Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #1 Skrevet 13. oktober 2014 Var på jobbintervju på drømmejobben i dag og fikk inntrykk av at de likte meg godt. Men det er en ulempe, det tar litt over 1 time å kjøre dit. Ikke det lengste men langt nok. Det øker liksom arbeidsdagen med 2 timer, og jeg får se sønnen min på 1 år litt mindre. Samboer må ta all levering og henting i barnehagen da jeg ikke får gjort noe av delene. Men de sa at det er greit at jeg drar hjem litt før om det noen dager er sånn at samboer må jobbe overtid eller er bortreist, noe som ikke er ofte. Men jeg har søkt etter en fast jobb i 4,5 for min utdannelse. Her vi bor er det 50-70 søkere per stilling som jeg søker på, så er konkurranse. Har vært på noen intervju, men blir som innstilt som nr 2 eller 3 til å få den, av ca 10 personer. Så har vært nær jobben flere ganger. Vet om flere med min utdannelse som går slik som meg her, tar andre jobber. Jeg har gått i 4,5 år fra det ene vikariatet til det andre, minus foreldrepermisjonen min. Økonomien vår trenger en løft snart, sier jeg ja til denne jobben om jeg får den, så vil jeg tjene ca 150-200 tusen mer i året enn nå. Vi har ikke masse gjeld men vi bor ikke i en billig by. Har en knøtt leilighet og ett billån (har en nedbetalt bil), og jeg har studielån. Jeg ser ikke for meg at jeg vil pendle i mage år men hvem vet. De nevnte et en person har pendlet dit fra her jeg bor i 13 år. Kanskje vi flytter dit til slutt, selv om samboer overhodet ikke vil det nå. Jeg hadde gjort det på dagen om det var mulig da det er så fint og roligere der borte. Hva hadde dere gjort? Noen her som pendler i minst en time og som har gjort det lenge? Har egentlig bestemt meg for å ta jobben om jeg får den, og samboer er enig. Er verd å prøve vel? Anonymous poster hash: d9af6...fcf
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #2 Skrevet 13. oktober 2014 Har bestandig pendlet en time eller mer jeg. Har aldri vært noe problem. Blir en vane. Anonymous poster hash: b6fdd...f81
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #3 Skrevet 13. oktober 2014 Har bestandig pendlet en time eller mer jeg. Har aldri vært noe problem. Blir en vane. Anonymous poster hash: b6fdd...f81 Du kjører selv? I Oslo tok jeg t-bane og gikk og det tok ca en time, men å kjøre bil er mer slitsomt syns jeg, da må man ha full konsentrasjon. Kan ikke ha musikk på øret og slappe av i sin egen verden. Må blant annet kjøre over et par fjell, og på dårlig vinterføre kan det bli utfordrende. Anonymous poster hash: d9af6...fcf
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #4 Skrevet 13. oktober 2014 Har bestandig pendlet en time eller mer jeg. Har aldri vært noe problem. Blir en vane. Anonymous poster hash: b6fdd...f81 Du kjører selv? I Oslo tok jeg t-bane og gikk og det tok ca en time, men å kjøre bil er mer slitsomt syns jeg, da må man ha full konsentrasjon. Kan ikke ha musikk på øret og slappe av i sin egen verden. Må blant annet kjøre over et par fjell, og på dårlig vinterføre kan det bli utfordrende. Anonymous poster hash: d9af6...fcf Jeg "pendler" 40 min hver vei hver dag. Kjører selv. Alt for langt. Har en sønn på 14 mnd, er ikke verdt tiden borte fra han. Anonymous poster hash: 2967f...b6b
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #5 Skrevet 13. oktober 2014 Har bestandig pendlet en time eller mer jeg. Har aldri vært noe problem. Blir en vane. Anonymous poster hash: b6fdd...f81 Du kjører selv? I Oslo tok jeg t-bane og gikk og det tok ca en time, men å kjøre bil er mer slitsomt syns jeg, da må man ha full konsentrasjon. Kan ikke ha musikk på øret og slappe av i sin egen verden. Må blant annet kjøre over et par fjell, og på dårlig vinterføre kan det bli utfordrende. Anonymous poster hash: d9af6...fcf Jeg "pendler" 40 min hver vei hver dag. Kjører selv. Alt for langt. Har en sønn på 14 mnd, er ikke verdt tiden borte fra han. Anonymous poster hash: 2967f...b6b Har forresten en jobb nå hvor jeg er hjemme bare ca 30 min tidligere enn jeg vil være i den nye jobben, vil få litt kortere tid med han på morgenen. Anonymous poster hash: d9af6...fcf
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #6 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg pendler ca en time hver vei, litt mer hjemover pga trafikken, fire dager i uka. Men hadde aldri verden gjort det om ikke jeg hadde hatt korte dager. Vil ikke ofre tiden min med barna mine. Liker ikke å pendle, men det er en vanesak. Og i mitt tilfelle er det "kun" snakk om en periode på fire år. Anonymous poster hash: a3098...f9e
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #7 Skrevet 13. oktober 2014 Har bestandig pendlet en time eller mer jeg. Har aldri vært noe problem. Blir en vane. Anonymous poster hash: b6fdd...f81 Du kjører selv? I Oslo tok jeg t-bane og gikk og det tok ca en time, men å kjøre bil er mer slitsomt syns jeg, da må man ha full konsentrasjon. Kan ikke ha musikk på øret og slappe av i sin egen verden. Må blant annet kjøre over et par fjell, og på dårlig vinterføre kan det bli utfordrende. Anonymous poster hash: d9af6...fcf Har både kjørt selv, og busser. Nå tar jeg buss pga trafikk og ørten bompengestasjoner, og bruker nøyaktig 1 time og 15 minutter. Ser på det som alenetid - hvor jeg kan slappe av, lese ei bok eller høre på musikk uten at alle ungene mine roper mamma mamma mamma hvert 3dje sekund Anonymous poster hash: b6fdd...f81
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2014 #8 Skrevet 13. oktober 2014 Nei vi pendler ikke nå. Jeg gjorde det før til studier og mannen min jobbet i en annen by før. Det var ca 40 min med tog. Og gjerne togforsinkelser og alt som følger. Da mannen min begynte i samme by som vi bor så fikk vi et nytt liv. Å unngå pendling er virkelig verdt det mtp livskvaliteten vår. Men selvsagt må det veies mot viktigheten for karrieren din. Hva er du utdannet som? Selv setter jeg det å bo nær jobb som så viktig at jeg har firt på kravene mtp jobb. Det er flere jobber i Oslo, men velger det bevisst bort. Anonymous poster hash: 56a0b...499
Gullunger Skrevet 13. oktober 2014 #9 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg ville aldri reist så langt! Mye tid som jeg heller ville brukt på barna. Og hva om de blir syke og må hentes, og far er bortreist eller opptatt med noe annet. Så ville jeg tenkt på vinteren med snøvær og glatt føre. Da må du beregne enda mye mer tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå