Gå til innhold

Dere med gutter på 8-9 år..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kjøper dere til de til jul? Sønnen min ønsker seg en ipad, men føler han er for ung. Han kan bli sittende i flere timer om han får tak i vår. Derfor jeg går og gjemmer den hele tiden. 

Men, aner ikke helt hva jeg skal finne på i år. Hva kjøper dere?

Anonymous poster hash: 909b2...46f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min ønsker seg lego chima eller star wars. Han har enormt mye, men elsker å bygge :)

Anonymous poster hash: 7982c...96b
Skrevet

Min sønn fikk iåad i bursdaggave da han ble 7 år. (han er 8 nå). og min andre sønn når han var 9 (nå 10)

Det viktigste i forhold til det er faste regler. f.eks en time om dagen, kun i helgene osv. Da slipper man "krangle" om det.

Det går kjempe fint

Anonymous poster hash: c7e91...de6
Skrevet

Mye Lego.. Min ønsker seg også en iPad noe han skal få til jul. Min kan også sitte lenge hvis han får lov men her har vi regler på bruk som også kommer til å gjelde når han får sin egen.

Skrevet

En annen ting, han ønsker seg sikkert mere enn ipad. og det er lenge til jul, jeg pleier å ta barna sine gaver sist siden de trenger til til å tenke å lete etter hva de ønsker seg. 

Anonymous poster hash: c7e91...de6
Skrevet

Lego var en hit i den alderen. 

Ski

Snowboard

Star wars sverd

Noen duppedingser til hobbyen/ interessen hans. 
Her har det vært populært med sverd i alle varianter.  Et år kjøpte jeg et gummisverd i full størrelse.

Anonymous poster hash: 044e8...a14
Skrevet

I år sliter jeg litt med gaver til mine gutter i den alderen da de egentlig har alt de trenger og litt til. De ønsker seg pc og Ipad, men er ikke sikker på om vi skal ta oss råd til det. Vi har masse lego som nesten ikke blir brukt, kapla er en kjempesuksess innimellom også har vi kjøpt en hobbyborg i tre som de synes er superstas, så kanskje vi kjøper enda en sånn, pluss noen riddere, soldater og kanoner...

Anonymous poster hash: f7ec6...cef
Skrevet

Det går veldig mye i Lego for alle barna her mellom 8-12 år. Lego Hobbiten og Ringenes Herre er det store her. Eller Lego borger. 

Skrevet

Lego star wars

Playmobil(borger, drager osv)

Poketmon, kort og figurer

Skylanders - det kommer en ny serie nå. 

Min sønn har hatt ipad siden han var 7. Datteren siden hun var 6. Vi bare tidsbegrenser spillingen. Max en time hver dag. Setter på en ringeklokke når spillingen er ferdig. Går fint det. 

Anonymous poster hash: 72384...87f
Skrevet

Vi bruker maks 1000 kr pr barn, så noen iPad blir det ikke!

Lego

PS3 spill

Pokemonkort

Minecraft tilbehør

Bøker

Slikt står på ønskelisten

Anonymous poster hash: ac749...692

Skrevet

Fikk iPad til jul i fjor. Fikk den billigste i vanlig størrelse uten mulighet for sim-kort. Vi har kode på, noen ganger vet han koden, men i perioder er koden hemmelig. Har gått fint å regulere bruken.

Denne julen nærmer han seg ti år, aner ikke hva han skal få.

Anonymous poster hash: ca80b...a18

Skrevet

Her har 8 åringen alle mulige tekniske duppedingser. Men bruker det ikke så mye. Mer kompiser som kommer og de kan spille et par runder med NHL eller FIFA.

Hadde han ønsket å bruke det mer måtte vi foreldre sette grenser for det, sånn er det jo bare.

Utenom det så er ikke Lego noen slager her, fortsatt flere uåpnede esker på rommet.

Så her blir det alt av sportsting som vi vet blir brukt.

Tidligere har vi kjøpt: Ski, skøyter, snowboard osv.

Fotballdrakter, fotballspill, ishockeydrakt, ny kølle, baller, strømper...

Spill er også en hit! For her er konkurranseinstinktet i takt!

Vi skal kjøpe Playstation 4 og FIFA 15 i år! Fra oss og besteforeldrene. Det er HØYT på ønskelista!

Skrevet

I fjor sto snowboard øverst på ønskelisten til gutten vår og det fikk han.

I år er det visst en litt stor og kraftig fjernstyrt bil som er drømmen, vi får se hva det blir til. Han ønsker seg også ny mobil (han har en gammel arvet en som virkelig ikke fungerer særlig bra).

Han har ipad da, men restriksjoner på bruken, her har ikke det vært noe problem.

Anonymous poster hash: 7ad1a...9b3
Skrevet

Gutten min på 8,5 ønsker seg bla X-box, pokemongreier, wii-spill, snakkiz, lego marvel, koffert

Han har en ipad, den får han kun bruke 3 timer tilsammen i helgene. Hvis ikke blir han helt tåfis og ha med å gjøre.

Anonymous poster hash: 15079...8cb
Skrevet

Nintendo Wii U og spill til den :)

Anonymous poster hash: 98e89...b52
Skrevet

Stesønn, straks 9, ønsker seg:

Lego (helst hele katalogen... hehe)

Fotballkort

Guiness rekordbok

Bøker i "En pingles dagbok" og "Kaptein Supertruse"-serien - disse er ofte veldig populære hos gutta!

Han er i tillegg veldig glad i faktabøker av typen "1000 sprø fakta om..." osv, og barnefaktabøker som handler om universet, roboter og slike ting :)

(Vi kjøper for øvrig gaver for ca en 1000-lapp til både jul og bursdag.)

Anonymous poster hash: b58b1...e77
Skrevet

Vår fikk IPad da han var 5 år, men klare grenser må til.

Nå er det ikke bare, spill og NRK super som blir brukt, men også salaby og andre skole relaterte ting. I tillegg så får ha bruke den stasjonære pc....men det er jo får å læring i skolen.

Ellers så er jo Lego inressangt her. Siden spiderman har kommet ut i den.

Men hva vi skal gi til jul, vet jeg ikke men han trenger nok både nye langrennsski og skøyter.

Anonymous poster hash: e79a3...2a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...