Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #1 Skrevet 14. oktober 2014 Samvær skjer 1 gang i mnd under tilsyn.Nå har jeg fått en indirekte trussel på at noe kan skje meg eller barnet, fordi barnefar er i et dårlig miljø.Er dette grunnlag for å stoppe samvær ? Anonymous poster hash: 96e45...01f
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #2 Skrevet 14. oktober 2014 Ville forhør meg med advokat igjen. Eventuelt politi (som sikkert sier du må ta kontakt med advokat).. Anonymous poster hash: c02f2...e32
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #3 Skrevet 14. oktober 2014 Ville forhør meg med advokat igjen. Eventuelt politi (som sikkert sier du må ta kontakt med advokat).. Anonymous poster hash: c02f2...e32 Politi og advokat er allerede i bildet fra før, de mottar all informasjon. Anonymous poster hash: 96e45...01f
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #4 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg ville hørt med barnevernet hva de mener. Syns de er flinke til å komme med råd. Anonymous poster hash: 881c1...7b7
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #5 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg ville hørt med barnevernet hva de mener. Syns de er flinke til å komme med råd. Anonymous poster hash: 881c1...7b7 Det kan jeg gjøre ja Anonymous poster hash: 96e45...01f
Kliko Skrevet 14. oktober 2014 #6 Skrevet 14. oktober 2014 Ring bv ja jeg måtte gjøre det og fikk en veldig fin forklaring på hvordan man kan gjøre det uten å bryte noen lover
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #7 Skrevet 14. oktober 2014 Ring bv ja jeg måtte gjøre det og fikk en veldig fin forklaring på hvordan man kan gjøre det uten å bryte noen lover Er privat samværsordning. Far har ingen foreldreansvar og er meget ustabil.. Jeg tenker at hvis han mener at jeg eller barnet er i fare pga hans miljø, så kan det jo ikke være trygt å la barnet møte han? Anonymous poster hash: 96e45...01f
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #8 Skrevet 14. oktober 2014 Hadde stoppet samvær ja. Skulle noe skje kan bekymringsmelding på deg komme. Evner du ikke skåne barnet vil din omsorgsevne komme i søkelyset. Anonymous poster hash: 152d9...7be
Kliko Skrevet 14. oktober 2014 #9 Skrevet 14. oktober 2014 Ring bv ja jeg måtte gjøre det og fikk en veldig fin forklaring på hvordan man kan gjøre det uten å bryte noen lover Er privat samværsordning. Far har ingen foreldreansvar og er meget ustabil.. Jeg tenker at hvis han mener at jeg eller barnet er i fare pga hans miljø, så kan det jo ikke være trygt å la barnet møte han? Anonymous poster hash: 96e45...01f Nei det virker jo som om det ikke er trygt da! Skummel situasjon.. det som er vanskelig er jo at man ikke ha lov til å nekte samvær, men man må heller tilby samvær med tilsyn. men virker jo som om det ikke løser noen ting om du og spesielt barnet er i fare da. Ring bv og evt politiet for råd (ikke 112 da..!) Lei situasjon hl 😕
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #10 Skrevet 14. oktober 2014 Hadde stoppet samvær ja. Skulle noe skje kan bekymringsmelding på deg komme. Evner du ikke skåne barnet vil din omsorgsevne komme i søkelyset. Anonymous poster hash: 152d9...7be Ja, jeg vil nekte han å se barnet. Han vil neppe ta meg til retten uansett, for han slurver med samvær, møter ikke opp, og reiser utenlands fremfor å bli i landet, jobbe og ha kontakt med barnet. Nå har jeg i tillegg 2 skriftlige bevis der han sier at jeg og barnet kan være i fare fordi han har mennesker som hater han.. Blir jo naturligvis redd.. Anonymous poster hash: 96e45...01f
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #11 Skrevet 14. oktober 2014 Ring bv ja jeg måtte gjøre det og fikk en veldig fin forklaring på hvordan man kan gjøre det uten å bryte noen lover Er privat samværsordning. Far har ingen foreldreansvar og er meget ustabil..Jeg tenker at hvis han mener at jeg eller barnet er i fare pga hans miljø, så kan det jo ikke være trygt å la barnet møte han? Anonymous poster hash: 96e45...01f Nei det virker jo som om det ikke er trygt da! Skummel situasjon.. det som er vanskelig er jo at man ikke ha lov til å nekte samvær, men man må heller tilby samvær med tilsyn. men virker jo som om det ikke løser noen ting om du og spesielt barnet er i fare da. Ring bv og evt politiet for råd (ikke 112 da..!) Lei situasjon hl Men dersom jeg nekter samvær, er jeg 99% sikker på at han ikke vil ta det noe vei uansett, foruten å true og snakke skit til meg. Og dersom han skulle tatt det til noe rett, så har jeg jo beviser på at han sier at vi er i fare pga han... Da vil det vel bli "forstått" hvorfor jeg har nektet samvær? Hvis det faktisk setter barnet i fare.. Anonymous poster hash: 96e45...01f
