofte og rygg, og de siste dagen har jeg vært helt nummen på den enerumpeballen og i underlivet. Det er så ekkelt.Jeg spurte fysioterapauten min i dag, men hun sa at det ikke var farlig, sikkert bare noen nerver som ligger i klem. Men det er jo så skummelt! Leste at det kan være farlig, og får man sånne følelser skal man ringe lege umidelbart. Men nå har jeg jo snakket med både lege og fysioterapaut, og ingen av de trodde det kan være farlig. Men det blir liksom bare verre føler jeg.. Noen som har opplevd det samme?Hadde vært beroligenede å høre at det er "normalt"! Anonymous poster hash: 7c308...cb1
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #2 Skrevet 14. oktober 2014 Kom deg på legevakta umiddelbart! Les om cauda equina syndrom, dette er en alvorlig men heldigvis sjelden tilstand, helt utrolig at ikke fysio har hørt om det du må opereres så snart som mulig for å unngå varige nerveskader. Anonymous poster hash: 0e17c...2e9
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #3 Skrevet 14. oktober 2014 Kom deg på legevakta umiddelbart! Les om cauda equina syndrom, dette er en alvorlig men heldigvis sjelden tilstand, helt utrolig at ikke fysio har hørt om det du må opereres så snart som mulig for å unngå varige nerveskader. Anonymous poster hash: 0e17c...2e9 Har lest om det jeg å. Men jeg har jo snakket med legen min også, men hun sa at så lenge jeg fortsatt hadde kontroll over vannlating og avføring, så var det ikke farlig. Og jeg har jo kontroll over det. Men jeg blir litt skremt av alt jeg leser om at det kan være farlig Anonymous poster hash: 7c308...cb1
Optatium Skrevet 14. oktober 2014 #4 Skrevet 14. oktober 2014 Kjære vakre vene, hvis både fysioterapeut oh lege sier dette ikke er farlig, så hadde jeg stolt på dem. Noen år med utdannelse burde være verdt litt. Jeg er nummen i hele høyre foten, fra hoften og ned fordi en nerve trolig ligger i klem. På samme måte har jeg vært nummen i fingrene på begge hender pga det samme. Det er mer verdt å forsøke behandling for dette, men man trenger ikke løpe til legevakten med en gang.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #5 Skrevet 14. oktober 2014 Kjære vakre vene, hvis både fysioterapeut oh lege sier dette ikke er farlig, så hadde jeg stolt på dem. Noen år med utdannelse burde være verdt litt. Jeg er nummen i hele høyre foten, fra hoften og ned fordi en nerve trolig ligger i klem. På samme måte har jeg vært nummen i fingrene på begge hender pga det samme. Det er mer verdt å forsøke behandling for dette, men man trenger ikke løpe til legevakten med en gang. Ja jeg er enig der, og jeg stoler på dem. jeg bare syntes det er så ekkelt. Har vært mye plaget med nummenhet i ben og armer, men aldri opplevd det her før. Veldig rart å ikke kjenne sitt eget underliv eller rumpa, så derfor blir jeg litt redd! Anonymous poster hash: 7c308...cb1
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #6 Skrevet 14. oktober 2014 Vel, jeg har fortsatt nummenhet og jeg ble operert for over 2 år siden, har også hatt lammelser i beina grunnet prolaps i ryggen, men disse to problemene er ikke relatert til hverandre. Jeg ble akutt operert da jeg ble mer og mer nummen nedentil. Haddejeg ikke blitt operert ville jeg kanskje mistet kontroll på både blære og tarm. Er det cauda equina syndrom skal det opereres innen 48 timer og helst innen 24 timer. Jeg ville fått en undersøkelse hor nevrolog ihvertfall. Anonymous poster hash: 0e17c...2e9
Optatium Skrevet 14. oktober 2014 #7 Skrevet 14. oktober 2014 Vel, jeg har fortsatt nummenhet og jeg ble operert for over 2 år siden, har også hatt lammelser i beina grunnet prolaps i ryggen, men disse to problemene er ikke relatert til hverandre. Jeg ble akutt operert da jeg ble mer og mer nummen nedentil. Haddejeg ikke blitt operert ville jeg kanskje mistet kontroll på både blære og tarm. Er det cauda equina syndrom skal det opereres innen 48 timer og helst innen 24 timer. Jeg ville fått en undersøkelse hor nevrolog ihvertfall. Anonymous poster hash: 0e17c...2e9 Jeg mener fortsatt at du og jeg er i ingen posisjon til å betvile fastlege og fysioterapeut med sin utdannelse. Selvfølgelig beklagelig at du HR en slik erfaring, men heldigvis er det ikke slik for de fleste som opplever nummenhet.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #8 Skrevet 14. oktober 2014 Vel, jeg har fortsatt nummenhet og jeg ble operert for over 2 år siden, har også hatt lammelser i beina grunnet prolaps i ryggen, men disse to problemene er ikke relatert til hverandre. Jeg ble akutt operert da jeg ble mer og mer nummen nedentil. Haddejeg ikke blitt operert ville jeg kanskje mistet kontroll på både blære og tarm. Er det cauda equina syndrom skal det opereres innen 48 timer og helst innen 24 timer. Jeg ville fått en undersøkelse hor nevrolog ihvertfall.Anonymous poster hash: 0e17c...2e9 Jeg mener fortsatt at du og jeg er i ingen posisjon til å betvile fastlege og fysioterapeut med sin utdannelse. Selvfølgelig beklagelig at du HR en slik erfaring, men heldigvis er det ikke slik for de fleste som opplever nummenhet. Jeg er enig med deg, men ville bare advare HI om å ikke se det an for lenge, da dette kan forårsake permanente nerveskader, og det er ikke lett å leve med, spesielt ikke den mentale delen... En av legene jeg har hatt i ettertid hadde ikke hørt om denne tilstanden en gang! Anonymous poster hash: 0e17c...2e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå