Gå til innhold

Bakovervendt sete til høy (?) snart 3-åring. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har til nå brukt cybex sirona, og det var fint da han fortsatt var liten, men han nærmer seg meteren nå og får ikke til en behagelig sittestilling og nakkestøtten er alt for lav. Han har ingen problemer med å sitte bakovervendt ellers og derfor ønsker vi å fortsette med dette.

Er det noen som har forslag? Han veier mellom 15,5 og 16 kg nå.

Anonymous poster hash: bb6a6...872

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv besafe izi plus kanskje? Mener de skal ha plass i den til de er minst 105 cm høye.

Skrevet

Britax TWE

Anonymous poster hash: 98e6a...914

Skrevet

Takk! Skal sjekke ut begge :)

Skrevet

Britax Highway (maxway). Vår gutt på drøye 4 1/2 år sitter som en konge i det. Kjører ford S-Max.

Anonymous poster hash: e3879...d94

Skrevet

Britax Highway (maxway). Vår gutt på drøye 4 1/2 år sitter som en konge i det. Kjører ford S-Max.Anonymous poster hash: e3879...d94

Han er ca 110cm

Skrevet

Besafe izi Plus eller Britax Max Way 9-25 kg, ganske lang rygg på det, og dersom du fester det i midten i baksetet har poden GOD plass til beina i tillegg :)

(Spør om hjelp til montering hos en forhandler).

Stolene er uten isofix, de som er med går kun opp til 18 kg.

Vil du ha en med isofix er f.eks. den nyeste til Besafe (izi Kid I-size) lang i ryggen.

Cybex Sirona er en kjempebra stol, men desverre ikke en stol en kan bruke til de er 4 år (finnes så klart unntak), selv om de markedsfører den som det. Men smart stol for de som har for liten plass i bilen til en større, bare synd de må fortere over i en framovervendt da (for de som velger det, enten med Sirona eller beltestol.)

Anonymous poster hash: 5d4e3...a60
Skrevet

Tusen takk for tips! Er skuffet over Cybex Sirona... Til den prisen så burde den vare ut stolperioden mener nå jeg, men jeg lar meg nok litt for lett lure av selgere, så fint å høre andres erfaringer :)

Skrevet

Tusen takk for tips! Er skuffet over Cybex Sirona... Til den prisen så burde den vare ut stolperioden mener nå jeg, men jeg lar meg nok litt for lett lure av selgere, så fint å høre andres erfaringer :)

Hehe, er selger selv av bilstoler (jeg har skrevet innlegget over ditt her), men informerer alltid om dette til kundene. God informasjon er viktig når det kommer til bilsikring, det er nok mange som hadde tenkt å kjøpe en Cybex Sirona før de kom i butikken, men som ender opp med en annen etter at jeg har nevnt fordeler/ulemper med de ulike stolene. :)

Anonymous poster hash: 5d4e3...a60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...