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #12 Skrevet 14. oktober 2014 Ring bv ja jeg måtte gjøre det og fikk en veldig fin forklaring på hvordan man kan gjøre det uten å bryte noen lover Er privat samværsordning. Far har ingen foreldreansvar og er meget ustabil..Jeg tenker at hvis han mener at jeg eller barnet er i fare pga hans miljø, så kan det jo ikke være trygt å la barnet møte han? Anonymous poster hash: 96e45...01f Nei det virker jo som om det ikke er trygt da! Skummel situasjon.. det som er vanskelig er jo at man ikke ha lov til å nekte samvær, men man må heller tilby samvær med tilsyn. men virker jo som om det ikke løser noen ting om du og spesielt barnet er i fare da. Ring bv og evt politiet for råd (ikke 112 da..!) Lei situasjon hl Men dersom jeg nekter samvær, er jeg 99% sikker på at han ikke vil ta det noe vei uansett, foruten å true og snakke skit til meg. Og dersom han skulle tatt det til noe rett, så har jeg jo beviser på at han sier at vi er i fare pga han... Da vil det vel bli "forstått" hvorfor jeg har nektet samvær? Hvis det faktisk setter barnet i fare.. Anonymous poster hash: 96e45...01f Din plikt til å trygge barnet stiller sterkere enn at du kan bli dømt for nekt av samvær. Er det faren som har sagt dere kan være i fare? Jeg har selv nektet samvær i alle år- kun tilbydt med samvær. Den dagen ting skjedde var det jeg som måtte til barnevernet og tett og slett forsvare hvorfor det var samvær. Dette fordi faren hadde sagt det var samvær. Det var aldri noen sak mot meg og jeg hørte aldri mer fra de. Derimot hadde de startet sak og måtte sett på min omsorgsevne om jeg hadde latt det være samvær. Barneloven og barnevernloven samarbeider ikke og en slites i to retninger som i verste fall kan bety saker hvor en kan miste omsorgen. Anonymous poster hash: 152d9...7be
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #13 Skrevet 14. oktober 2014 Ring bv ja jeg måtte gjøre det og fikk en veldig fin forklaring på hvordan man kan gjøre det uten å bryte noen lover Er privat samværsordning. Far har ingen foreldreansvar og er meget ustabil..Jeg tenker at hvis han mener at jeg eller barnet er i fare pga hans miljø, så kan det jo ikke være trygt å la barnet møte han? Anonymous poster hash: 96e45...01f Nei det virker jo som om det ikke er trygt da! Skummel situasjon.. det som er vanskelig er jo at man ikke ha lov til å nekte samvær, men man må heller tilby samvær med tilsyn. men virker jo som om det ikke løser noen ting om du og spesielt barnet er i fare da. Ring bv og evt politiet for råd (ikke 112 da..!) Lei situasjon hl Men dersom jeg nekter samvær, er jeg 99% sikker på at han ikke vil ta det noe vei uansett, foruten å true og snakke skit til meg. Og dersom han skulle tatt det til noe rett, så har jeg jo beviser på at han sier at vi er i fare pga han... Da vil det vel bli "forstått" hvorfor jeg har nektet samvær? Hvis det faktisk setter barnet i fare.. Anonymous poster hash: 96e45...01f Og hvem skal han klage til? Han kommer ingen vei og vil stilles i enda dårligere lys om han krever samvær som kan skade barnet. Anonymous poster hash: 152d9...7be
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #14 Skrevet 14. oktober 2014 Ring bv ja jeg måtte gjøre det og fikk en veldig fin forklaring på hvordan man kan gjøre det uten å bryte noen lover Er privat samværsordning. Far har ingen foreldreansvar og er meget ustabil..Jeg tenker at hvis han mener at jeg eller barnet er i fare pga hans miljø, så kan det jo ikke være trygt å la barnet møte han? Anonymous poster hash: 96e45...01f Nei det virker jo som om det ikke er trygt da! Skummel situasjon.. det som er vanskelig er jo at man ikke ha lov til å nekte samvær, men man må heller tilby samvær med tilsyn. men virker jo som om det ikke løser noen ting om du og spesielt barnet er i fare da. Ring bv og evt politiet for råd (ikke 112 da..!) Lei situasjon hl Men dersom jeg nekter samvær, er jeg 99% sikker på at han ikke vil ta det noe vei uansett, foruten å true og snakke skit til meg. Og dersom han skulle tatt det til noe rett, så har jeg jo beviser på at han sier at vi er i fare pga han... Da vil det vel bli "forstått" hvorfor jeg har nektet samvær? Hvis det faktisk setter barnet i fare.. Anonymous poster hash: 96e45...01f Din plikt til å trygge barnet stiller sterkere enn at du kan bli dømt for nekt av samvær. Er det faren som har sagt dere kan være i fare? Jeg har selv nektet samvær i alle år- kun tilbydt med samvær. Den dagen ting skjedde var det jeg som måtte til barnevernet og tett og slett forsvare hvorfor det var samvær. Dette fordi faren hadde sagt det var samvær. Det var aldri noen sak mot meg og jeg hørte aldri mer fra de. Derimot hadde de startet sak og måtte sett på min omsorgsevne om jeg hadde latt det være samvær. Barneloven og barnevernloven samarbeider ikke og en slites i to retninger som i verste fall kan bety saker hvor en kan miste omsorgen. Anonymous poster hash: 152d9...7be Her var det mye feil? Forstod ikke så mye.. Anonymous poster hash: 96e45...01f
