Gå til innhold

Dere som bruker briller...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan merket dere at dere så dårligere? Jeg sliter ikke med vondt i hode, og leser helt fint. Men, føler det går i surr og sønn min feks. bruker stripete skjorter eller strper.

Når jeg var ute å jogget forrige dagen, synes jeg alt løvet på bakken nesten "beveget" på seg. Klarte ikke fokusere.

Et tegn på at synes forandrer seg?

Anonymous poster hash: 5c2fd...604
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skader i alle fall ikke å sjekke. Jeg har briller og linser, men bruker de ikke hele tiden. For som deg ser jeg ok uten. Det første jeg la merke til når jeg sett brillene på var all teksten på produktene inne på specsavers. Plutselig ble alle bokstavene så svarte og kontrasten på fargene ble nesten som om jeg så på tv med for mye farger. Måtte venne meg. Når jeg kjørte hjem la jeg merke til hvor godt jeg nå kunne se bilskiltene osv. Alt dette selv om jeg egentlig ikke har verre syn en at jeg har lov å kjøre uten briller, men det gjør jeg nesten aldri lenger da.

Anonymous poster hash: 2573a...a13
Skrevet

Jeg sleit med å se sønnen min når alle i barnehagen var ute.

Jeg slet med å huske ansikter. Kunne møte folk som tydelig visste hvem jeg var.

På kursdager hadde jeg alltid vondt i hodet.

Merket ikke sånn voldsomt mye egentlig,bare småting jeg egentlig ikke kom på før jeg fikk briller. Plutselig var det ikke skummelt å kjøre i mørket, gresset hadde faktisk gresstrå (så bare en grønn matte før), jeg snubla ikke på hver skogtur osv. En helt ny verden!

Nå skal det sies at jeg ser drit dårlig da :P

Skrevet

jeg er nærsynt, ikke så ille, men jeg merket det da skriften på tavla ble utydelig i skoletimer. Så slet jeg med å kjenne igjen ansikter langt fra, og så kunne teksten på tv og kino bli uklar. men har aldri fått vondt i hodet av dette

Anonymous poster hash: ddd93...961
Skrevet

jeg er nærsynt, ikke så ille, men jeg merket det da skriften på tavla ble utydelig i skoletimer. Så slet jeg med å kjenne igjen ansikter langt fra, og så kunne teksten på tv og kino bli uklar. men har aldri fått vondt i hodet av dette

og jeg bruker forresten bare briller til nettopp disse situasjonene, forelesning, tv og kino, bilkjøring. så ser helt fint ellers, selv om alt selvsagt blir skarpere med briller da:)

Skrevet

Jeg ser ikke ansikter på en viss avstand. Forferdelig pinlig og ikke kjenne igjen folk. Når jeg satt bakerst i klasserommet så jeg heller ikke hva som sto på tavla. Bruker mest linser, men tyr til briller iblant :)

Hvis synet ditt flyter og at ting ikke holder seg i ro ville jeg dratt til en øyenlege for å sjekke at det ikke er noe "alvorlig". Ikke for å skremme, men det var slik min samboer oppdaget at han har RP. Han er nå desverre på tur til å bli blind.

Anonymous poster hash: 1f664...763
Skrevet

Jeg ser ikke ansikter på en viss avstand. Forferdelig pinlig og ikke kjenne igjen folk. Når jeg satt bakerst i klasserommet så jeg heller ikke hva som sto på tavla. Bruker mest linser, men tyr til briller iblant :)

Hvis synet ditt flyter og at ting ikke holder seg i ro ville jeg dratt til en øyenlege for å sjekke at det ikke er noe "alvorlig". Ikke for å skremme, men det var slik min samboer oppdaget at han har RP. Han er nå desverre på tur til å bli blind.

Anonymous poster hash: 1f664...763

Flytter vel ikke akkurat på seg, men jeg klarer ikke fokusere. Blir uklart. Ja, får vel ta meg en sjekk :) HI

Anonymous poster hash: 5c2fd...604

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...