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #15 Skrevet 14. oktober 2014 Ring bv ja jeg måtte gjøre det og fikk en veldig fin forklaring på hvordan man kan gjøre det uten å bryte noen lover Er privat samværsordning. Far har ingen foreldreansvar og er meget ustabil..Jeg tenker at hvis han mener at jeg eller barnet er i fare pga hans miljø, så kan det jo ikke være trygt å la barnet møte han? Anonymous poster hash: 96e45...01f Nei det virker jo som om det ikke er trygt da! Skummel situasjon.. det som er vanskelig er jo at man ikke ha lov til å nekte samvær, men man må heller tilby samvær med tilsyn. men virker jo som om det ikke løser noen ting om du og spesielt barnet er i fare da. Ring bv og evt politiet for råd (ikke 112 da..!) Lei situasjon hl Men dersom jeg nekter samvær, er jeg 99% sikker på at han ikke vil ta det noe vei uansett, foruten å true og snakke skit til meg. Og dersom han skulle tatt det til noe rett, så har jeg jo beviser på at han sier at vi er i fare pga han... Da vil det vel bli "forstått" hvorfor jeg har nektet samvær? Hvis det faktisk setter barnet i fare.. Anonymous poster hash: 96e45...01f Og hvem skal han klage til? Han kommer ingen vei og vil stilles i enda dårligere lys om han krever samvær som kan skade barnet. Anonymous poster hash: 152d9...7be Han kan vel ta meg til retten og kreve samvær? Jeg har virkelig gjort mitt for å få til samvær, så jeg har alt mitt på det rene.. men det vil jeg jo også fortsette med.. Anonymous poster hash: 96e45...01f
BareMas Skrevet 14. oktober 2014 #16 Skrevet 14. oktober 2014 Om det er barnefar selv som mener dere er i fare, så kan du jo prøve å gå i dialog med ham om hva dom bør gjøres. Om jeg hadde fått slike beskjeder av barnefar, ville jeg prøvd å si noe slik som at samværene bør vente til han har fått ordnet opp i problemene som fører til at barnet er i fare, for som far så er vel dette ikke en ønskelig situasjon?! Slik vil du også stå sterkere om han velger å dra samværet gjennom retten. Samvær mellom barn og foreldre kan bare stoppes om barnets beste ikke blir ivaretatt. Men forhør deg med politi og barnevern om hva de mener bør gjøres her.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #17 Skrevet 14. oktober 2014 Ring bv ja jeg måtte gjøre det og fikk en veldig fin forklaring på hvordan man kan gjøre det uten å bryte noen lover Er privat samværsordning. Far har ingen foreldreansvar og er meget ustabil..Jeg tenker at hvis han mener at jeg eller barnet er i fare pga hans miljø, så kan det jo ikke være trygt å la barnet møte han? Anonymous poster hash: 96e45...01f Nei det virker jo som om det ikke er trygt da! Skummel situasjon.. det som er vanskelig er jo at man ikke ha lov til å nekte samvær, men man må heller tilby samvær med tilsyn. men virker jo som om det ikke løser noen ting om du og spesielt barnet er i fare da. Ring bv og evt politiet for råd (ikke 112 da..!) Lei situasjon hl Men dersom jeg nekter samvær, er jeg 99% sikker på at han ikke vil ta det noe vei uansett, foruten å true og snakke skit til meg. Og dersom han skulle tatt det til noe rett, så har jeg jo beviser på at han sier at vi er i fare pga han... Da vil det vel bli "forstått" hvorfor jeg har nektet samvær? Hvis det faktisk setter barnet i fare.. Anonymous poster hash: 96e45...01f Din plikt til å trygge barnet stiller sterkere enn at du kan bli dømt for nekt av samvær.Er det faren som har sagt dere kan være i fare? Jeg har selv nektet samvær i alle år- kun tilbydt med samvær. Den dagen ting skjedde var det jeg som måtte til barnevernet og tett og slett forsvare hvorfor det var samvær. Dette fordi faren hadde sagt det var samvær. Det var aldri noen sak mot meg og jeg hørte aldri mer fra de. Derimot hadde de startet sak og måtte sett på min omsorgsevne om jeg hadde latt det være samvær. Barneloven og barnevernloven samarbeider ikke og en slites i to retninger som i verste fall kan bety saker hvor en kan miste omsorgen. Anonymous poster hash: 152d9...7be Her var det mye feil? Forstod ikke så mye.. Anonymous poster hash: 96e45...01f Kun tilbydt med tilsyn skulle det stå. Og at jeg måtte inn og rett og slett forsvare. Ellers var det vel fint lite feil. Anonymous poster hash: 152d9...7be
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #18 Skrevet 14. oktober 2014 Ring bv ja jeg måtte gjøre det og fikk en veldig fin forklaring på hvordan man kan gjøre det uten å bryte noen lover Er privat samværsordning. Far har ingen foreldreansvar og er meget ustabil..Jeg tenker at hvis han mener at jeg eller barnet er i fare pga hans miljø, så kan det jo ikke være trygt å la barnet møte han? Anonymous poster hash: 96e45...01f Nei det virker jo som om det ikke er trygt da! Skummel situasjon.. det som er vanskelig er jo at man ikke ha lov til å nekte samvær, men man må heller tilby samvær med tilsyn. men virker jo som om det ikke løser noen ting om du og spesielt barnet er i fare da. Ring bv og evt politiet for råd (ikke 112 da..!) Lei situasjon hl Men dersom jeg nekter samvær, er jeg 99% sikker på at han ikke vil ta det noe vei uansett, foruten å true og snakke skit til meg. Og dersom han skulle tatt det til noe rett, så har jeg jo beviser på at han sier at vi er i fare pga han... Da vil det vel bli "forstått" hvorfor jeg har nektet samvær? Hvis det faktisk setter barnet i fare.. Anonymous poster hash: 96e45...01f Din plikt til å trygge barnet stiller sterkere enn at du kan bli dømt for nekt av samvær.Er det faren som har sagt dere kan være i fare? Jeg har selv nektet samvær i alle år- kun tilbydt med samvær. Den dagen ting skjedde var det jeg som måtte til barnevernet og tett og slett forsvare hvorfor det var samvær. Dette fordi faren hadde sagt det var samvær. Det var aldri noen sak mot meg og jeg hørte aldri mer fra de. Derimot hadde de startet sak og måtte sett på min omsorgsevne om jeg hadde latt det være samvær. Barneloven og barnevernloven samarbeider ikke og en slites i to retninger som i verste fall kan bety saker hvor en kan miste omsorgen. Anonymous poster hash: 152d9...7be Her var det mye feil? Forstod ikke så mye.. Anonymous poster hash: 96e45...01f Kun tilbydt med tilsyn skulle det stå. Og at jeg måtte inn og rett og slett forsvare. Ellers var det vel fint lite feil. Anonymous poster hash: 152d9...7be veldig dårlig formulert da i alle fall.. Tilbydt med tilsyn? hva i alle dager betyr det? Og hva måtte du forsvare? Du sier at du nektet samvær, så måtte du plutselig forsvare samvær? Anonymous poster hash: 96e45...01f
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #19 Skrevet 14. oktober 2014 Ring bv ja jeg måtte gjøre det og fikk en veldig fin forklaring på hvordan man kan gjøre det uten å bryte noen lover Er privat samværsordning. Far har ingen foreldreansvar og er meget ustabil..Jeg tenker at hvis han mener at jeg eller barnet er i fare pga hans miljø, så kan det jo ikke være trygt å la barnet møte han? Anonymous poster hash: 96e45...01f Nei det virker jo som om det ikke er trygt da! Skummel situasjon.. det som er vanskelig er jo at man ikke ha lov til å nekte samvær, men man må heller tilby samvær med tilsyn. men virker jo som om det ikke løser noen ting om du og spesielt barnet er i fare da. Ring bv og evt politiet for råd (ikke 112 da..!) Lei situasjon hl Men dersom jeg nekter samvær, er jeg 99% sikker på at han ikke vil ta det noe vei uansett, foruten å true og snakke skit til meg. Og dersom han skulle tatt det til noe rett, så har jeg jo beviser på at han sier at vi er i fare pga han... Da vil det vel bli "forstått" hvorfor jeg har nektet samvær? Hvis det faktisk setter barnet i fare.. Anonymous poster hash: 96e45...01f Din plikt til å trygge barnet stiller sterkere enn at du kan bli dømt for nekt av samvær.Er det faren som har sagt dere kan være i fare? Jeg har selv nektet samvær i alle år- kun tilbydt med samvær. Den dagen ting skjedde var det jeg som måtte til barnevernet og tett og slett forsvare hvorfor det var samvær. Dette fordi faren hadde sagt det var samvær. Det var aldri noen sak mot meg og jeg hørte aldri mer fra de. Derimot hadde de startet sak og måtte sett på min omsorgsevne om jeg hadde latt det være samvær. Barneloven og barnevernloven samarbeider ikke og en slites i to retninger som i verste fall kan bety saker hvor en kan miste omsorgen. Anonymous poster hash: 152d9...7be Her var det mye feil? Forstod ikke så mye.. Anonymous poster hash: 96e45...01f Kun tilbydt med tilsyn skulle det stå. Og at jeg måtte inn og rett og slett forsvare. Ellers var det vel fint lite feil. Anonymous poster hash: 152d9...7be veldig dårlig formulert da i alle fall.. Tilbydt med tilsyn? hva i alle dager betyr det? Og hva måtte du forsvare? Du sier at du nektet samvær, så måtte du plutselig forsvare samvær? Anonymous poster hash: 96e45...01f Avogtil kan en legge godviljen til så hadde du kanskje skjønt hva jeg prøvde skrive. Anonymous poster hash: 152d9...7be
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #20 Skrevet 14. oktober 2014 Ring bv ja jeg måtte gjøre det og fikk en veldig fin forklaring på hvordan man kan gjøre det uten å bryte noen lover Er privat samværsordning. Far har ingen foreldreansvar og er meget ustabil..Jeg tenker at hvis han mener at jeg eller barnet er i fare pga hans miljø, så kan det jo ikke være trygt å la barnet møte han? Anonymous poster hash: 96e45...01f Nei det virker jo som om det ikke er trygt da! Skummel situasjon.. det som er vanskelig er jo at man ikke ha lov til å nekte samvær, men man må heller tilby samvær med tilsyn. men virker jo som om det ikke løser noen ting om du og spesielt barnet er i fare da. Ring bv og evt politiet for råd (ikke 112 da..!) Lei situasjon hl Men dersom jeg nekter samvær, er jeg 99% sikker på at han ikke vil ta det noe vei uansett, foruten å true og snakke skit til meg. Og dersom han skulle tatt det til noe rett, så har jeg jo beviser på at han sier at vi er i fare pga han... Da vil det vel bli "forstått" hvorfor jeg har nektet samvær? Hvis det faktisk setter barnet i fare.. Anonymous poster hash: 96e45...01f Din plikt til å trygge barnet stiller sterkere enn at du kan bli dømt for nekt av samvær.Er det faren som har sagt dere kan være i fare? Jeg har selv nektet samvær i alle år- kun tilbydt med samvær. Den dagen ting skjedde var det jeg som måtte til barnevernet og tett og slett forsvare hvorfor det var samvær. Dette fordi faren hadde sagt det var samvær. Det var aldri noen sak mot meg og jeg hørte aldri mer fra de. Derimot hadde de startet sak og måtte sett på min omsorgsevne om jeg hadde latt det være samvær. Barneloven og barnevernloven samarbeider ikke og en slites i to retninger som i verste fall kan bety saker hvor en kan miste omsorgen. Anonymous poster hash: 152d9...7be Her var det mye feil? Forstod ikke så mye.. Anonymous poster hash: 96e45...01f Kun tilbydt med tilsyn skulle det stå. Og at jeg måtte inn og rett og slett forsvare. Ellers var det vel fint lite feil. Anonymous poster hash: 152d9...7be veldig dårlig formulert da i alle fall.. Tilbydt med tilsyn? hva i alle dager betyr det? Og hva måtte du forsvare?Du sier at du nektet samvær, så måtte du plutselig forsvare samvær? Anonymous poster hash: 96e45...01f Avogtil kan en legge godviljen til så hadde du kanskje skjønt hva jeg prøvde skrive. Anonymous poster hash: 152d9...7be Jeg har prøvd flere ganger. Jeg forstår ikke om far faktisk har hatt samvær eller ikke. Eller om han har løyet til barnevernet og sagt at det var samvær, selv om det ikke var det? Eller om du tillot samvær med tilsyn, og da ble du meldt til barnevernet fordi du tillot samvær med en ustabil person? Anonymous poster hash: 96e45...01f
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #21 Skrevet 14. oktober 2014 Ring bv ja jeg måtte gjøre det og fikk en veldig fin forklaring på hvordan man kan gjøre det uten å bryte noen lover Er privat samværsordning. Far har ingen foreldreansvar og er meget ustabil..Jeg tenker at hvis han mener at jeg eller barnet er i fare pga hans miljø, så kan det jo ikke være trygt å la barnet møte han? Anonymous poster hash: 96e45...01f Nei det virker jo som om det ikke er trygt da! Skummel situasjon.. det som er vanskelig er jo at man ikke ha lov til å nekte samvær, men man må heller tilby samvær med tilsyn. men virker jo som om det ikke løser noen ting om du og spesielt barnet er i fare da. Ring bv og evt politiet for råd (ikke 112 da..!) Lei situasjon hl Men dersom jeg nekter samvær, er jeg 99% sikker på at han ikke vil ta det noe vei uansett, foruten å true og snakke skit til meg. Og dersom han skulle tatt det til noe rett, så har jeg jo beviser på at han sier at vi er i fare pga han... Da vil det vel bli "forstått" hvorfor jeg har nektet samvær? Hvis det faktisk setter barnet i fare.. Anonymous poster hash: 96e45...01f Din plikt til å trygge barnet stiller sterkere enn at du kan bli dømt for nekt av samvær.Er det faren som har sagt dere kan være i fare? Jeg har selv nektet samvær i alle år- kun tilbydt med samvær. Den dagen ting skjedde var det jeg som måtte til barnevernet og tett og slett forsvare hvorfor det var samvær. Dette fordi faren hadde sagt det var samvær. Det var aldri noen sak mot meg og jeg hørte aldri mer fra de. Derimot hadde de startet sak og måtte sett på min omsorgsevne om jeg hadde latt det være samvær. Barneloven og barnevernloven samarbeider ikke og en slites i to retninger som i verste fall kan bety saker hvor en kan miste omsorgen. Anonymous poster hash: 152d9...7be Her var det mye feil? Forstod ikke så mye.. Anonymous poster hash: 96e45...01f Kun tilbydt med tilsyn skulle det stå. Og at jeg måtte inn og rett og slett forsvare. Ellers var det vel fint lite feil. Anonymous poster hash: 152d9...7be veldig dårlig formulert da i alle fall.. Tilbydt med tilsyn? hva i alle dager betyr det? Og hva måtte du forsvare?Du sier at du nektet samvær, så måtte du plutselig forsvare samvær? Anonymous poster hash: 96e45...01f Avogtil kan en legge godviljen til så hadde du kanskje skjønt hva jeg prøvde skrive. Anonymous poster hash: 152d9...7be Jeg har prøvd flere ganger.Jeg forstår ikke om far faktisk har hatt samvær eller ikke. Eller om han har løyet til barnevernet og sagt at det var samvær, selv om det ikke var det? Eller om du tillot samvær med tilsyn, og da ble du meldt til barnevernet fordi du tillot samvær med en ustabil person? Anonymous poster hash: 96e45...01f Til en annan gang kan du jo lære deg å spørre på en skikkelig måte slik at en faktisk ønsker hjelpe deg. Anonymous poster hash: 152d9...7be
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #22 Skrevet 14. oktober 2014 Ring bv ja jeg måtte gjøre det og fikk en veldig fin forklaring på hvordan man kan gjøre det uten å bryte noen lover Er privat samværsordning. Far har ingen foreldreansvar og er meget ustabil..Jeg tenker at hvis han mener at jeg eller barnet er i fare pga hans miljø, så kan det jo ikke være trygt å la barnet møte han? Anonymous poster hash: 96e45...01f Nei det virker jo som om det ikke er trygt da! Skummel situasjon.. det som er vanskelig er jo at man ikke ha lov til å nekte samvær, men man må heller tilby samvær med tilsyn. men virker jo som om det ikke løser noen ting om du og spesielt barnet er i fare da. Ring bv og evt politiet for råd (ikke 112 da..!) Lei situasjon hl Men dersom jeg nekter samvær, er jeg 99% sikker på at han ikke vil ta det noe vei uansett, foruten å true og snakke skit til meg. Og dersom han skulle tatt det til noe rett, så har jeg jo beviser på at han sier at vi er i fare pga han... Da vil det vel bli "forstått" hvorfor jeg har nektet samvær? Hvis det faktisk setter barnet i fare.. Anonymous poster hash: 96e45...01f Din plikt til å trygge barnet stiller sterkere enn at du kan bli dømt for nekt av samvær.Er det faren som har sagt dere kan være i fare? Jeg har selv nektet samvær i alle år- kun tilbydt med samvær. Den dagen ting skjedde var det jeg som måtte til barnevernet og tett og slett forsvare hvorfor det var samvær. Dette fordi faren hadde sagt det var samvær. Det var aldri noen sak mot meg og jeg hørte aldri mer fra de. Derimot hadde de startet sak og måtte sett på min omsorgsevne om jeg hadde latt det være samvær. Barneloven og barnevernloven samarbeider ikke og en slites i to retninger som i verste fall kan bety saker hvor en kan miste omsorgen. Anonymous poster hash: 152d9...7be Her var det mye feil? Forstod ikke så mye.. Anonymous poster hash: 96e45...01f Kun tilbydt med tilsyn skulle det stå. Og at jeg måtte inn og rett og slett forsvare. Ellers var det vel fint lite feil. Anonymous poster hash: 152d9...7be veldig dårlig formulert da i alle fall.. Tilbydt med tilsyn? hva i alle dager betyr det? Og hva måtte du forsvare?Du sier at du nektet samvær, så måtte du plutselig forsvare samvær? Anonymous poster hash: 96e45...01f Avogtil kan en legge godviljen til så hadde du kanskje skjønt hva jeg prøvde skrive. Anonymous poster hash: 152d9...7be Jeg har prøvd flere ganger.Jeg forstår ikke om far faktisk har hatt samvær eller ikke. Eller om han har løyet til barnevernet og sagt at det var samvær, selv om det ikke var det? Eller om du tillot samvær med tilsyn, og da ble du meldt til barnevernet fordi du tillot samvær med en ustabil person? Anonymous poster hash: 96e45...01f Til en annan gang kan du jo lære deg å spørre på en skikkelig måte slik at en faktisk ønsker hjelpe deg. Anonymous poster hash: 152d9...7be Var ikke meningen å være frekk, jeg bare forstod virkelig ikke hva du skrev, så da spør jeg.. Anonymous poster hash: 96e45...01f
Kliko Skrevet 14. oktober 2014 #23 Skrevet 14. oktober 2014 Ring bv ja jeg måtte gjøre det og fikk en veldig fin forklaring på hvordan man kan gjøre det uten å bryte noen lover Er privat samværsordning. Far har ingen foreldreansvar og er meget ustabil..Jeg tenker at hvis han mener at jeg eller barnet er i fare pga hans miljø, så kan det jo ikke være trygt å la barnet møte han? Anonymous poster hash: 96e45...01f Nei det virker jo som om det ikke er trygt da! Skummel situasjon.. det som er vanskelig er jo at man ikke ha lov til å nekte samvær, men man må heller tilby samvær med tilsyn. men virker jo som om det ikke løser noen ting om du og spesielt barnet er i fare da. Ring bv og evt politiet for råd (ikke 112 da..!) Lei situasjon hl Men dersom jeg nekter samvær, er jeg 99% sikker på at han ikke vil ta det noe vei uansett, foruten å true og snakke skit til meg. Og dersom han skulle tatt det til noe rett, så har jeg jo beviser på at han sier at vi er i fare pga han... Da vil det vel bli "forstått" hvorfor jeg har nektet samvær? Hvis det faktisk setter barnet i fare.. Anonymous poster hash: 96e45...01f Din plikt til å trygge barnet stiller sterkere enn at du kan bli dømt for nekt av samvær.Er det faren som har sagt dere kan være i fare? Jeg har selv nektet samvær i alle år- kun tilbydt med samvær. Den dagen ting skjedde var det jeg som måtte til barnevernet og tett og slett forsvare hvorfor det var samvær. Dette fordi faren hadde sagt det var samvær. Det var aldri noen sak mot meg og jeg hørte aldri mer fra de. Derimot hadde de startet sak og måtte sett på min omsorgsevne om jeg hadde latt det være samvær. Barneloven og barnevernloven samarbeider ikke og en slites i to retninger som i verste fall kan bety saker hvor en kan miste omsorgen. Anonymous poster hash: 152d9...7be Her var det mye feil? Forstod ikke så mye.. Anonymous poster hash: 96e45...01f Kun tilbydt med tilsyn skulle det stå. Og at jeg måtte inn og rett og slett forsvare. Ellers var det vel fint lite feil. Anonymous poster hash: 152d9...7be veldig dårlig formulert da i alle fall.. Tilbydt med tilsyn? hva i alle dager betyr det? Og hva måtte du forsvare?Du sier at du nektet samvær, så måtte du plutselig forsvare samvær? Anonymous poster hash: 96e45...01f Avogtil kan en legge godviljen til så hadde du kanskje skjønt hva jeg prøvde skrive. Anonymous poster hash: 152d9...7be Jeg har prøvd flere ganger.Jeg forstår ikke om far faktisk har hatt samvær eller ikke. Eller om han har løyet til barnevernet og sagt at det var samvær, selv om det ikke var det? Eller om du tillot samvær med tilsyn, og da ble du meldt til barnevernet fordi du tillot samvær med en ustabil person? Anonymous poster hash: 96e45...01f Til en annan gang kan du jo lære deg å spørre på en skikkelig måte slik at en faktisk ønsker hjelpe deg. Anonymous poster hash: 152d9...7be Var ikke meningen å være frekk, jeg bare forstod virkelig ikke hva du skrev, så da spør jeg.. Anonymous poster hash: 96e45...01f Herrefred, sånn jeg forsto det: hun nekta samvær uten tilsyn, men måtte tilslutt forsvare hvorfor hun hadde gått med på samvær me tilsyn. og sånn blir det jo fordi barneloven og barnevernloven går litt i hver sin rettning: om mor sender barnet til far (barnet har krav på samvær med foreldre), men noe skjer med barnet der, går det utover mor. om mor nekter samvær, bryter moren loven. Enkelt om man har en ustabil bf veit jeg.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #24 Skrevet 14. oktober 2014 Ring bv ja jeg måtte gjøre det og fikk en veldig fin forklaring på hvordan man kan gjøre det uten å bryte noen lover Er privat samværsordning. Far har ingen foreldreansvar og er meget ustabil..Jeg tenker at hvis han mener at jeg eller barnet er i fare pga hans miljø, så kan det jo ikke være trygt å la barnet møte han? Anonymous poster hash: 96e45...01f Nei det virker jo som om det ikke er trygt da! Skummel situasjon.. det som er vanskelig er jo at man ikke ha lov til å nekte samvær, men man må heller tilby samvær med tilsyn. men virker jo som om det ikke løser noen ting om du og spesielt barnet er i fare da. Ring bv og evt politiet for råd (ikke 112 da..!) Lei situasjon hl Men dersom jeg nekter samvær, er jeg 99% sikker på at han ikke vil ta det noe vei uansett, foruten å true og snakke skit til meg. Og dersom han skulle tatt det til noe rett, så har jeg jo beviser på at han sier at vi er i fare pga han... Da vil det vel bli "forstått" hvorfor jeg har nektet samvær? Hvis det faktisk setter barnet i fare.. Anonymous poster hash: 96e45...01f Din plikt til å trygge barnet stiller sterkere enn at du kan bli dømt for nekt av samvær.Er det faren som har sagt dere kan være i fare? Jeg har selv nektet samvær i alle år- kun tilbydt med samvær. Den dagen ting skjedde var det jeg som måtte til barnevernet og tett og slett forsvare hvorfor det var samvær. Dette fordi faren hadde sagt det var samvær. Det var aldri noen sak mot meg og jeg hørte aldri mer fra de. Derimot hadde de startet sak og måtte sett på min omsorgsevne om jeg hadde latt det være samvær. Barneloven og barnevernloven samarbeider ikke og en slites i to retninger som i verste fall kan bety saker hvor en kan miste omsorgen. Anonymous poster hash: 152d9...7be Her var det mye feil? Forstod ikke så mye.. Anonymous poster hash: 96e45...01f Kun tilbydt med tilsyn skulle det stå. Og at jeg måtte inn og rett og slett forsvare. Ellers var det vel fint lite feil. Anonymous poster hash: 152d9...7be veldig dårlig formulert da i alle fall.. Tilbydt med tilsyn? hva i alle dager betyr det? Og hva måtte du forsvare?Du sier at du nektet samvær, så måtte du plutselig forsvare samvær? Anonymous poster hash: 96e45...01f Avogtil kan en legge godviljen til så hadde du kanskje skjønt hva jeg prøvde skrive. Anonymous poster hash: 152d9...7be Jeg har prøvd flere ganger.Jeg forstår ikke om far faktisk har hatt samvær eller ikke. Eller om han har løyet til barnevernet og sagt at det var samvær, selv om det ikke var det? Eller om du tillot samvær med tilsyn, og da ble du meldt til barnevernet fordi du tillot samvær med en ustabil person? Anonymous poster hash: 96e45...01f Til en annan gang kan du jo lære deg å spørre på en skikkelig måte slik at en faktisk ønsker hjelpe deg. Anonymous poster hash: 152d9...7be Var ikke meningen å være frekk, jeg bare forstod virkelig ikke hva du skrev, så da spør jeg.. Anonymous poster hash: 96e45...01f Herrefred, sånn jeg forsto det: hun nekta samvær uten tilsyn, men måtte tilslutt forsvare hvorfor hun hadde gått med på samvær me tilsyn. og sånn blir det jo fordi barneloven og barnevernloven går litt i hver sin rettning: om mor sender barnet til far (barnet har krav på samvær med foreldre), men noe skjer med barnet der, går det utover mor. om mor nekter samvær, bryter moren loven. Enkelt om man har en ustabil bf veit jeg. Nei absolutt ikke enkelt! Og jeg har hittil hatt mitt på det rene. Ordnet og fikset alt jeg kan, selv om bf ikke har løftet en finger selv. Men det blir vel "bare" konsekvenser dersom han evt tar det til retten? Og dersom han skulle ta det til retten, vil ikke en rett klare å forstå hvorfor jeg avbrøt samværet? Nå er det jo også kun samvær 2 timer i mnd, så barnet kjenner ikke far overhodet, så det er ikke slik at jeg avbryter et tett far-barn forhold. Han har en lang historie med rus, vold og er i et dårlig miljø, og når hans egne ord sier at vi kanskje er i fare pga han, så er det jo ikke lurt å la han treffe barnet???? Nå har han jo gitt faen og reist sin vei likevel, men tenker når han evt kommer tilbake.. Jeg blir jo redd av dette her. Må jo gå til innkjøp av selvforsvarsspray, balltre eller lignende. Anonymous poster hash: 96e45...01f
Kliko Skrevet 14. oktober 2014 #25 Skrevet 14. oktober 2014 Ring bv ja jeg måtte gjøre det og fikk en veldig fin forklaring på hvordan man kan gjøre det uten å bryte noen lover Er privat samværsordning. Far har ingen foreldreansvar og er meget ustabil..Jeg tenker at hvis han mener at jeg eller barnet er i fare pga hans miljø, så kan det jo ikke være trygt å la barnet møte han? Anonymous poster hash: 96e45...01f Nei det virker jo som om det ikke er trygt da! Skummel situasjon.. det som er vanskelig er jo at man ikke ha lov til å nekte samvær, men man må heller tilby samvær med tilsyn. men virker jo som om det ikke løser noen ting om du og spesielt barnet er i fare da. Ring bv og evt politiet for råd (ikke 112 da..!) Lei situasjon hl Men dersom jeg nekter samvær, er jeg 99% sikker på at han ikke vil ta det noe vei uansett, foruten å true og snakke skit til meg. Og dersom han skulle tatt det til noe rett, så har jeg jo beviser på at han sier at vi er i fare pga han... Da vil det vel bli "forstått" hvorfor jeg har nektet samvær? Hvis det faktisk setter barnet i fare.. Anonymous poster hash: 96e45...01f Din plikt til å trygge barnet stiller sterkere enn at du kan bli dømt for nekt av samvær.Er det faren som har sagt dere kan være i fare? Jeg har selv nektet samvær i alle år- kun tilbydt med samvær. Den dagen ting skjedde var det jeg som måtte til barnevernet og tett og slett forsvare hvorfor det var samvær. Dette fordi faren hadde sagt det var samvær. Det var aldri noen sak mot meg og jeg hørte aldri mer fra de. Derimot hadde de startet sak og måtte sett på min omsorgsevne om jeg hadde latt det være samvær. Barneloven og barnevernloven samarbeider ikke og en slites i to retninger som i verste fall kan bety saker hvor en kan miste omsorgen. Anonymous poster hash: 152d9...7be Her var det mye feil? Forstod ikke så mye.. Anonymous poster hash: 96e45...01f Kun tilbydt med tilsyn skulle det stå. Og at jeg måtte inn og rett og slett forsvare. Ellers var det vel fint lite feil. Anonymous poster hash: 152d9...7be veldig dårlig formulert da i alle fall.. Tilbydt med tilsyn? hva i alle dager betyr det? Og hva måtte du forsvare?Du sier at du nektet samvær, så måtte du plutselig forsvare samvær? Anonymous poster hash: 96e45...01f Avogtil kan en legge godviljen til så hadde du kanskje skjønt hva jeg prøvde skrive. Anonymous poster hash: 152d9...7be Jeg har prøvd flere ganger.Jeg forstår ikke om far faktisk har hatt samvær eller ikke. Eller om han har løyet til barnevernet og sagt at det var samvær, selv om det ikke var det? Eller om du tillot samvær med tilsyn, og da ble du meldt til barnevernet fordi du tillot samvær med en ustabil person? Anonymous poster hash: 96e45...01f Til en annan gang kan du jo lære deg å spørre på en skikkelig måte slik at en faktisk ønsker hjelpe deg. Anonymous poster hash: 152d9...7be Var ikke meningen å være frekk, jeg bare forstod virkelig ikke hva du skrev, så da spør jeg.. Anonymous poster hash: 96e45...01f Herrefred, sånn jeg forsto det: hun nekta samvær uten tilsyn, men måtte tilslutt forsvare hvorfor hun hadde gått med på samvær me tilsyn. og sånn blir det jo fordi barneloven og barnevernloven går litt i hver sin rettning: om mor sender barnet til far (barnet har krav på samvær med foreldre), men noe skjer med barnet der, går det utover mor. om mor nekter samvær, bryter moren loven. Enkelt om man har en ustabil bf veit jeg. Nei absolutt ikke enkelt! Og jeg har hittil hatt mitt på det rene. Ordnet og fikset alt jeg kan, selv om bf ikke har løftet en finger selv. Men det blir vel "bare" konsekvenser dersom han evt tar det til retten? Og dersom han skulle ta det til retten, vil ikke en rett klare å forstå hvorfor jeg avbrøt samværet? Nå er det jo også kun samvær 2 timer i mnd, så barnet kjenner ikke far overhodet, så det er ikke slik at jeg avbryter et tett far-barn forhold. Han har en lang historie med rus, vold og er i et dårlig miljø, og når hans egne ord sier at vi kanskje er i fare pga han, så er det jo ikke lurt å la han treffe barnet???? Nå har han jo gitt faen og reist sin vei likevel, men tenker når han evt kommer tilbake.. Jeg blir jo redd av dette her. Må jo gå til innkjøp av selvforsvarsspray, balltre eller lignende. Anonymous poster hash: 96e45...01f Om det er far som sier at dere er i fare og du har bevis på det, ville jeg nok vurdert å få et besøks og kontakt forbud for deg og barnet. Høres ut som om du gjør lurt i å nekte samværet, men det kan ikke vi her inne bestemme. Ring bv,advokat eller politi å hør med de. Jo før du gjør det, jo fortere er det er plan på det. og du, om det er bf som sier dere er i fare.. han er ikke da med på å la være og ha samvær på en stund da? Til han kan stabilisere sitt liv og ordne er litt tryggere omgangskrets? Igjen, lykke til Hl! ☺
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå